Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. oktober 2014

Jeg sendte en e-post til Siri Rognli Olsen

Erik Ribsskog

Re: Bygg og Interiør A/S/Fwd: Tilleggsopplysninger - Strømm Trevare

Erik Ribsskog Wed, Oct 22, 2014 at 10:21 PM
To: Siri Piri
Hallå Siri,

var det deg, som jeg så 'hese-blesende' inn på Hoved-Deichman, ved
stengetid, i går?

Syntes det ligna, men jeg hadde akkurat gått ut derfra, siden de
stengte, klokka 19.

(Jeg søkte om noe slektsforskning osv., fra biblioteket, siden at man
ikke har 'lov' til å gjøre dette hjemmefra, (på 'Bokhylla'), virker
det som).

Jeg har lest at de pleier å ha fester osv. der, etter stengetid.

Tirsdagspils for bibliotek-studenter?

Bare lurte.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Are Føll <are@frankfoll.no>
Date: 2014-08-08 23:25 GMT+02:00
Subject: Re: Bygg og Interiør A/S/Fwd: Tilleggsopplysninger - Strømm Trevare
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hørtes spennende ut! Er i Oslo nå, men skal snakke med faren min når
jeg kommer hjem. Gir deg tilbakemelding. Mvh Are Føll

Sendt fra min iPhone

> Den 8. aug. 2014 kl. 19:56 skrev "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>:
>
> Hei,
>
> fant ut, fra Riksarkivet, at min far, (Arne Mogan Olsen), og hans far,
> (Øivind Olsen), solgte hagemøbler, (på 70-tallet), gjennom et firma,
> som het Bygg og Interiør A/S.
>
> Har seinere funnet ut, gjennom Riksarkivet og Statsarkivet i Trondheim.
>
> At dette er et firma, som ble drevet, av din slektning vel, Fridtjof Føll.
>
> Jeg synes at det er litt vanskelig, å få noe vettuge svar, fra min
> far, og mine andre slektninger.
>
> Og jeg har også drevet med slektsforskning, og ser på dette med Strømm
> Trevare, som en slags fortsettelse, av slektsforskinga.
>
> Min far og farfar nevnte ofte 'elementer', (som de lagde, for Jensen
> Møbler), og køyesenger, (som de solgte gjennom annonser i
> Aftenposten).
>
> Jeg husker at onkel Håkon/Haakon, dro meg med, en eller to ganger, til
> Linjegods, i Drammen, (på 70/80-tallet).
>
> (Og de syntes han, at var vanskelige, mener jeg å huske).
>
> Bare lurte på om din far, (eller om det er din onkel), Fridtjof Føll,
> husker noe, av disse hagemøblene, som han kjøpte, fra min farfar
> Øivind Olsen, og min far Arne Mogan Olsen og min onkel Haakon Mogan
> Olsen, sitt firma, Strømm Trevare, på 70-tallet.
>
> På forhånd takk for eventuelt svar!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2014-08-08 17:59 GMT+01:00
> Subject: Re: Tilleggsopplysninger - Strømm Trevare
> To: satrondheim@arkivverket.no
> Cc: trondheim-byarkiv.postmottak@trondheim.kommune.no,
> kundesenter@dbschenker.com, Siri Piri <lasira@hotmail.com>,
> inga.sundheim@dnbeiendom.no
>
>
> Hei,
>
> den er grei.
>
> Da ble jeg litt klokere.
>
> Riksarkivet nevnte jo bare den adressen, i Olav Trygvasons gate.
>
> Mens på den tida, som Svelvik-banken/min farfar Øivind Olsen nevner
> Bygg og Interiør, så holdt de jo til, på en annen adresse.
>
> Strømm er en tidligere kommune, i Vestfold, (en kommune som nå er
> slått sammen, med Svelvik).
>
> Så det var ikke sånn, at jeg lurte på, hvem som drev Strømm Trevare.
>
> For det var jo min farfar, Øivind Olsen, og så min far, Arne Mogan Olsen.
>
> Sender med de skrivene, som jeg fikk, av Riksarkivet, om Strømm Trevare.
>
> Så kanskje det blir mer forståelig.
>
> Men mange takk for svar og informasjon, må jeg si!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2014-08-08 11:17 GMT+01:00  <satrondheim@arkivverket.no>:
>> Vår referanse: 2014/14567
>> 8.8.2014
>>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> Jeg kan dessverre ikke finne noen informasjon om Strømm Trevare, etablert
>> 1961, i handelsregisteret for Trondheim byfogd.
>>
>> Firmaet Bygg og interiør finner jeg hos Trondheim byfogd - Handelsregister i
>> serien Slettede enkeltmannsforetak (Jdb-41).
>>
>> Her finner jeg denne informasjonen:
>>
>> Bygg og Interiør
>> Eier: Fridtjof Føll
>>
>> Registrert 27. 2.1974
>> Firmaadresse i 1974: Fjordgata 43
>>
>> Slettet - Overtatt av A/S Bygg og Interiør 1.1.1979
>> Firmaadresse i 1979: Olav Tryggvasons gate 40
>>
>> Det finnes dessverre ingen bilder eller tegninger av produktene som ble
>> solgt av dette firmaet i mappen.
>>
>>
>>
>> Vennlig hilsen
>>
>> Janne Carina Strand
>> Konsulent
>> Statsarkivet i Trondheim
>>
>> ______________________________________________________________________
>> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
>> For mer informasjon se
>> http://www.messagelabs.com/email
>> ______________________________________________________________________
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter