Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. oktober 2014

Her, (på tennisbanene på Lambertseter), så spilte jeg en god del tennis, på 90-tallet. Den første gangen, som jeg spilte her, var vel da Magne Winnem dro meg med hit, en søndag, som jeg hadde helgeperm, fra Geværkompaniet, (høsten 1992, må det vel ha vært). Noe sånt

tennis 90 tallet

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/10/fler-bilder-fra-oslo_12.html

PS.

Ettersom, at Magne Winnem, dro meg med, for å spille tennis her.

(Noe jeg nesten aldri, hadde spilt før).

Så spilte jeg også tennis, en eller to ganger, i Geværkompaniet, (på Terningmoen, i Elverum).

De jeg spilte mot der, (mener jeg å huske), det var vel Furuseth, (fra lag 3, en tidligere Norgesmester i karate vel, fra Brumundal), og vel også Sundheim, (fra lag 2), fra Valdres.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Etter militæret, så tok det en del månender, før jeg begynte å jobbe full tid, i Rimi.

(Jeg jobba ganske mye, i Rimi, men kanskje ikke så mye, som fulltid, da.

Det varierte, fra uke til uke, liksom.

Siden at jeg var liksom en slags 'super-reserve', som jobba der folk var syke osv., i Rimi, de første månedene).

Så jeg hadde ikke så mye penger, til å gå ut på byen, osv.

Så i helgene, så ble det ofte sånn.

At Glenn Hesler, (som flytta inn, i samme bofelleskap, som meg, like etter at jeg dimma, fra militæret), og min yngre halvbror Axel.

Vi spilte en god del tennis og fotball, på Lambertseter, i helgene.

Vi kom oss dit, enten med T-bane, eller med varebilen til Glenn, (husker jeg).

Og vi spilte også en del fotball, på forskjellige 'løkker', i Romerike, (på den tida), husker jeg.

Og vi begynte også å spille badminton, i Skøyenåsen badmintonklubb, (hvor jeg hadde hatt en 'prøvetime', et drøyt år, før jeg måtte i militæret, var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

En gang, (på midten av 90-tallet), da Axel og jeg, hadde dratt til Lambertseter, (med T-banen vel), for å spille tennis.

Så slo Axel, en tennisball, helt bort mot grus-fotballbanen der, (som man kan se på bildet ovenfor), husker jeg.

Og da jeg gikk for å hente tennisballen.

Så stod jeg plutselig, (da jeg var nesten inntil gjerdet), like ved siden av Terje Sjølie, (min tidligere Rimi-kollega, fra Rimi Munkelia), som var på den andre siden, av gjerdet.

Dette var før Terje Sjølie, ble kjent som nazist, osv.

(Og før han hadde blitt morder/drapsmann).

Terje Sjølie, var på grus-fotballbanen der, og spilte fotball, sammen med en ung lillebror, (regnet jeg med at det var).

Jeg prøvde vel å være høflig, og nikket og sa 'hei', vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Disse tre tennis-banene, var i mye bedre stand, (sånn som det ser ut som, for meg), på 90-tallet.

Det var også sånn, (i 1992/93), at jeg nesten ikke trodde, på Magne Winnem, da han sa det, at det var gratis, å spille tennis der.

Gratis tennisbaner.

Hvem har hørt om det, liksom?

(Når det finnes en tennis-klubb, (som ikke er gratis), ikke lengre unna Lambertseter, enn Abildsø, liksom).

Men Winnem forsikret meg om det, at det faktisk var gratis å spille tennis, på disse tennisbanene.

(Og at man ikke behøvde å være, fra Lambertseter, for å spille der).

Men det var sånn, at når man dukket opp der.

Så skulle man spørre, (de som spilte), om hvem som hadde spilt lengst.

Og så hadde de en halvtime, (eller om det var en time), på seg, til å bli ferdige, med sitt sett/kamp.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Winnem og jeg, vi var jo nesten noen japper, på slutten av 80-tallet.

Og det første året, som jeg bodde, i Oslo.

Så pleide vi en eller to ganger, å spille squash, på Sentrum treningsstudio, (like ved Akersgata/Ullevålsveien), var det vel.

(Hvor Winnem vel hadde spilt squash, med sin far, (eller om det var med sine brødre), tidligere).

Og min mor, kjøpte badminton-sett, da vi bodde, i Jegersborggate, i Larvik, (husker jeg).

(Et sted jeg bodde, fra våren 1978 til høsten 1979).

Og Magne Winnem, han dreiv også med badminton, (husker jeg).

For da vi gikk i samme klasse, russeåret.

Så var det sånn, at som en slags skole-oppgave, så skulle noen elever, ha ansvaret, for en gym-time.

(Noe sånt).

Og da arrangerte Magne Winnem en slags enkel badminton-konkurranse, som jeg vant, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Så racket-sporter, det var liksom Winnem sin greie, da.

Men badminton, det var liksom mora mi sin greie.

Fotball var egentlig 'min' sport.

Men jeg var også vant til å spille badminton, fra oppveksten.

(Hos mora mi.

Og også hos hennes lillesøster Ellen, da jeg besøkte henne, i Sveits, sommeren 1987.

Og også min fars lillebror Runar sin kone Inger og sønn Ove, likte å spille badminton, (i Svelvik), husker jeg, (fra 80/90-tallet)).

Så det var ikke så vanskelig, (for Winnem), å overtale meg, til å bli med, å spille tennis og squash.

(Siden at jeg syntes det, at en annen 'racket-sport', (nemlig badminton), var ganske morsom, å spille, (fra oppveksten), da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter