Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. oktober 2014

Jeg sendte en e-post til biblioteket i Hadsel

Erik Ribsskog

Avis-artikler om min mor Karen Ribsskog

Erik Ribsskog Wed, Oct 22, 2014 at 4:34 AM

To: biblioteket@hadsel.kommune.no
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen , Kulturdepartementet , nb@nb.no
Hei,

jeg driver med slektsforskning osv., og har søkt litt, på den såkalte
'Bokhylla', til Nasjonalbiblioteket.

Og jeg har der funnet ut, at det finnes tre avis-artikler, om min mor,
Karen Ribsskog, (som døde i 1999), oppe i Nordland.

Det er en artikkel, fra Lofotposten, fra 60-tallet, og to artikler,
fra Vesteraalens avis, fra 2011.

(Se vedlegg).

Jeg har ikke så mye penger, til å reise, helt opp til Nord-Norge, for
å finne disse artiklene, på micro-film, (som det vel heter).

(Jeg tror ikke at de har disse artiklene, på micro-film, på
Nasjonalbiblioteket, her på Østlandet.

Og dessuten, så er de litt kjipe der, en afrikansk Securitas-vakt, er
litt ekkel, synes jeg, og mobber meg, og sier at jeg må henge fra meg
jakka, før jeg får gå opp trappa der.

Og den kan jo bli stjålet, for alt hva jeg vet.

Og når jeg klager, så begynner de å gnåle, om noen poletter, som det
ikke står skilt om, ved garderobeskapene.

Så der er det fullt kaos, vil jeg si.

Så jeg tenkte det, at jeg kunne prøve, å sende, til dere).

Hadde vært veldig bra hvis dere kunne scannet disse artiklene.

For jeg er litt nysgjerrig, på hva som har blitt skrevet, om min mor,
oppi Nord-Norge der, (eller er det Hålogaland, som det heter, hvis det
er snakk om både Lofoten og Vesterålen), da.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


WP_20141021_088.jpg
1189K

PS.

Her er vedlegget:

WP_20141021_088

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter