Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 9. september 2014

Jeg sendte enda en e-post til faren min

Erik Ribsskog

arv

Erik Ribsskog Tue, Sep 9, 2014 at 8:22 PM

To: Arne Mogan Olsen
Cc: Pia Ribsskog , "drammen.tingrett" , "HRET (postmottak)" , "mail.bxl"
Hei,

jeg vet ikke hva det kan være verdt.

Men jeg hadde Aftenposten-abonnement, da jeg bodde, i Oslo.

Og det var kanskje der jeg leste, om taksering.

Man ble rådet, til å få to takst-folk, til å taksere.

Og så regnet man gjennomsnittet, av takstene, (hvis takstene ikke
varierte for mye).

Og så må man da regne ut, hvor mye min del er verdt.

Men det er også snakk om innbo, såvidt jeg har forstått.

(Du har nevnt noen malerier av Kittelsen, osv).

Vi kunne ha bytta, sånn at jeg fikk huset til Haldis, i Havnehagen, kanskje.

Det er vel verdt cirka en million, mener jeg tilfeldigvis, at jeg så,
i Svelvikposten.

Og så kunne jeg fått noen tusen, for innboet også kanskje.

Sånn at jeg hadde noen penger, den første tida, i Norge.

(Du sa jo at Bergstø var verdt mange millioner, for noen år siden husker jeg.

Og eiendommer i Holmsbu, går for mange millioner, for tida).

Det tar kanskje lang tid, med takstfolk.

Så du/dere kan jo eventuelt komme med et tilbud og.

Så blir vi ferdig med det, liksom.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har ikke sendt noe, fra noe 123Greetings.

Jeg får ringe Pia, når jeg dukker opp, i Oslo.

Enten på onsdag eller torsdag.

Kanskje hu, Axel og jeg, burde dra og spise pizza igjen, på Pepper
Aker Brygge, da.

Nei, jeg kjenner jo ikke deg så bra.

Jeg vet ikke om du spiser på Lizzis, i Drammen, eller ikke.

Og jeg møtte jo hu Malena, rundt årtusenskiftet.

Og har ikke fått spurt om du veit hvem det er, før nå, (i år 2014),
altså nesten femten år seinere.

Så det er ikke sånn at vi har så mye kontakt, ihvertfall.

Men men.

PS.

Det er kanskje bedre med penger.

En som het Tim, som gikk i russe-klassen min, på Gjerde, (det året jeg
fikk grå ransel, av deg og Haldis, av en eller annen grunn).

Han har hytte i Sverige.

Så jeg tenkte at det hadde vært artigere, å hatt noe eget, (istedet
for det sameiet Bergstø).

Men jeg vil ikke herme etter Tim.

Men kanskje det er billig, med hytte i Finland, har jeg tenkt.

(Ved sjøen der et sted).

Og så har jeg også leilighet, her i Liverpool, som det hadde vært
artig, å beholdt.

Så jeg har masse ting, jeg kunne ha brukt penger på.

(Og er mer eller mindre blakk for tida, må jeg innrømme).

Så jeg er interessert i å selge min del av Bergstø, hvis jeg får et
rimelig tilbud, ihvertfall.

Så sånn er det.

Jeg vet ikke hva Pia har tenkt å gjøre, med sin del av Bergstø.

Jeg har aldri kommet så langt, som å diskutere sånt, med henne.

Men kanskje hu er interessert i å selge og?

Hvem vet.

Hu slutter noen ganger å svare, når jeg skriver e-poster til henne,
(av en eller annen grunn).


2014-09-09 16:37 GMT+01:00 Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>:
> hei på deg. jeg er ikke helt med hva du mener skriv av 7 sep. vi kjenner
> hverandre for lite.
> så vi tar det på mail. når det gjeller pizza tror jeg ikke det passer for
> meg, du kan jo snakke med pia
> om det. hva er det 123Greetings.com driver med. du kan jo sjekke det. jeg
> svarer ikke slike e poster
> fikk mail idag kl  11.45.
> du ønsker et tilbud på arv av eiendom som jeg overførte til deg. jeg synes
> du kan komme med en pris.
> så kan vi vurdere om vi vil kjøpe din part
>
>
>
>
> arne
>
>
> er til stede resten av dagen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter