Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. oktober 2014

Da kjøpmann Oddmund Larsen, ga seg, på Sand, på begynnelsen av 80-tallet, så overtok Prima, (eiet av en Kaalen)

WP_20141027_254

WP_20141027_255

WP_20141027_256

WP_20141027_257

WP_20141027_258

WP_20141027_261

PS.

Kaalen gikk ettehvert konkurs, og noen pakistanere overtok etter han, (rundt 1989, vel).

(Bestemor Ågot, klagde på, at pakistaner-kassadama, slo inn for mye, for varene, husker jeg.

Så bestemor Ågot, begynte å sitte på, med onkel Håkon, inn til Rimi Skjønnhaug, i Svelvik).

Men Kaalen og dem, fortsatte å bo, i leiligheten, over butikken, (sånn som jeg forstod det, ihvertfall).

Og Kaalen hadde en ung, pen og lyshåret datter, (husker jeg).

Og det året, som jeg gikk det første året, på NHI, (studieåret 1989/90).

Så pleide jeg å dra på enkelte helgebesøk, til Sand/Berger.

Men da måtte jeg dra, til bestemor Ågot, (siden at min far, hadde solgt leiligheten 'min', i Leirfaret).

Og da ble det til, at jeg ble litt rastløs, borte hos bestemor Ågot.

Og så gikk jeg bort, til butikken, hvor 'Sand/Gerry-gjengen' satt utafor, om kveldene.

Og så festa jeg en del, med Geir Arne 'Gerry' Jørgensen og dem, i Svelvik, (husker jeg).

(Eller, det var vel bare snakk om en fest.

Men likevel.

Og da var vi i et hvitt skipperhus, i Svelvik sentrum, mener jeg å huske.

Og nabodama kom inn, og klagde, på høy musikk).

Og da var dattera til Kaalen med, (mener jeg å huske).

Hu var vel bare en fjortis, (eller noe sånt), på den tida, (mener jeg å huske).

Men hu var mye penere, enn de andre jentene/damene, på Sand, mener jeg å huske, at jeg syntes.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

kaalen facebook

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter