Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 16. august 2014

Og enda enda mer fra Facebook

  • Samtale startet i dag
  • Kaja Marie Bsm
    Kaja Marie Bsm
    Har du noe kjennskap til Laila johanne berggren?
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    ja, det er vel ei jeg tenker på, som 'Bølle-Laila'; som jeg kjenner fra min oppvekst, i Larvik, på 70-tallet.
    Hvordan det?
    Hvem er du?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Kaja Marie Bsm
    Kaja Marie Bsm
    Hei! Denne bølle laila du snakker så mye om, trur jeg kan være min mor. jeg søkte tilfeldigvis opp navnet på min mor på google, og fant et bilde fra en blogg jeg tror tilhører deg. På denne bloggen er det blitt postet et bilde av min mors facebook profil, hvor du har kalt henne både tjukk og en bølle. Jeg kjenner ikke deg, men jeg lurer på hvorfor du har skrivd sånne ting om min mor?
    Mvh.
    Kaja Marie Bsm
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hehe,
    hu var så slem mot meg, under oppveksten, skjønner du.
    Og jeg har skrevet memoarer, om oppveksten min, så derfor er hu med.
    Jeg har skrevet til henne på Facebook, men hu har ikke svart.
    (For jeg har prøvd å ta opp disse tingene, som hendte, på 70-tallet).
    Hvordan kunne mora di og Tin-Tin aka. Egil, vite at jeg var på Domus, for å handle, for mora mi, liksom.
    Nei, her var det nok noen voksne med og, mistenker jeg.
    Jeg skriver veldig lite om din mor, iforhold til andre folk, som mine søsken, osv.
    Det var ikke jeg hadde, med søstra di å gjøre.
    Men hu var eldre enn meg.
    Og det var Tin-Tin og.
    Det var ikke morsomt, som åtte-åring, (da jeg handla, i Larvik sentrum, for mora mi, som nettopp hadde fått sitt tredje barn, Axel).
    Å få to eldre unger, løpende etter meg.
    Det satt en støkk i meg.
    Og jeg var nervøs, i mange år, som barn.
    Og det var kanskje mye på grunn av den episoden, da mora di og Egil, jakta på meg, på Domus-senteret, i Larvik.
    Mora di misbrukte meg også seksuelt, må jeg si.
    Jeg flytta til faren min, etter at mora di løp etter meg, på Domus.
    (Et år etter, kanskje).
    Men jeg var på helgebesøk, i Larvik.
    Og en lørdag formiddag, så var det sport, på radioen.
    Og mora mi dro til ei venninne, (eller noe).
    Og min lillesøster Pia slapp inn mora di.
    Radioen, (hvor det stod på sport), var på mora mi sitt soverom.
    Og der begynte mora di, å kile meg på tissen, (av en eller annen grunn).
    Det var helt uønsket, fra min side.
    Jeg likte ikke mora di, engang, (etter at hu jaktet på meg, på Domus, og hu var også eldre enn meg og veldig kraftig, for alderen).
    Hu fortalte det, at din onkel, klarte å få ståtiss.
    Og ville at jeg skulle få det.
    (Etter kilinga.
    Av en eller annen grunn).
    Men da syntes jeg det ble rart, at kun jeg, skulle vise tissen.
    Så jeg ba mora di, om å vise meg tissen.
    Men det ville hu ikke.
    Og mens hu kilte meg, på tissen, i senga til mora mi.
    Så dro jeg henne i håret, (mens jeg ble kilt), for å få henne, til å stoppe.
    Men mora di merka ikke det, at håret hennes ble revet ut.
    Så hu var kanskje veldig opphissa.
    Hva vet jeg.
    Har din mor fortsatt en ganske stor hårløs flekk, på huet, lurte jeg.
    Går hu ofte med hatt?
    Bare lurte.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har prøvd å kontakte din mor, på Facebook, for å prate ut, om gamle dager.
    Men hu har ikke svart, av en eller annen grunn.
    Tin Tin, (Egil), har heller ikke svart.
    Og Frode Kølner, (som liksom var min kamerat, da jeg bodde, i Jegersborggate), har ikke svart.
    Og Jarle svarer heller ikke så ofte.
    Og ikke de andre heller.
    Jeg skriver memoarer, om oppveksten.
    Men det er fordi, at jeg bodde på et hostell, her i England, hvor jeg ikke hadde internett.
    Og jeg ville ikke ha noe, med de andre folka, på hostellet, å gjøre, (for de var kriminelle og sånn vel).
    Så jeg kjeda meg, og begynte å skrive memoarer.
    Min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog, som har bodd i Nevlunghavn og Stavern, de siste årene, av sitt liv.
    Hu var fra dansk adel, (og kongelige).
    Og min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år.
    Så jeg hadde en spesiell oppvekst.
    Så derfor tenkte jeg det, at jeg burde ha med om oppveksten min, i memoarene mine.
    Og jeg hørte på Min Kamp, av Knausgård, på lydbok.
    Like før jeg ble kastet ut, (på urettfedig måte, av noen som var som nazister), av University of Sunderland.
    Så da var det sånn, at det eneste jeg kunne gjøre, om kvelden, på hostellet, var å spille kabal, på PC-en min, som jeg hadde med meg, til universitetet.
    Og det ble rimelig kjedelig, i lengden.
    Så derfor, så begynte jeg å skrive memoarer, om alt som har skjedd, i livet mitt.
    Så det var ikke noe spesielt, om mora di, eller Larvik, liksom.
    Men du får si til mora di, at hvis hu vil forklare noe, om hvor hu mobba meg og plagde meg, under oppveksten.
    (Kanskje det var noen voksne, som ba henne om å gjøre det?).
    Så kan jeg godt ta med om det, på bloggen min.
    Hvis hu skriver til meg, på Facebook, for eksempel.
    Men jeg har stor tro, på ytringsfriheten også.
    Så det er ikke sånn, at jeg vil la meg kneble, liksom.
    Jeg prøver å finne ut av, hvorfor jeg ikke får mine rettigheter, fra myndighetene.
    Og hvorfor jeg har blitt tulla med, (av 'gud og hvermann'), i hele mitt liv, liksom.
    Så jeg skriver om dette, og prøver å finne ut av det da.
    Så sånn er det.
    Bare noe jeg tenkte på.
  • Kaja Marie Bsm
    Kaja Marie Bsm
    det er leit det som har skjedd. Jeg har dessverre ikke noe kjennskap til dette. Og din barndom skal jeg ikke blande meg opp i. Det eneste jeg ber om, er å få fjernet bilde av facebook profilen til Laila som du har postet, og vennligst fjerne personlig informasjon som etternavn, bilder og personlig informasjon som tilknytter henne. Resten av memoaret kan stå, bare vennligst ikke gi ut noe personlig informasjon om henne.
    Mvh. Kaja Marie Bsm
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg lar meg ikke kneble som sagt.
    Dette er også mellom meg og din mor.
    Jeg forstår ikke hvorfor du skriver på vegne av din mor.
    Din mor er da i 40-årene, og ikke en liten unge, som du er formynder for.
    Nei, dette syntes jeg at ble rart.
    Du får si til mora di, at hvis det er noe hu vil forklare om.
    (Var det noen voksne, som beordret henne, til å tulle med meg, for eksempel?).
    Så får hu bare svare meg selv, på Facebook.
    Jeg så du var fra Larvik, og jeg har selv vokst opp i Larvik.
    Så det var derfor jeg svarte.
    Jeg visste ikke at du var datteren, til 'Bølle-Laila'.
    Det var ydmykende for meg, å bli kilt på tissen, av din mor.
    Din mor var en kraftig jente, for alderen.
    Men jeg var bare 10-11 år.
    Og mora di var 11-12 år, da.
    (Og som ei tenåringsjente, nesten).
    Men dette var noe som hendte, da jeg var barn.
    Og det var bare på et helgebesøk.
    Så jeg så på det, som noe irriterende, som jeg ikke ville, at skulle hende, igjen.
    Men jeg lurer jo nå, på om søstera mi Pia og mora mi, var med på det.
    Jeg likte ikke å bli ydmyket.
    Og det markerte jeg, ved å dra mora di i håret.
    For å prøve å få hu svære jenta, til å stoppe.
    Men dette er noe som hendte, for mer enn 30 år siden.
    Så dette regner jeg ikke med, at er så veldig følsom, i 'våre' dager.
    Dette er nesten som noe litt kjedelig, for meg.
    For det er veldig mye, som har skjedd, i livet mitt, siden rundt 1978 og 1980, (da disse mobbe-episodene, fra mora di, hendte).
    Jeg har ikke sett din mor, på mer enn 30 år.
    Så dette har bare historisk interesse, vil jeg si.
    Jeg nevnte for min fars slekt, (på vårt tidligere slektsted Roksvold), at din mor og Tin Tin, løp etter meg, på Domus.
    I 1979, etter at jeg hadde flytta, til min far og dem.
    Men det er ikke sånn, at jeg har prata mye om denne mobbinga, fra mora di, i årene etter.
    For det var bare to enkelt-episoder, vil jeg si.
    Og jeg hadde uvenner, på Berger også.
    (En som het Geir Arne, blant annet).
    Så dette har mye gått i glemmeboka, for meg.
    Men jeg fant det naturlig, å ta med, når jeg skrev memoarer, fra den tida, (oppveksten i Larvik og på Berger).
    Men at jeg skal slette noe.
    Det blir som i kommunist-Russland, synes jeg.
    Og det er ikke deg jeg skriver om.
    Så jeg synes at det blir som noe rart, at du kontakter meg, om dette.
    Du får be mora di om å skrive sjæl, (for å si det sånn).
    Jeg har også prøvd å spore opp han 'ståtiss-onkelen' din.
    (Jeg lurte på om det var en kar, i Kvelde, vel).
    Men han svarte ikke, (på Facebook), sånn som jeg husker det.
    Jeg husker din onkel såvidt.
    Men jeg husker ikke deg, fra tida, i Larvik.
    Men min mor flytta fra Larvik, midt på 80-tallet.
    Og etter det, så har jeg nesten ikke vært i Larvik.
    Og du var vel ikke født engang, på den tida, (80-tallet), kan jeg tenke meg.
    Så jeg skjønner det, hvis du synes, at det blir rart, at jeg skriver, om mora di.
    Men det får du ta, med mora di, mener jeg.
    Beklager hvis dette gjør at du føler deg vonbråten.
    Men dette får du ta med mora di.
    For dette er ting som mora di har visst om, når hu 'lagde' deg.
    For å si det sånn.
    Så du får du ta med henne, mener jeg.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Kaja Marie Bsm
    Kaja Marie Bsm
    Beklager, men takk for at du tok deg tid. Skal ikke forstyrre mer.
    Mvh Kaja Marie Bsm
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Neida,
    no problem, som de sier.
    Jeg tenkte på noe mer her, mens jeg lagde meg litt mat, (noen nudler).
    Det hadde kanskje vært enklere, å leve med dette.
    (Disse mobbe-episodene, fra mora di, mot meg).
    Hvis vi hadde visst mer, om hvordan dette henger sammen.
    Men søstera mi Pia, hu er ikke lett, å få noe ut av.
    Hvis jeg skriver til henne, på e-post.
    Så slutter hu plutselig å svare.
    Så hvis folk som mora di og søstera mi, ikke vil bidra.
    Så er det ikke så lett.
    Det hadde kanskje vært enklere, hvis vi hadde skjønt, hvordan dette hang sammen.
    (Var det mora mi eller Tin-TIn som var hjernen, bak denne mobbinga?).
    Jeg hadde lite kontakt ellers, med mora di, den tida jeg bodde, i Larvik sentrum.
    (Jeg bodde i Jegersborggate 16, (hvor hu Sol bor nå vel).
    Fra våren 1978 til høsten 1979).
    Jeg flytta til min far, som ni-åring.
    Og da mora di mobba meg, på Domus.
    Det var var før jeg flytta, til min far.
    (Det var vei i samme måned, som min halvbror Axel ble født.
    Og han ble født, i november, i 1978).
    Jeg hadde mest med Frode Kølner å gjøre, (og litt med Jarle og Frodes kamerat Morten, som hadde rødt hår).
    Og jeg gjorde også ærend for Hjørdis Landhjem.
    Hjørdis Landhjem var en gammel jomfru, (som ble kalt 'fru Landhjem vel).
    Og hu hadde kolonial-butikk, i en blogg, i Jegersborggate, som ble kalt for 'Berlin-muren'.
    Hu tok inn katta vår Pusi.
    Og det så jeg.
    Og så gikk jeg inn i butikken hennes, og klagde.
    Og da viste fru Landhjem meg butikken sin.
    Og jeg ble liksom 'kamerat', med fru Landhjem også, da.
    Lillan sin tante og bestemor vel, var våre naboer.
    Og Lillan hang ofte i portrommet, som jeg måtte gå gjennom, med sykkelen min, fra hagen vår, og til Jegersborggate.
    Og Trine Gundersen var en annen nabo, (som bodde ved siden av hagen vår), og hu dro inn Pia og meg, en gang, på rommet sitt.
    Men hu var også litt eldre enn meg, og rimelig stille.
    Så jeg kjente ikke henne så bra, (og søstera var litt mer skrålete, men hu var mer kranglete, vil jeg si, så jeg kjente ikke henne så bra heller, og jeg var bare 8-9 år, da jeg bodde, i Larvik sentrum, så det var nesten på 'jentelus-tida').
    Jeg visste hvem din mor var, for vi spilte mye fotball og sånn, ved en blokk, ved Trygves gate.
    Så jeg kjente alle Rønningen-ungene, liksom.
    Siden at mora mi, ofte bare heiv ut Pia og meg, for å sykle/leke.
    Jeg hadde ikke mye med mora di å gjøre.
    Så jeg husker ingen fine episoder, med henne.
    Men kun de to mobbe-episodene.
    Jeg husker en mer nøytral episode også.
    Sol og dem flytta vel inn der, i 1982 eller 1983 vel.
    Så da mora di kilte meg på tissen, i Jegersborggate 16.
    Det må ha vært, etter at jeg flytta, til faren min, i 1979.
    Men før mora mi flytta, til Tagtvedt, i 1982 deromkring, vel.
    Og en annen ting, som hendte, mellom 1979 og 1982.
    Det var at lillesøstera mi Pia.
    Hu dro meg med hjem til din mor og onkel.
    (De bodde i en bygård, ikke så langt unna Frode Kølner, (i retning Bøkeskogen), vel.
    Frode Kølner bodde i Trygves gate, på enden mot sykehuset).
    Og din 'ståtiss-onkel', (som mora di sa om han, at han klarte å få, enda han vel bare, må ha vært 7-8-9 år, på den tida, som mora di sa det).
    Han hadde et slags trappetroll, (het det vel).
    Som mora di og søstera mi, viste meg, at gikk ned en trapp, enten hjemme oss dere, (eller det må vel ha vært i oppgangen, i gården deres.
    En gammel hvitmalt tre-bygård vel, i to-tre etasjer, vel).
    Pia fikk en negerunge, (i Oslo), på 90-tallet.
    En unge som heter Daniel.
    Han ble født i 1995, så han er vel kanskje mer på din alder.
    Kanskje han hadde syntes, at det var morsomt, å høre, fra ei Larvik-jente.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter