Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. november 2014

Erland Borgen og Ole-Christian Skjelsbek, (er det vel), de spilte på A-laget, til Berger IL, i 1987. (Etter at det ikke ble noe junior-lag, året før, var det vel)

erland og ole

PS.

Jeg hadde fått en ny hobby, (våren/sommeren 1986), nemlig luftgevær-skyting.

Og jeg syntes også det, at det var litt dårlig miljø, på fotballen.

Så jeg hadde bestemt meg, for å kutte ut fotballen, høsten 1986, (husker jeg).

Men så gikk Ulf Havmo, (som jeg pleide å skyte fugler, sammen med), hele veien, (fra Bergeråsen), bort til Sand, (hvor jeg var på besøk, hos bestemor Ågot), en dag, høsten 1986.

Og klarte å overtale meg, til å bli med, på et møte, med Berger IL, (den samme ettermiddagen).

(Så vi måtte da gå, hele veien, (tre fire kilometer, eller noe sånt), fra Sand til Berger-banen.

Noe sånt).

Og da vi kom fram, så var møtet akkurat ferdig.

Og det hadde blitt bestemt, at det ikke ble noe fotball-lag, (altså junior-lag), den sesongen, (altså 1986/87).

Jeg var ikke med på selve møtet.

Men Ole-Christian Skelsbek, var først ut døra, (husker jeg).

(For møtet var ferdig, akkurat da Ulf Havmo og jeg, dukka opp der).

Og da ble det nevnt, (i en slags oppsummering vel), at de som ville, kunne fortsette å spille, med Svelvik IF.

(Noe sånt).

Og det skulle Ole-Christian Skjelsbek gjøre, (fikk jeg inntrykk av).

Men om det ble noe av, (at Ole spilte for Svelvik IF), det veit jeg ikke.

Men det ble ikke sagt noe om A-laget, (sånn som jeg husker det).

Men jeg var litt lei, av fotballen.

(Det var såvidt, at Ulf Havmo, klarte å overtale meg, til å bli med, på dette møtet, (som vi ikke rakk)).

Så jeg vurderte aldri, å spille, for Svelvik IF.

(Det hadde jeg ikke noe lyst til, husker jeg).

Og jeg vurderte heller ikke, å spille, for A-laget.

(Det tenkte jeg vel ikke på, engang.

For jeg hadde nok, litt for dårlig fysikk, til å spille, på A-laget, hvis jeg skulle tippe.

For jeg veide vel bare 40-50 kilo, (på den tida).

Noe sånt.

Men Ole og Erland, de hadde bedre fysikk, (enn meg), hvis jeg husker riktig.

(For bestemor Ågot, hu lagde vel noe slags 'Numedals-mat', til meg.

Og det var mye suppe, osv.

Så det var kanskje ikke mat, til å bli 'svær' av, liksom.

Jeg husker at faren min, en gang sa det, at Ågot, ikke var så flink, til å lage biff, for eksempel.

Men men.

Så det at jeg var så 'pinglete', det kan ha vært noe, med maten, til bestemor Ågot.

Og kanskje det, at vi ikke trente, nok styrke, med Berger IL, (eller i gym-timene, på skolen).

Da hadde jeg kanskje fått mer appetitt.

(Hvis vi hadde drevet mer, med styrke-trening).

Hvem vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også sånn.

At på denne tida, som fotball-laget vårt opphørte, (nemlig høsten 1986).

De var på den samme tida, som mange av oss, (Ulf Havmo, Erland Borgen, Ole-Christian Skjelsbek, Geir Arne Jørgensen, Odd Einar Pettersen og meg), begynte, på videregående.

Og jeg var lei av, å gå, på ungdomsskolen, (hvor jeg ble mobba, en god del).

Og jeg så framover, mot tida, etter videregående.

Det som holdt meg oppe liksom, (gjennom disse tenårene, hvor jeg ble en del mobba, på ungdomsskolen, blant annet.

Og jeg ble jo også fryst ut, av faren min, som lot meg bo alene).

Det var det, at jeg hadde planlagt, å flytte, inn til Oslo, (for å studere), etter videregående.

Så jeg var innstilt, på å gjøre det bra, på videregående.

Sånn at jeg liksom kom meg bort, fra 'mobbe og slekts-dritten', (på Berger), da.

Og heller inn, til morsomme Oslo.

Hvor de fikk ting som Sky Channel, flere år, før vi på Berger, fikk Super Channel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter