Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 8. oktober 2014

Mer fra Bærum

På fredag, så var jeg jo ute på byen, i Oslo.

Og da, så kjøpte jeg et Netcom kontantkort, på 7-Eleven, ved Saga kino.

Og på lørdag, så blogga jeg en del.

Og jeg hadde litt problemer, med å finne nattbussen, til Bærum.

Så jeg hadde traska mye rundt, i Oslo, natt til lørdag.

(Og skjønte ikke helt det, med en gang, at nå er nattbussen 'gratis'.

Man kan kjøre nattbuss, på vanlig månedskort).

Så jeg var litt sliten, på lørdag.

Men dreiv og blogga og sånn.

Og tenkte det, at jeg fikk ta meg en tur ut på byen, i Sandvika.

Siden at jeg ikke klarte å finne, noen diskoteker osv., i Oslo, på fredag.

Jeg hoppa i dusjen, (for det pleier jeg å gjøre, før jeg går ut, liksom).

Og da jeg kom fram, til St. James, (et utested i Sandvika), etter en kort spasertur.

Så var det kaos der, (må jeg si).

Dørvakta spurte meg om noe.

Men det var også ei full blondinne der, (i dressjakke vel), som blanda seg.

Så jeg ble jo utsatt for et slags 'nazistisk' kryssforhør, av tredje grad, (må jeg si).

(Hvorfor var ikke håret mitt tørket, (etter dusjinga), osv.).

Det endte med det, at hu 'blande-blondinna', forsvant inn på diskoteket, (mens hu sa 'hikk', eller noe i den duren).

Og dørvakta nekta meg å komme inn, av en eller annen uklar grunn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Etter dette, så gikk jeg til det utestedet, som har fargede lyspærer hengene utenfor, (som de også hadde det, på utestedene, i Jugoslavia, sommeren 1980, husker jeg).

Dette var et utested, som het Prammen, vel.

Og der kjøpte jeg en halvliter Hansa, (som var omtrent det eneste ølet de solgte der vel).

Etter å ha ventet i cirka ti minutter.

Siden at bartenderen vel 'stakk av', da jeg dukka opp der, cirka.

(Av en eller annen grunn).

Og da jeg studerte halvliteren litt.

(Siden jeg er så vant med engelsk pints.

Som er 'fulle' glass, må man si.

Altså, en pint er litt mer enn en halvliter, da.

Mens mange steder i Oslo, kun har 0.4 liter øl, i glassene, vel.

Noe sånt).

Så dukka det opp en kar, som gikk bort til meg, (ved bardisken).

Og ble personlig.

'Den ser fristende ut den halvliteren', (eller noe i den duren), sa han.

Sånt er jeg ikke vant med, fra England, at andre karer, plutselig blir personlige.

'Homseri', ville vel kanskje britene ha kalt det.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Etter dette, så gikk jeg bort til jernbanestasjonen, i Sandvika.

Der hadde jeg sett det, (helgen før), at 'alle' kjøpte kebab, på et sted, som het Spisevogna.

(Noe sånt).

Så jeg kjøpte en stor kebab der, da.

Men jeg kjøpte ikke noe å drikke.

Det stod bare priser, for kebab, (sånn som jeg så det, på skiltene), og ikke for meny.

Og jeg hadde jo drukket en halvliter, like før.

Og jeg er jo ikke noen millionær, liksom.

Så jeg prøvde vel å ikke bruke for mye penger, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Etter dette, så gikk jeg hjem, til Slependen.

Den eneste minibanken, (som jeg vet om), på Slependen.

Befinner seg på en bensinstasjon, like ved, der jeg bor.

Og i England, så var matbutikkene, også åpne, på søndager.

Så jeg glemmer noen ganger det, (her i Norge), å handle inn ekstra, i helgene, (siden at butikkene, kun er åpne, seks dager i uka).

Så jeg hadde ikke mer brus hjemme, da.

Men jeg hadde sett det, (under et 'minibank-besøk'), at bensinstasjonen hadde 'butikk-pris', hvis man kjøpte to store flasker Coca Cola.

(De hadde et slags tilbud, (på Coca Cola), da).

Så jeg kjøpte det, på veien hjem, da.

Og på bensinstasjonen, (som er døgnåpen vel), så stod det to karer, (i begynnelsen av 20-årene vel), og chatta, med en ganske mørk neger, (som jobba, i kassa, på bensinstasjonen).

Ei ung blondinne, (i shorts), som var i lag, med en pakistaner, (med 'Axel-genser', altså en hvit genser, med 'norrøne' striper).

Hu stilte seg ved siden av 'homsene', og kjøpte noe greier.

Og etter at det paret gikk ut.

Så venta jeg, på at de homsene, skulle bli ferdige.

For de stod og chatta, (med negeren), foran kassa, da.

Så begynte han negeren, å si det, at jeg måtte jo handle, på den og den måten.

Og 'homsene', sa det, at han negeren var veldig kul, da.

Man måtte fortelle stjernetegnet sitt, til negeren.

Og så ville 'bensinstasjon-negeren', fortelle alt om livshistorien din osv., da.

(Noe sånt).

Jeg måtte jo nesten 'skøye' litt, så jeg sa det, at neste gang, så skulle jeg dytte bort de 'homsene', (som stod i veien for meg, ved kassa).

(Noe sånt).

(Jeg kaller de karene for homser, siden at de begynte å prate til meg.

Sånn helt uten grunn, liksom.

Noe jeg ikke er vant til, fra England).

Og de 'homsene', gikk fra bensinstasjonen, cirka samtidig med meg.

Og de gikk opp Slependveien, (hvor jeg bor), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter