Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 28. oktober 2014

Mer fra Facebook

regnskapsfører

PS.

Her er mer om dette:

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Heisann,
    er det datteren til regnskapsføreren, (til min far Arne Mogan Olsen), eller?
    Jeg prøvde å finne broren din, men det var så mange, med det navnet.
    Husker at faren min, hans samboer Haldis, hans datter Christell, og jeg, møtte dere, på øya Mølen, sommeren 1981, (må det vel ha vært).
    Jeg tok med tre Grans-brus, til Christell.
    Og tre Grans-brus, til meg selv.
    (For jeg hadde nettopp fått en kasse brus, av faren min, må jeg si).
    Men jeg visste ikke at vi skulle møte noen andre unger.
    Så jeg ble nok litt furten, når jeg fant ut det, at jeg ikke fikk tre brus, likevel.
    (Men bare to vel.
    Noe sånt).
    Jeg husker det, at din bror Morten, (heter han vel), gikk veldig raskt, bortover de skarpe steinene, på Mølen.
    Jeg husker at jeg tenkte det, at dere antagelig ofte telta der, (siden at broren din hadde så tjukk hud, under føttene. Noe sånt).
    Min onkel Håkon, sa seinere det, at din bror ble far, som femten-åring, (eller noe), med ei jente, (søstera til Lille-Oddis?), i 'sosial-boligene', i Leirfaret.
    Veit ikke om han skrøna, men.
    Jeg har vært på Nasjonalbiblioteket, og prøvd å finne mine resultat, fra sport osv., på Berger.
    Og så da at broren din hadde slukka en brann, i Olleveien, (på sida av den haugen, som barnehagen ligger oppå).
    Så jeg gjetta etterhvert, at det var dere Bredesen, som var ungene, til regnskapsføreren.
    Søstera mi Pia, 'babla' også en gang, om at jeg var så flink med unge jenter, (inkludert deg), vel.
    Men jeg har vel knapt prata med deg, (såvidt jeg kan huske).
    Så hvor søstera mi Pia, fikk dette fra, det veit jeg ikke.
    Bare tenkte det, at jeg kunne sjekke, om det var 'regnskapsfører-folka'.
    Jeg flytta til Oslo, i 1989, for å studere.
    Og var en del helger tilbake på Sand, på besøk hos farmora mi, de første par årene.
    En gang, så klatra jeg opp noen stilasjer, hos vannsengbutikken, til faren min og Haldis.
    For jeg visste ikke hvor jeg skulle ringe på, (må jeg si).
    Og da var faren din der, og drakk.
    Og jeg fikk også øl, av Haldis.
    Faren min hadde tenkt å kjøre båt, hele veien, til Nord-Norge.
    Men din far, mente at det var for mye bølger, utafor Stadt, vel.
    Noe sånt.
    Lever din far enda?
    Du får hilse din far og din bror, (din mor husker jeg vel ikke så bra tror jeg, selv om hu vel var på Mølen der, under den 'Grans-brus-drikkinga), ihvertrfall.
    Er det sånn, at dere liksom bor på øya Mølen, om somrene, har jeg lurt?
    (Hvis det ikke er hemmelig).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter