Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. september 2014

Jeg sendte en e-post til SIO

Erik Ribsskog

Klage/Fwd: Problemer Sio-nettsted [INC ID# 063731]

Erik Ribsskog Mon, Sep 15, 2014 at 7:35 PM
To: "siosenteret@sio.no"
Cc: lisbeth.dyrberg@sio.no, studentinfo@admin.uio.no
Hei,

det dere kunne ha gjort, var å skrive en norsk hilsen, når e-posten er på norsk.

Og en engelsk hilsen, når e-posten er på engelsk.

Bare et forslag.

Det er også dumt, at dere ikke undertegner e-postene, med et navn, synes jeg.

Jeg undres også over, hva disse problemene deres, med nett-plassen
deres, på torsdag, skyldtes.

Dette vil jeg klage over, til deres øverste sjef.

Som vel blir Lisbeth Dyrberg.

Så jeg sender en kopi av denne e-posten til henne.

Erik Ribsskog


2014-09-15 7:49 GMT+01:00 siosenteret@sio.no <siosenteret@sio.no>:
> Hei!
>
> Beklager igjen midlertidige problemer med nettsidene våre torsdag.
>
> Det er stor etterspørsel etter studentboliger. Vi har dessverre ikke noe
> ledig for øyeblikket, men vi tildeler boliger som blir ledige utover
> høsten/vinteren etter plass på venteliste.
>
> Du finner mer informasjon om boligtilbudet på sio.no. Her finner du også
> nærmere informasjon om hvem som kan få studentbolig, og om hvilke krav som
> gjelder for depositum, husleie og dokumentasjon av studieplass.
>
> Årsaken til at vi skriver  både « med vennlig hilsen» og «kind regards» i
> SiOsenterets standard e-postsignatur er at mange boligsøkere og leietakere
> er internasjonale studenter og kontakten foregår på engelsk. Håper dette var
> oppklarende!
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
> SiOsenteret
>
> From: eribsskog@gmail.com
> Sent: 13.09.14 20:56
> To: siosenteret@sio.no
> Cc: lisbeth.dyrberg@sio.no;studentinfo@admin.uio.no
> Subject: Klage/Fwd: Problemer Sio-nettsted [INC ID# 063731]
>
> Hei,
>
> dere trenger ikke å skrive 'kind regards', til en nordmann, forresten.
>
> Det er ikke norsk standard, såvidt meg bekjent ihvertfall.
>
> Og virker rart, synes jeg.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog
> Date: 2014-09-13 20:54 GMT+02:00
> Subject: Re: Problemer Sio-nettsted [INC ID# 063731]
> To: "siosenteret@sio.no"
> Cc: lisbeth.dyrberg@sio.no, studentinfo@admin.uio.no
>
>
> Hei,
>
> er dette noe fra Russland, eller?
>
> Jeg studerte ved University of Sunderland, i 2004/05.
>
> Og da fikk jeg avtalt ihvertfall, at jeg kunne vente til jeg fikk
> studielån, med å betale husleie osv.
>
> Så hvorfor skal Oslo være dårligere enn Sunderland, liksom?
>
> Nå bor jeg på Anker Apartment, til mandag morgen, og vet ikke hvor jeg
> bor etter det.
>
> (Selv om jeg skal på NAV Østensjø, på mandag morgen, og prate med dem om
> det).
>
> Men dette var dårlig service, så dette ville jeg klage på.
>
> Jeg prøvde nettstedet deres, fra Hoved-Deichmann, på torsdag.
>
> (Etter at jeg var hos dere, på Forskingsparken og prata med Bente fra
> Nord-Norge, på treningsstudioet deres der, for dere hadde ikke
> respesjon sa hu.
>
> Hu sendte meg til SIO-senteret, på Kringsjå.
>
> Hvor jeg prata med ei Lise, fra Trøndelag.
>
> Som anbefalte meg å bruke nettstedet deres.
>
> Men det funka ikke fra Hoved-Deichmann.
>
> Det stod 'maks seks valg', uansett hvor få eller mange valg, man
> krysset for, 'på skjermen'.
>
> Så det var dårlige greier.
>
> Og likevel så får jeg ikke tilbud om student-bolig.
>
> Er det mafiaen eller?
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2014-09-12 11:54 GMT+02:00 siosenteret@sio.no :
>> Hei Erik!
>> Vi beklager problemene med nettsidene våre. Alt ser ut til å fungere som
>> det
>> skal igjen nå.
>> Legg inn en boligsøknad på sio.no, og søk gjerne på flere alternativer for
>> å
>> øke sjansene. Vi har ikke noe ledig for øyeblikket, så du må dessverre
>> regne
>> med å vente en stund før vi eventuelt kan tilby deg bolig.
>> Dersom du får et tilbud må depositum være betalt før du kan flytte inn, og
>> semesterkort eller annen dokumentasjon på semesteravgift og studieplass må
>> fremvises når du henter nøkler.
>>
>> Med vennlig hilsen/Kind regards
>>
>> Robert Sørensen
>> SiOsenteret
>>
>>
>> Fra: Erik Ribsskog
>>
>> Dato: 11. september 2014 18:43:27 CEST
>> Til:
>> Kopi:
>> Emne: Problemer Sio-nettsted
>>
>> Hei,
>>
>> jeg var på Forskningparken, i dag, og prata med ei nordlening-dame,
>> hos Domus treningsstudio.
>>
>> (Hu sa at SIO ikke hadde resepsjon.
>>
>> Hu het Beate vel).
>>
>> Hu sendte meg til SIO Kringsjå hvor jeg prata med ei trønder dame,
>> muligens Lisa.
>>
>> Jeg har bodd i England, i ti år.
>>
>> Flytta tilbake til Oslo, i går.
>>
>> Trenger hybel fra i morgen tidlig.
>>
>> Nettstedet deres virka ikke naa.
>>
>> Send SMS til 0044791 327 4692.
>>
>> Er imatrikulert ved UIO.
>>
>> Skal lese exphil.
>>
>> Har lite penger, så må betale depositum etc., når får studielån.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter