Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 16. august 2014

Sandbu Tepper, har tatt en 'Jensen Møbler', og flytta, fra Sand, til Hof. Da jeg flytta, til Berger, i 1979, så fantes ikke Sandbu Tepper. Men det stod en cyan tre-kiosk, (kiosken til a Liv), der hvor Sandbu Tepper seinere dukka opp, (litt utpå 80-tallet). Seinere, så ble Sandbu Tepper kjøpt opp, av Jensen Møbler, som bygde ut, og i forbindelse med det, så bygde de sammen, lokalene til Jensen Møbler og Sandbu Tepper, (på slutten av 80-tallet, en gang, kan det vel ha vært)

sandbu tatt jensen møbler

http://www.sandbu.as/sandbuas.html

PS.

Her kan man se det, at Sandbu, var det tidligere navnet, på Sand:

sandbu navn på sand

PS 2.

Men man må nok si det, (mener jeg), at Sandbu Tepper nok tulla litt.

For på den tida, som de dukka opp, på Sand, (mellom Roksvold og systua til Margit og Anne der, (hvor det nå er Smia MC)).

Så ble ikke navnet Sandbu brukt, (vil jeg si).

Kjøpmann Oddmund Larsen, hadde slutta med post i butikk, (eller hva de kalte det, på den tida), på 60/70-tallet.

(Sandbu hadde postnummer 3076, hvis jeg ikke tar helt feil.

For bestemor Ågot, forklarte meg om det her, (og viste meg noen gamle brev, postet i Sandbu), på 80-tallet.

Hu viste meg også noen rasjoneringskort, fra krigen, en gang.

Av en eller annen grunn).

Og folk sa kun 'Sand', (og ikke 'Sandbu'), sånn som jeg husker det.

(På 80-tallet).

Men det er mulig, at Bjørn Havre, som drev Sandbu Tepper og som kjørte en grønn Mercedes stasjonsvogn.

Som jeg så at hjulkapselen falt av, en gang, på riksveien, ved Gamlehjemmet.

Hjulkapselen rullet ved siden av bilen hans, en god del meter.

Noe som så spesielt ut, husker jeg.

Dette så jeg, en gang, som jeg gikk bort til bestemor Ågot, for å spise middag, etter skolen.

Noen dager seinere, så tok jeg med Havre-hjulkapselen hjem.

Og en god stund etter dette, (for min far bodde nede hos Haldis), så sa jeg fra til faren min, om at jeg hadde funnet hjulkapselen, til Havre.

Men Havre ville ikke ha tilbake hjulkapselen sin, sa faren min til meg, en stund etter dette, igjen.

Så jeg hang opp den hjulkapselen,  på veggen, i det første soverommet mitt, (gutterommet), i Leirfaret 4B.

Det rommet som var Gry og Hege Stenberg sitt tidligere soverom, vel.

Før faren min kjøpte Leirfaret 4B, av faren deres Roger, i 1981, var det vel).

Så det er mulig at Havre tulla, når han brukte Sandbu-navnet, på 80-tallet.

Hva vet jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg mener at dette, (3076), må ha vært postnummeret, til Sandbu, (som var i bruk, rundt 60-tallet ihvertfall.

For bestemor Ågot, hu viste meg, noen gamle brev, som var poststemplet, med Sandbu-postkontor-stempel, en gang, på 80-tallet).

Men så har myndighetene, (altså Småbedriftsfondet), antagelig tulla med poststed-navnet seinere, og endra det til Sande, (når datamaskinen ikke skjønte 'Sandbu').

Noe sånt.

PS 4.

Her er mer om dette.

postnummer sandbu

PS 5.

Enda mer om dette:

enda mer om sandbu

http://www.qxl.no/pris/frimerker/fdc-brev-og-hjemstedsfilateli/brev-og-hjemstedsfilateli-vestfold/kph-sandbu-paa-klipp-nk-432-7-pkt-uvanleg-g4394/v/an805206780/

PS 6.

Men på den andre linjen, i den røde rammen, i PS-et ovenfor.

Så er det en feil, (vil jeg si).

For det står: 'Sande (Vestfold)'.

Men det skjønner jeg ikke noe av.

For kommunenavnet, det skal være _Svelvik_, (som er en felleskommune, etter sammenslåingen av Strømm og Svelvik, på 60-tallet), i Vestfold, (og ikke Sande), mener jeg.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

I PS 5, så står det også det, at Strøm er et tidligere _herred_.

Og herred, det er et _administrativt_ område.

Så hva _landskapet_, som Roksvold ligger i, heter.

Det kan man kanskje lure på.

(For eksempel så er Sunnmøre et tradisjonelt distrikt, eller landskap.

Men fylkesnavnet, (det administrative navnet), er Møre og Romsdal).

Så hva er det tradisjonelle distriktsnavnet, på stedet, der Roksvold ligger, kan man kanskje lure på.

(Det er kanskje Drafn?).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

herred wiki paint

http://no.wikipedia.org/wiki/Herred
PS 9.

Landskapsnavnet, det blir vel Roksvold ved Drammensfjorden, (tenker jeg).

Men hva de sa der, i gamle dager, det var vel kanskje Roksvolden ved Drafn, da.

(Noe sånt).

Men det tørr jeg ikke å si helt sikkert.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter