Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. oktober 2014

Det her er hamburger-restauranten Snappys, i Drammen. Det gatekjøkkenet, lå like ved Gjerdes videregående, og det ligger også i Gågata. Så jeg kjøpte noen ganger hamburger, på dette gatekjøkkenet, husker jeg. (Blant annet, en gang, våren 1989, under en tredagers-eksamen, i programmering/fjerde generasjon/systemering). For vi hadde det fritt under data-eksamenene, sånn at det skulle liksom være, som i yrkeslivet

WP_20141002_083

PS.

Denne hamburger-restauranten, lagde hamburgere, som var ganske gode, (syntes jeg).

Hamburgerne ble laget, med ost, thousand island-dressing, og vel kinakål.

Og da Kjetil Holshagen var med meg til Drammen, skoleåret 1986/87.

Fordi jeg kjøpte en TV, (for å ha til datamaskinen min), på Spaceworld, i Gågata.

For stipendet, (som Holshagen hadde informert meg om, at man kunne få).

Så pruta jeg hundre kroner, på den TV-en.

Og den  hundrelappen, den brukte jeg, på hamburger, (på Snappys vel), for Holshagen og meg.

(For Snappys lå, på veien, mellom Spaceworld, og Aass bryggeri, hvor mora til Holshagen jobba.

Og vi bærte TV-en sammen, (noe som var tungt, for oss unge tenåringene, selv om TV-en bare var en 20-tommers TV, uten fjernkontroll faktisk, men Spaceworld hadde vel ikke så billige TV-er, da), fra Spaceworld, og bort til Aass bryggeri).

Det var kanskje den dagen, som jeg fikk sansen, for burgerne, i Drammen.

De har/hadde lignende burgere, på en hamburger-restaurant, like ved vannsengbutikken til faren min, (og Haldis), på Strømsø.

Og også i Holmsbu, på en marina, som min adopterte tremenning Øystein Andersen, likte å dra til, i sin fars båt, (men jeg måtte være sjåfør, for Øystein klarte ikke å kjøre båten, eller noe lignende).

Og også på Torgbua, (heter det vel), i Oslo, så selger de noen lignende burgere, (vil jeg si).

(Den ved Plata der).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også sånn, at på Snappys, (eller om det var på en hamburger-restaurant, som lå ved siden av Snappys).

Så solgte de ti-pakninger med røyk.

Og når jeg kjøpte hamburger, så kjøpte jeg en tipakning, i samme slengen liksom, (noen ganger).

Og da, så solgte den hamburger-baren, (som var drevet av noen pakistanere vel), disse ti-pakningene.

For mindre penger, enn de kostet, i mat-butikken, (eller på Narvesen), liksom.

Så jeg lurte på om dette var noen sigaretter, som var tyvegods, (eller noe lignende), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Våren/sommeren 1989.

(På slutten, av det skoleåret, som jeg gikk på skole, (og jobba), i Drammen).

Så åpnet McDonalds, i Drammen, (husker jeg).

(Med sine 'sofistikerte' hamburgere, (i forhold til 'thousand island-burgerne'), må man vel si).

Og da, så var det sånn, (husker jeg, at min søster Pia fortalte).

At hennes Røyken-venner, (blant annet ei, som het Monika Lyngstad, som Pia vel ble kjent med, siden hu var byvanker, (sammen med Cecilie Hyde), i Drammen).

At disse, hadde planlagt, å begynne å jobbe, på McDonalds.

Og så skulle alle liksom slutte samtidig.

(Ifølge Pia).

For å liksom 'lamme' McDonalds sin åpning, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter