Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 13. september 2014

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 31. juli 2012
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei Skurt,
    husker du meg?
    Jeg krita en burger hos deg, på Biljardhallen deres, ved Triaden der en gang.
    Mens jeg jobba på OBS Triaden.
    Var gode burgere dere hadde, ihvertfall.
    Bor Øystein hos deg enda eller?
    Jeg bor i England, som flyktning, etter å ha overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', på Rimi Bjørndal, i 2003.
    Får ikke rettigheter fra politiet.
    Ble også forsøkt myrdet i Kvelde i 2005, politiet vil ikke etterforske.
    Men men.
    Bor ikke Kalle og dem i Larvik?
    Kanskje det er dem som tuller?
    Het ikke puben deres i Strømmen Oscars, eller noe, før?
    Eller er det jeg som roter?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Kurt Holm
    Kurt Holm
    Hei Erik. Joda, jeg husker deg. Øystein bor ikke her mer. Kalle bor Rolige. Det samme Gjør Bengt Rune Puben heter Rockwood.
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Ok,
    takk for at jeg fikk krite den burgeren den gangen.
    Jeg har flyttet tilbake til Norge nå, etter å ha bodd i ti år, i England.
    Kalle bor Rolige?
    Det skjønte jeg ikke.
    Glenn Hesler sa at Kalle jobba i fiskebutikk, i Larvik.
    (Den i Nanset-gata, sånn som jeg skjønte det.
    Men det var på 90-tallet, da Glenn Hesler, søstera mi Pia og meg.
    Bodde på Ungbo, på Ellingsrudåsen).
    Si fra hvis du trenger folk til å jobbe i puben.
    Men jeg kommer nok til å bo i Oslo, og har ikke bil for tida.
    Så det blir kanskje kronglete.
    Jeg chatta en del på irc, rundt årtusenskiftet.
    Og noen sa at dattera di hadde hatt masse fester, med drikking av øl, etter stengetid, når hu var russ.
    Jeg visste ikke hva jeg skulle svare.
    For jeg kan ikke reglene for sånt, på rams.
    Jeg husker at dem dreiv med noe lignende, på utestedet Last Train i Oslo.
    (Festing for private folk, etter stengetid).
    Husker ikke hvem som sa det om puben din.
    Bor Øystein på Sand nå eller?
    Hvorfor bodde han hjemme hos deg, og ikke hos foreldra sine?
    Øystein sa til meg, på Ungbo, noen uker etter at søstera mi flytta inn der, (i 1993, for hu var hjemløs, må jeg si).
    At han ikke ville ha noe mer med meg å gjøre.
    Uten at jeg hadde gjort noe rart/galt, vil jeg si.
    Så jeg orker ikke Øystein mer.
    Han dukka opp på Ungbo, (han kjørte dit en kveld), ens ærend, for å si det, (på en teatralsk måte), at han ikke ville ha noe mer med meg å gjøre.
    Det var jo som at det var noe sermonielt, eller noe.
    Det var det eneste han sa.
    Og så stakk han.
    Og det ga ingen mening for meg.
    Så jeg må si at Øystein er en raring eller snåling, som er rimelig spesiell.
    Det var ihvertfall en veldig spesiell og uforståelig forestilling, fra ØA, i 1993.
    Så jeg orker ikke å ha mer med han å gjøre, etter det, for å si det sånn.
    Men du får ha fortsatt lykke til med puben.
    Og takk for kritinga, (av burger), på den tida, som jeg jobba, på Matland/OBS Triaden.
    (Hvor jeg jobba, fra 1990 til 1992).
    Noen ganger, da jeg besøkte Øystein, (fra Berger), på midten/slutten av 80-tallet.
    Så dro Øystein med meg, på Robsrudjordet Grill.
    Der jobba hans kusine, (og min tremenning), Anita.
    (Datter av min fars kusine Grete, er det vel).
    Og hu spanderte et par ganger gratis burger på Øystein og meg.
    På Robsrudjordet Grill.
    Så det var kanskje derfor at jeg var litt frekk, (på OBS Triaden-tida), og ba om å få krite burger.
    Bare fordi at Øystein og jeg, (mest Øystein vel), såvidt kjente sønnen din Bengt Rune.
    Siden at Øystein pleide å dra innom på OBS, når jeg jobba der.
    Og så ba han meg, om å møte han, i Biljardhallen, (som du eide), rett over Skårersletta, (blir det vel), for Triaden-senteret.
    Men jeg betalte vel for burgeren, når jeg fikk lønning, tror jeg.
    Gode burgere var det ihvertfall både hos dere og Robsrudjordet Grill, husker jeg.
    Du får hilse Bengt Rune, (og Kalle), osv.
    Har ikke noe kontakt med Glenn Hesler lenger.
    Men du får hilse han, hvis han er innom puben.
    Men han drikker jo ikke mer enn en gang i tiåret, eller noe, vel.
    Men han har kanskje begynt å drikke.
    Det var kult, at Øystein, Glenn og jeg, fikk lov å henge, på Biljardhallen, etter stengetid.
    På den tida, som jeg jobba, på OBS Triaden, (og studerte på NHI).
    Så takk for gratis biljard-spilling, må jeg også si, tror jeg.
    (Selv om dette var mest Glenn og Øystein sin hobby.
    Jeg bare hang sammen med dem, for å være sosial, liksom.
    Og min yngre halvbror Axel, var ganske slitsom.
    Og jeg leide et rom, av hans stemor Mette Holter, på den tida.
    Så da ble det til, at jeg heller hang med Glenn og Øystein, på kveldene.
    Studieåret 1990/91, (da jeg jobba på Matland/OBS Triaden), var det vel for det meste.
    Beklager at det blir mye 'skrivings'.
    Igjen takk for svar!
    Hvis jeg er i Strømmen en gang, så stikker jeg muligens innom, for å kjøpe en halvliter eller to, ihvertfall.
    Vi får se, når jeg får jobb og lelighet osv., etterhvert, i Norge.
    (Skriver fra Anker Aparment.
    Faren min driver og hinter om at jeg skal få noen slags arve-penger.
    Så da får jeg kanskje råd til å drikke øl, i Strømmen og andre steder.
    Vi får se).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter