Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 13. september 2014

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 11. juni
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hallå Tom,
    har du gifta deg med en av de filipinske kassadamene, fra Kiwi-butikken din?
    Jeg studerte på HiO IU, fra 2002 til 2004.
    Og en gang jeg gikk forbi butikken din, våren/sommeren 2004.
    Så overhørte jeg at du sa til en kollega, at du hadde overhørt, at jeg var forfulgt av 'mafian'.
    Stemmer dette?
    Hva heter min tremenning Anita, til etternavn igjen, forresten.
    (Hu som var med dere i Tom-gjengen og spille fotball noen ganger, på Ellingsrud ihvertfall.
    Hvor Glenn Hesler pleide å dra med meg en god del ganger).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 11. juni
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Jeg mener at jeg leste, i en nettavis, for noen år siden, at hu kassadama di, ikke fikk lov å dra hjem til Norge, etter en ferie, i hjemlandet.
    Var det din butikk, eller?
    Husker også at dere i fotball-gjengen kalte meg Sjiraffen, og seinere 'giraf' vel).
    Hva var det om da?
    Hva het han fra ferskvareavdelingen til OBS Triaden, som jeg takla en gang, (skulder mot skulder), sånn at han havna ute i 'pølsebua', på Ellingsrud der?
    (En med mørkt hår, som jeg pleide å jobbe sammen med, i ferskvaren, på OBS Triaden, på lørdager, før jeg måtte i militæret, sommeren 1992).
    En gang, (to-tre år etter årtusenskiftet vel), så ringte David Hjort, (fra RImi), meg.
    Han ville besøke meg, (sammen med en av damene sine), på St. Hanshaugen.
    Jeg var lei av RImi, (etter å ha handla på Rimi i mange år), og dro til din Kiwi-butikk, for å handle.
    (Muligens fordi at den var åpen en time lenger.
    Til klokka 23, vel).
    Jeg lå og sov, (mener jeg huske), da Hjort ringte.
    Så jeg var litt døgnvill.
    Da jeg kom inn i Rimi-butikken din.
    Så stod du på kjøle-rommet.
    (Et rom kundene liksom måtte gå gjennom).
    Jeg la merke til en ny rusbrus, som Kiwi hadde fått.
    Og spurte deg om den var god.
    (For jeg var jo butikkleder fortsatt, i Rimi.
    Og jeg hadde pleid å drikke Hooch og andre sitron-rusbruser, i sin tid, da de kom til Norge, på midten av 90-tallet.
    For jeg pleide å gå en del på kule utesteder som So What, hvor jeg syntes at de spilte litt artig musikk).
    Men da ble du arg, virka det som.
    Trodde du at jeg hadde tenkt å gjøre noe gæernt?
    Du sa at ølsalget var stengt.
    Men dere dekket ikke over rusbrus, osv.
    Og da jeg kom tibake til Rimi-bygget, så stod Kjetil Prestegarden der, i en stor gjeng.
    Og en fyllik prøvde å komme seg inn i bygget.
    (Men ringeklokke-panelet var ødelagt.
    Så var det var rimelig vanskelig/umulig.
    Noe sånt).
    Jeg husker deg også fra før Kiwi ble grunnlagt vel.
    Jeg skulle besøke min fars kusine Reidun Andersen sin adoptivsønn Øystein, på Hanaborg/Lørenskog.
    Han dro meg en gang, (rundt 1987 eller 1988 vel), med hjem til deg, på Lørenskog.
    Du ville spille sjakk, (av en eller annen grunn).
    Og det ble remis', husker jeg.
    Husker du dette?
    Var det du som var 'Lørenskog-sjakkspiller-kameraten', til Øystein.
    Eller husker jeg feil, fra midten/slutten av 80-tallet?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 3. september
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Heisann Tom,
    jeg prøver igjen.
    Det var også en tegneserie-tegner, som Øystein kjente.
    Han bodde like i nærheten av Lørenskog togstasjon, (mener jeg å huske).
    Han tegna en tegneserie, for Øystein og meg.
    (En tegneserie som jeg hadde ideen til.
    Og så prata Øystein og jeg, om den tegneserien, hjemme hos meg, i Leirfaret, på Bergeråsen.
    Og så sendte jeg den tegneserien inn til Pyton.
    Enten sommeren 1988 eller sommeren 1989.
    Men slutt-resultatet ble ikke så bra.
    For den ideen min, til tegneserie, var ikke helt ferdig, (med slutt-poeng), da.
    Så det var noen slags samarbeids-problemer, på veien, som førte til at sluttpoeng manglet, da.
    Øystein viste meg også en tegneserie, som het 'Mongo Magne', vel.
    Og den lurer jeg på, om samme kar, har tegnet).
    Jeg har nå begynt å skrive memoarer.
    Og lurte på om tegneren, hadde vært interessert, i å samarbeide, på nytt.
    Kanskje de memoarene, kunne blitt gitt ut, som tegneserier, tenkte jeg.
    Et kapittel blir til en tegneserie, kanskje.
    Noe sånt.
    Hva het han tegneren, lurte jeg.
    (For jeg finner ikke ØA, på Facebook, etc).
    Lurte også på en kollega av deg, i Norgesgruppen.
    Jeg var i HV, fra 1996, (jeg ble overført dit, etter endt førstegangstjeneste, etter en omorganisering, i mob-hæren, etter den kalde krigens slutt).
    Og på en øvelse, i blant Elverum, i 2001, (var det vel).
    Så ble jeg kjent med en på laget, som ble kalt 'Titten Tei', som var på sin siste rep., som HV-soldat.
    Han jobba som fiskedisk-ansvarlig, på Meny, på Carl Berner.
    Og jeg ble han ut på byen, i Elverum.
    Siden det var litt tradisjon, på rep-øvelsene, (fra mob-hæren ihvertall).
    Og siden jeg hadde vært i Elverum, i et år, under førstegangstjenesten.
    Og siden det var han Titten Tei sin siste rep.
    Og han vitsa noe om 'pakkiser', så det er mulig at enten han eller de andre på laget, var 'pakkiser'.
    Og han bodde i Groruddalen et sted, (langs linje 5 vel).
    Muligens på/ved Ammerud, eller ikke så langt unna, ihvertfall.
    Han fikk heller ikke lov til å ha AG hjemme, (gikk praten i, bak ryggen hans, må man vel si), siden han hadde trua kona, eller noe.
    Men han ga meg masse råd, om hvordan jeg burde hanskes, med problemene, på Rimi Kalbakken, hvor jeg jobba som butikksjef, på den tida.
    Og vi møtte to studiner, fra lærerhøgskolen, på Elverum, på byen.
    Husker du hva han kollegaen, i Norgesgruppen, heter, (lurte jeg).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Heisann Tom,
    jeg var på Kiwi-butikken din, i Waldemar Thranes gate, i går.
    Og jeg spurte kassadame, (jeg kjøpte noe frossenpizza, som vanlig, den First Price var billig og god, for meg som har bodd i England, i ti år, og får rimelig bakoversveis av norske priser), om du jobba der enda.
    Men hu visste ikke hvem du var engang.
    Jeg svarte at du jobba der rundt 2004.
    Men hu hadde ikke jobba der så lenge, sa hu.
    Det var også ei blond og hes butikkleder-dame der.
    Som så ut som om hu gikk i en skreddersydd Kiwi-uniform omtrent.
    Noe sånt.
    Hu var kanskje den nye butikksjefen?
    Bare tenkte jeg kunne prøve å sende en butikk-fotball-facebook-melding.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Fikk svar på melding til faren til Bengt Rune, (Kurt Holm, som Glenn Hesler kalte Skurt, i går), hvis du veit hvem Bengt Rune aka. Benkern er.
    Var han med i fotball-gjengen, (fra Ellingsrud og Åråsen), forresten?
    Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter