Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 9. oktober 2014

Rimi Kalbakken, (hvor jeg jobba som butikksjef, fra høsten 2000 til våren/sommeren 2001), har visst blitt til Rema Kalbakken, (fant jeg ut, i dag)

WP_20141009_455

WP_20141009_458

PS.

Der hvor de pallene står, (cirka), så pleide jeg å parkere min svarte Ford Sierra, (som jeg kjørte, på den tida):

WP_20141009_459

PS 2.

Da det var Rimi der, så var det mange fler pris-plakater, på veggen, (mener jeg å huske):

WP_20141009_462

PS 3.

Før denne butikken ble Rimi Kalbakken, så var det ICA Kalbakken, (og før det igjen Edda kino), der, (og denne butikken er mye større, enn Rimi Lambertseter, hvor jeg var butikksjef, før jeg ble overtalt, (av Rimi-distriktsjef Per Øivind Fjellhøy), til å bytte, til denne butikken):

WP_20141009_464

PS 4.

Noen få meter, fra Rimi Kalbakken, så lå det en veldig fin, (og ny), Meny-butikk, som daværende Rimi-regionsjef Jon Bekkevoll, liksom skulle 'ta', med sine 'Jon Bekkevoll-tilbud, i ferskvaredisken, som var arvet, fra ICA Kalbakken):

WP_20141009_465

PS 5.

Jeg hadde ikke så stor tro, på disse 'Jon Bekkevoll-tilbudene', for å liksom 'ta' Meny.

Jeg mente det, at Rimi burde satse på sin egen profil, (altså lave priser), og at det ville være den beste metoden, for å liksom 'ta' Meny.

Så jeg bestilte to plakat-bukker.

Som jeg tenkte at jeg skulle sette Rimi-pris-plakater i, (som vi fikk, sammen med Hakon-varene, (fra Hakong/ICA/Hagen-gruppen sitt distribusjonslager, i Lørenskog/Skårer), hver uke).

Jeg tenkte det, at å ha en sånn plakat-bukk, på hver side, av inngangsdøra, ville blitt fint.

(Og da ville folk sett plakatene, når de gikk ut av bilen, på parkeringsplassen.

Og da ville folk kanskje tenkt det, at: 'Jeg stikker innom Rimi også i dag, (og ikke bare Meny)'.

Men de andre, som jobba, i butikken, satt plakat-bukkene, på tvers, (noe lignende av det Rema gjør), så dette ble som noe 'gruff', syntes jeg, (som jo hadde hatt markedsføring, mange timer i uka, det andre året, på handel og kontor, osv.).

For jeg mener det, at effekten av de plakatene, ville vært bedre, hvis de stod liksom vendt, mot der bildet er tatt fra, da.

(Se på postkassa, for eksempel, (på et av bildene ovenfor), den står jo vendt, mot der bildet er tatt fra, og ikke 'duste-veien').

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 6.

Her er mer om dette:

WP_20141009_466

PS 7.

På Rimi Lambertseter, så syntes jeg det, at vi fikk bra kontroll, på butikken, når jeg hang opp lapper, for hvor alt forskjellig skulle stå, på lageret.

Jeg prøvde å gjøre det samme, på Rimi Kalbakken.

Men det funka ikke.

Men Rimi Kalbakken var i et mye mer moderne bygg, (enn Rimi Lambertseter, med sine 'katakomber', som Jon Bekkevoll kalte dem).

Så det er mulig, at gevinsten, ved å ha alt på et fast sted, (på lageret), på Rimi Kalbakken, ville blitt mindre.

Det er mulig.

Jeg vet ikke hvordan system, som Rema Kalbakken har, på lageret sitt.

Men det ser veldig ryddig ut, ihvertfall.

Selv om jeg vel tok opp, på personalmøter, (på Rimi Kalbakken og i andre butikker), at lagerdøra, burde være holdt lukket.

(Og det var Rimi Kalbakken-folka flinkere til, enn Rema Kalbakken-folka, synes jeg, at det virker som.

Nemlig å holde lagerdøra lukket).

PS 8.

Her er mer om dette:

WP_20141009_470

PS 9.

Da jeg gikk forbi lageret, til Rema Kalbakken.

Så lo jeg nesten, (husker jeg).

Og det var fordi, at jeg like før, hadde gått forbi Rema Kalbakken sin frukt-avdeling.

Og Rimi Kalbakken, var mye bedre, enn Rema Kalbakken, til å legge opp frukta, på en fin og selgende måte, (vil jeg si).

(Selv om jeg ikke selv, var ekspert på dette, på den tida, som jeg begynte, på Rimi Kalbakken.

Men jeg lærte ihvertfall, mens jeg jobba der, å liksom bygge opp fruktdisken(e), sånn at det øveste punktet, på alle eskene, ligger like høyt.

Da blir disken seende veldig fin ut.

Men jeg har ikke sett en eneste Rema-butikk, som gjør nettopp dette, (nemlig å 'bygge opp' fruktdisken).

Men Rema har jo som motto, at 'enklest er billigst'.

Så Rema mener vel kanskje, at det å bygge opp fruktdisken, er komplisert.

Og så velger de kanskje, å ikke gjøre dette.

(Hvis det ikke er sånn, at Rema ikke forstå hva som menes, med å 'bygge opp' fruktdisken, da.

Hva vet jeg.

Hm).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Rema Kalbakken, har kasta ut ferskvaredisken til Carolina, (og ICA Kalbakken), så Rema Kalbakken fremstår, som en 'vanlig' Rema-butikk, må man vel si, (bortsett fra at butikken er større, enn en vanlig Rema, (må man vel si), og de har også hivd inn, en post-i-butikk-avdeling, noe Rimi Kalbakken ikke hadde. Rimi Kalbakken hadde bare mat/dagligvarer, (og ikke engang tipping), husker jeg):

WP_20141009_471

PS 11.

Her er mer om dette:

WP_20141009_472

PS 12.

Enda mer om dette:

WP_20141009_473

PS 13.

K. Hansen, (som nok driver Rema Kalbakken, som franchise), fra kassalappen, var ikke Karin Hansen, fra CC Storkjøp, i Drammen, (fant jeg ut, ved å søke, på nettet), men det var en Kristian Hansen, (eller noe i den duren):

WP_20141009_475

PS 14.

Her er mer om dette:

kristian hansen

http://www.proff.no/selskap/rema-1000-kalbakken/oslo/-/Z0I3L29I/

PS 15.

På 'baksiden', av bygget, som Rimi Kalbakken lå i, så kan man se det, at bygget/senteret, heter: 'Kalbakken Shopping'.

Men på den tida, som jeg jobba der, så het senteret 'Høyres Hus', (har jeg funnet ut, i ettertid).

Dette var en mislykket satsing,  (må man vel si), fra partiet Høyre.

For Høyre prøvde visst, å gjøre et eller annet, (som for meg ikke virker helt klart), i Groruddalen, ved å kjøpe, en kjempestor bygning, på Kalbakken, (uten at jeg vet, hva Høyre hadde tenkt, å fylle opp denne kjempe-bygningen med).

Det var vel også, på 'baksiden', av dette bygget, at David Hjort, og hans samboer Melina Jørgensen, dro meg med, studieåret 2002/03, (må det vel ha vært).

Hjort og Jørgensen, de bodde, på Ammerud, (cirka 15-20 minutter, å gå, fra Kalbakken).

Og de dro meg med, til en ganske populær restaurant/pub, som lå, i en av de øverste etasjene vel, i dette bygget, (hvis jeg husker det riktig).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:

WP_20141009_492

PS 17.

Enda mer om dette:

høyres hus kalbakken

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/15/473936.html

PS 18.

Her prøver jeg å 'tulle-snu', på 'duste-plaktene', (men det var ikke så lett, siden at jeg holdt noen varer, som jeg hadde kjøpt, i butikken, (og brukte den andre armen, til å ta bilde med)):

WP_20141009_477

PS 19.

Jeg tenkte det, at jeg skulle si hei, til vaktmesteren, (han med hareskår, var det vel), fra 'Høyres Hus/Rimi Kalbakken-tida', men han ble borte, (i en heis, eller noe lignende), like før jeg dukket opp, ved vaktmester-kontoret hans:


WP_20141009_480 paint

PS 20.

På den tida, som jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Kalbakken, så fikk jeg ganske ofte klager, (fra kunder), på at de fikk parkeringsbot, når de parkerte, utafor butikken, (selv om kunde-parkeringen, skulle være gratis), og jeg tror at dette senteret, mistet mange kunder, ved at de har så mange 'paragrafer', (som man ser på skiltet), i forbindelse med parkering, (og jeg tok opp dette, med distriktsjef Anne Neteland, i Rimi/ICA, men jeg vet ikke, om hu gjorde noe, med dette, fra ICA sitt hovedkontor):

WP_20141009_487

PS 21.

Her er mer om dette:

WP_20141009_488

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter