Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 29. september 2014

Mer fra Norge

Før jeg gikk fra biblioteket her, (Hoved-Deichmann), på lørdag.

Så sjekka jeg saldoen, på RBS-kontoen min.

Og den var fortsatt litt i minus.

Så den hundrelappen, som noen donerte, på slutten av forrige uke, var ikke kommet inn.

Så jeg begynte å leite etter noen tomflasker, på Slependen.

Etter at jeg tok IKEA-bussen hjem, på lørdag.

Og ble nok litt sliten, av å prøve å finne ut, hva jeg hadde råd til, av mat.

(Jeg tenkte lenge, på hva av mat, som jeg skulle kjøpe.

For jeg hadde noen mynter og en pantelapp.

Og jeg har ikke alle de norske prisene i huet.

Etter å ha bodd i ti år, i England).

Så etter at jeg spiste noen nudler pluss brødskiver, til middag.

Så sovna jeg, (må jeg innrømme).

Og så våkna jeg, en time, (eller noe i den duren), etter midnatt, (natt til søndag).

Utsovet og uten internett eller TV.

Så jeg bestemte meg, for å ta en spasertur, til Sandvika.

(For å se på livet, som de sier, på Vestlandet.

Jeg har ikke vært ute, i Sandvika, siden russetida, (i 1989), var det vel.

Og jeg venter på noen penger fra NAV.

Så jeg tenkte det, at jeg kunne liksom prøve å finne ut, hvor jeg kunne gå på 'pub til pub-runde' liksom, for å feire det, at jeg endelig fikk de pengene.

Og hvem vet, om russerne, (på russer-brakka), forventer det, at jeg, (som nordmann), skal vite om, hvor det er bra å gå ut, i Bærum.

Så det var flere grunner, til at jeg bestemte meg for, å ta en gåtur, til Sandvika, natt til søndag, må jeg si).

Og der, så stoppa jeg et masseslagsmål, (må man vel si).

Jeg gikk forbi to utesteder.

(Det var vel like før stengetid.

Det første utestedet, lå like ved elva, vel.

Og hadde fargede lyspærer utenfor.

Slik som utestedene i Jugoslavia hadde det, (husker jeg), sommeren 1980.

Og folka som jeg så, på det utestedet, var kledd i smoking nesten.

De var ihvertfall rimelig snobbete kledd.

Så det utestedet gikk jeg forbi.

Jeg hadde ikke tenkt, å gå inn, på noen utesteder, uansett.

For jeg hadde ingen penger, å kjøpe drikkevarer for).

Og etter at jeg hadde sett litt, (siden det var rundt der, som det var mest liv), utafor et utested, som het St. James, (mener jeg å huske).

Så gikk jeg videre, mot jernbanestasjonen, (blir det vel).

Og jeg så det, at en pakistaner, skallet til, en kar, med brun skinnjakke.

(Noe sånt).

Og folk løp til.

Og dette skjedde like ved meg.

Så jeg, (som tidligere butikksjef), handlet nesten uten å tenke.

Så jeg ringte politiet, (omtrent automatisk), da.

Og forklarte det, at dette bråket, var like ved et gatekjøkken, (jeg sa navnet, men husker ikke navnet på det gatekjøkkenet nå).

Og at det var like ved rådhuset.

(Politiet forstod fortsatt ikke hvor det var).

Jeg fortalte at det stod 'Lakkbar', (på et utested vel), som lå, kun noen få meter, fra der jeg ringte fra, (ved siden av gatekjøkkenet vel).

Og at det var like ved 'St. James'.

(Siden at politiet ikke reagerte.

Da jeg sa navnet på gatekjøkkenet.

Og nevnte rådhuset og Lakkbar).

Da nevnte politiet noe, om en gammel bensinstasjon.

Og jeg regna med at de fant bråket, hvis de kom seg, til i nærheten, av det.

(Siden at det var så mange folk innblanda).

Så jeg sa bare ja, for å liksom få avsluttet 'idiot-samtalen', med de dumme politi-folka, som antagelig lot som at de ikke var kjent, i Sandvika, da.

Og etterhvert, (like før politiet dukka opp), så var det cirka 20-30 folk, (mest norske folk, i 20-åra vel), som krangla og stod i en 'mølje', liksom.

(Etter at en pakistaner, hadde fulgt etter han karen, i brun skinnjakke.

Sånn som jeg husker det.

Folk kom løpende til, fra flere kanter.

I 'sossete' Bærum, liksom.

Men politiet kom ganske raskt, da.

Og fikk roa det ned.

Og jeg mista litt oversikten, etter at politiet dukka opp der.

Og ei lyshåra dame, hadde begynt å grine, osv.

(Uten at jeg vet hvorfor).

Og jeg hadde ikke lyst til å bli for innblanda, liksom.

Så jeg bare gikk derfra, et par minutter, etter at politet dukka opp.

(De har jo mobilnummeret mitt, (selv om det er engelsk), tenkte jeg).

Og 'borti der', så så jeg en Sætre-buss.

(En nattbuss).

Det var litt artig.

Siden at jeg bodde litt på Sætre, på 70-tallet.

(Hos bestemor Ingeborg og bestefar Johannes).

Når min mor, (Karen Ribsskog), og min stefar, (Arne Thomassen), var på charter-ferie, (heter det vel), til Mallorca, (var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

I går, så var det søndag.

Så IKEA-bussen gikk ikke.

Så jeg kom meg ikke inn til Oslo sentrum.

(Hoved-Deichmann er også stengt, på søndager.

Så det var vel ikke så mye poeng i, for meg, å dra inn, til Oslo, heller).

Så jeg gikk heller søndagstur.

Den andre veien, (enn Sandvika).

Og havnet på et sted som het Nesbru.

Der så jeg igjen, den Kontorland-butikken.

Som jeg hadde vært innom.

For å levere varer, (eller om det var for å hente varer), et par ganger, i arbeidsuka, skoleåret 1986/87, (da jeg gikk grunnkurs handel og kontor, på Sande videregående), var det vel.

Kontorland har fortsatt den samme logoen, som på den tida.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og de har avdelinger i Drammen, (hvor jeg egentlig jobba), og i Asker/Bærum, (eller Nesbru, heter det vel egentlig), og også i Kongsberg, (mener jeg at det stod, på Kontorland-butikken).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg gikk også litt videre, til et sted som het Holmen.

Der gikk jeg på epleslang, (må jeg innrømme), siden jeg var rimelig sulten.

Og et epletre, vokste litt ut, over fortauet.

Og så satt jeg på den nevnte Holmen, (må det vel ha vært).

Og spiste noen 'eple-kart', da.

Jeg prøvde å mate noen ender, på denne holmen, (som også var en brygge).

Men de likte visst ikke epler.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg sjekka saldoen, på vei, til biblioteket, i dag.

Og jeg har fortsatt ikke fått pengene, fra NAV.

Og matpengene jeg fikk, (for et par uker siden, var det vel), de skulle bare vare, til i forrige uke, en gang.

Så jeg må jo pante flasker og gå på epleslang og sånn nå.

Ikke bra.

Nå har min time internett, (for i dag), utløpt.

Så jeg står på '15 minutters-PC-ene'.

(Hvor man ikke trenger å logge på, med lånekort-nummeret).

Men det er vel ikke meninga, at man skal stå ved disse PC-ene, hele dagen, liksom.

Så jeg får avslutte denne bloggposten her.

Jeg har skrevet mer detaljert, om problemene, med NAV, i de forrige bloggpostene.

Jeg kom også på det, at da jeg ringte han Roy, (NAV-saksbehandleren), her om dagen.

Så fortalte han det.

At det ikke var mulig, for NAV, å ringe meg tilbake, (som avtalen var, på torsdag), siden at jeg hadde engelsk mobil.

(Da jeg ringte NAV, den tredje gangen, (blir det vel), på torsdagen).

Men Norge er faktisk i EØS.

Så det må man vel si, at hørtes litt rart ut.

Det er vel mer sånn, at de bare tuller med meg, (mistenker jeg).

(Så NAV brøt en avtale der, på torsdag.

Det har jeg vel ikke fått med om, på bloggen, tidligere).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter