Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. oktober 2014

Mer om utelivet i Norge

Nå har jeg vært ute, på byen, i Norge, tre ganger, (blir det vel), siden jeg flytta tilbake, til Norge, for snart en måned siden.

Og jeg må si det, at det har blitt store forandringer, i Oslo/Norge, siden jeg flytta til England, høsten 2004.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Den første gangen, som jeg var på byen, (etter at jeg flytta tilbake, til Norge), det var vel onsdagen, etter at jeg hadde bodd, på Anker Apartment, i en uke.

Og da gikk jeg først på Cafe Sjakk Matt.

(Som nå ligger på et helt annet sted i byen.

Enn da jeg gikk ut der, med Laila Johansen, (fra Skøyen).

Og seinere med Lill fra Svelvik og Pia fra Korea.

I 1989).

Cafe Sjakk Matt, ligger nå, like ved tinghuset, (blir det vel).

Og da jeg skulle gå inn døra der, (for jeg hørte musikken lang vei).

Så skulle dørvakta ha 150 kroner, i cover, på en onsdag.

Og det var for mye, syntes jeg.

Så jeg gadd ikke å gå inn der.

Og jeg lurte på om de pakistanske 'dørvakt-folka', tulla med meg.

(Siden de skulle ha så mye, i inngang).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Så tenkte jeg det, at jeg går, til Studenten.

Men det hadde blitt Hard Rock Cafe.

Og en svært neger, nekta meg å gå inn.

Og sa at der var det en 'private function', (eller noe lignende), på engelsk.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Så gikk jeg til ved Youngstorget der, vel.

(For jeg hadde vel lest det, (på Anker Apartment), at det var så bra, å gå ut, ved Youngstorget, nå).

Og der, så hørte jeg høy musikk, fra et utested, som het Fisk og Vilt.

Og en svensk dørvakt der, nekta meg å gå inn.

For jeg var visst for full, sa han.

Enda jeg ikke hadde drukket noe.

Men jeg er ikke vant til å bli tulla med sånn, i England, når jeg bare skal ut på byen, og koble av litt.

Så jeg gikk heller på Mono, (rett over gata), hvor jeg kjente en kar, fra #quiz-show, som jobba, rundt årtusenskiftet.

Og så kjøpte jeg meg en halvliter, (som var rimelig dyr), der.

(Og de solgte bare Frydenlund øl der, husker jeg.

Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så tenkte jeg det, at jeg skulle kikke litt, på det utestedet, (i Grensen), som tidligere het Marylin, og så So What og så Garage.

Og der stod det en svær trønder, (som var dørvakt).

Han trønderen, han ba meg vise legitimasjon.

(Enda jeg er 44 år).

Og jeg kom inn der, (etter å ha vist legitimasjon).

Men det var nesten ingen folk der.

(Og stedet het ikke Garage lenger.

Men noe annet, som jeg ikke husker).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Da jeg gikk ut fra 'tidligere So What'.

Så skjedde det noe rart, i Grensen.

To 'pakkiser', kom løpende forbi meg, mens de gliste.

(Noe sånt).

Og ei dame, med mørkt hår, (på sykkel), lå på fortauet.

Mens hennes kavaler, (også på sykkel vel), prøvde å dra henne opp.

(Noe sånt).

Men han var drita.

Og jeg syntes det så ut som, at de bare tulla, i begynnelsen.

Men jeg tenkte nå det, at jeg fikk gå forbi dem, for å prøve å se, hva som egentlig foregikk.

Siden disse folka, var så fulle, osv.

Og to damer, kom også til, og prata om, å ringe sykebil.

Og da våkna jeg litt, (da jeg hørte, at de sa det).

(Jeg ble kanskje litt brisen, av den Mono-halvliteren.

Og jeg bodde jo på hostell, så jeg var kanskje litt stressa, av å bo, på en sånn sovesal.

Det lå plutselig nesten bare sikher, på rommet der, en dag.

Og det lukta helt jævlig, av han sikhen, som lå i senga over meg, husker jeg.

Og det så også ut som, at en lokalavdeling, av Al Quaida, også var innom Anker Apartment, den onsdagskvelden.

(Og satt, i loungen der).

Jeg tenkte nå ihvertfall det, at jeg får komme meg ut litt.

For jeg var litt anspent.

For jeg skulle jo på den visningen, her i Bærum, dagen etter.

(Var det vel).

Så jeg trengte kanskje en halvliter, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

De norske damene, (som var på 'sykkel-åstedet'), de prata så lavt.

Så jeg skjønte ikke, om de ringte sykebil, eller ikke.

Så jeg ringte nå sykebil, for sikkerhets skyld.

Og de kom ganske raskt, (etter at jeg ringte), da.

Og hu mørkhåra dama, ble kjørt til sykehuset, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og igår, så var jeg ute på byen, i Oslo, igjen.

Jeg prøvde å finne på noe artig.

Jeg havnet på Saga kino.

Og der var det nattkino.

Sin City 2, klokka 22.30, (eller noe i den duren).

Men det ble til, at jeg droppa det.

Det stod ikke noe sted, hvor mye, som en kino-billett kosta, (i våre dager).

Men på 80/90-tallet, så kosta det cirka 50 kroner vel, å gå på kino.

Men det er vel kanskje 150 kroner, for å gå på kino nå, hvis jeg skulle tippe.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg søkte litt på nettet nå.

Og jeg fant ikke priser på nattkino, på http://www.nfkino.no/oslo/

Men de prisene jeg fant, (etter litt rask og tilfeldig søking), lå på 100-110 kroner.

Så det er ikke så mye dyrere, enn i England.

Så prisene på kino, har ikke økt så utrolig mye da, (virker det som).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

En pub, som jeg pleide å gå på, i Lille Grensen, heter nå Brighton, (så jeg).

Og en kar, med litt homo-flagg-aktig antrekk, slapp inn fire-fem asiatiske damer der, når jeg gikk forbi.

Jeg har jo vært mye, på språkreise og ferie, i Brighton.

Og mener å ha lest et sted, at det utested, er 'homo-vennlig', (eller noe i den duren).

Så å gå dit, (og få rykte på seg, om å være homo).

Jeg vet ikke om det er noe sjakktrekk, (som de sier).

Så jeg gikk bare forbi det utestedet, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Utesteder, som jeg ikke klarer å finne, i Oslo, lenger.

Det er for eksempel Barock/Onkel Donald, Snorre vel, Manhattan/Underhuset, Broadway, Baronen, Studenten, Catwalk vel, (det utestedet, som jeg var på, sammen med Irene Ottesen og Ivar fra Rimi Bjørndal, rundt år 2003), Valentinos, Stedet/Tiger Tiger, Green Apple, Tut og Kjør.

Osv., osv.

Det finnes nå cirka ingen diskoteker lenger, i Oslo, har jeg funnet ut.

(Noe sånt).

Er diskoteker 'haram', og har nordmenn blitt 'pakkiser', lurer jeg.

Hvem vet.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Jeg kikket også litt, i siste nummer, av gratisavisen Natt og Dag.

(Mens jeg satt, inne på Saga kino der.

Og lurte på hva jeg skulle finne på, (av eventuelt gøyale ting), på fredag).

Og den gratisavisen, har fjernet noe, siden jeg flyttet til England, i 2004.

Og det er den delen, hvor de skriver, om alle utestedene, i Oslo.

Den delen, (av Natt og Dag), har forsvunnet, iløpet av de ti årene, som jeg har bodd, i England.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Og i Karl Johan og sidegatene.

Fra ved Oslo S der.

Og til Spikersuppa, cirka.

Så er det fult, av afrikanske horer.

Jeg tror, at jeg ble kontaktet av de, cirka ti ganger, på fredag.

Da jeg gikk litt rundt i Oslo.

For å prøve å finne ut, hva jeg skulle gjøre.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

På den tida, som jeg bodde, i Oslo.

(Fra 1989 til 2004).

Så fantes det horer, da og.

Men på den tida, så gjemte horene seg liksom litt.

I kvadraturen der.

Og de bød seg ikke fram, helt åpenlyst, i Karl Johan, liksom.

Jeg vet ikke når dette begynte, og hvorfor det er så mange 'neger-horer', for tida.

På den tida, som jeg bodde, i Oslo, så var det vel mest norske horer, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Jeg fant nå en nettside.

Hvor det står litt, om utestedene, i Oslo.

Og jeg ser jo der, at det faktisk finnes 'vanlige' utesteder, (i Oslo), ennå.

Så jeg får heller prøve å gå ut litt, i Oslo, på en lørdag, (når jeg får råd til det), tror jeg.

(Kanskje etter å ha studert det nettstedet, litt mer).

Vi får se.

PS 15.

Her er mer om dette:

http://www.visitoslo.com/no/spise-og-drikke/klubb-diskotek/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter