Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. november 2014

'Her bor det en purk, altså', (eller noe i den duren), sa faren min, (om dette huset), en gang, (på begynnelsen av 80-tallet, må det vel ha vært)

WP_20141105_279

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

En gang, på den tida, som jeg bodde, i Hellinga 7B.

(Hvor jeg bodde, fra 1979 til 1981).

Så gikk jeg forbi, det huset her, på vei, til skolen.

Og da stod det en mann, utafor det huset, og sa det, (til seg selv), at: 'Det er han som oppga falsk navn til meg'.

(Noe sånt).

Men det var noe med min klasse-'kamerat' Geir Arne 'Geri' Jørgensen.

Vi gikk i lag, fra Berger skole, og bort til Sand.

(Etter skolen).

Og vi begynte nesten å slåss, da.

(For vi var uvenner, egentlig).

Og Geri heiv en isklump, på en bil, som kjørte forbi.

Og da måtte jeg nesten gjøre det samme, (syntes jeg).

Så jeg heiv på den neste bilen, da.

Men i den bilen, så satt det to lensmenn, da.

Og de ville ha navnet mitt, osv.

Og jeg syntes vel det, at det var urettferdig, siden at dette var noe, som Geir Arne begynte med.

Så jeg sa det, at jeg het: 'Kåre Kristiansen', da.

(For det var det eneste navnet, som jeg kom på, i farta).

Men da sa Geir Arne det, at: 'Nei, du heter Erik Olsen, du', (eller noe sånt).

Og denne episoden, den fortalte jeg om, til bestefar Øivind osv., da jeg dukka opp, borte i 'Ågot-huset' der, noen minutter seinere.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

På veggen, til det her huset, så pleide det også å henge et skilt, (på første halvdel av 80-tallet vel), hvor det stod: 'Her vokter jeg', (husker jeg).

Sa han purken, han hadde en schäfer, (eller noe sånt), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Seinere på 80-tallet, så flytta det inn en 'idiot', i dette huset, (husker jeg).

Dette var en gubbe, som Ole Tonny Bergum, (min tidligere klassekamerat, som kjørte seg ihjel, i 1988), var det vel, sa om, at kjørte 'Puch'-moped, (mener jeg å huske).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Grunnen til at Ole Tonny, (eller hvem det var), nevnte det, at han 'moped-gubben', kjørte Puch.

Det var fordi, at jeg var litt prega, av min tremenning Øystein 'ØA' Andersen, mot slutten, av 80-tallet.

Øystein var ofte gjest hos meg, i Leirfaret 4B, (for han kjente min kamerat, Kjetil Holshagen).

Og Øystein pleide ganske ofte, å si, at: 'Er du helt puck, eller?'.

Og det var Romerike-dialekt, (vil jeg vel tippe på).

(For Øystein bodde egentlig ute i Lørenskog.

Men adoptiv-foreldrene hans, (min fars kusine Reidun og hennes ektemann Kai Andersen), de hadde feriebolig, (må man vel kalle det), på Sand/Bergeråsen.

En bolig, som de tok over helt, i 1986, var det vel).

Men når jeg, (prega som jeg var, av ØA), sa til Ole Tonny, (eller om det var en annen kar, fra Bergeråsen), at: 'Er du helt puck, eller?'.

Så svarte Ole Tonny det, at 'Puch', det var navnet på mopeden, til han gubben, som bodde, i 'purke-huset', da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er mulig, at det var min fetter Tommy, som sa det, at han 'moped-gubben', kjørte Puch.

Men Ole-Tonny, han hadde moped, (husker jeg).

(Jeg hadde ikke råd, til å kjøpe meg moped.

Og var ikke så interessert, i å ha moped, heller.

Jeg så vel mest fram til, å flytte inn til Oslo, når jeg var ferdig, med videregående.

Noe sånt).

Men jeg spurte Ole Tonny, om jeg fikk låne mopeden hans, en gang, (som han hadde kjørt, ned til ved der jeg bodde, i Leirfaret 4B).

Og da var det noe med girene, (på mopeden), som jeg ikke skjønte.

Så det gikk ikke så bra, da.

(For jeg hadde ikke kjørt moped før).

Og da fikk jeg seinere høre det, (fra Ole-Tonny vel).

At han 'Puck-gubben', hadde sagt det, at Ole-Tonny ikke burde låne bort mopeden sin, til meg, igjen.

For jeg var ikke noe flink, til å kjøre moped, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, en gang.

(Rundt midten av 80-tallet, vel).

Som jeg var, i 'Ågot-huset'.

At onkel Håkon, sa til meg det.

At jeg var sånn, at hvis jeg hadde drukket litt vann, av et glass.

Så satt jeg det bare tilbake igjen, i kjøkken-skapet.

For ingen kunne jo se, (at det ikke var reint), liksom.

(Jeg vet ikke, om jeg var så enig, i det.

Jeg spiste ikke maten til Haldis, som lå i noen frysere, oppe hos meg, og som hadde gått ut, på dato, ihvertfall).

Håkon fortsatte, med å si det, at kona til 'Puch-gubben'.

(Var det vel).

Hu var også sånn.

At hvis hu hadde drukket litt vann, av et glass.

Så satt hu det bare tilbake igjen, i kjøkkenskapet.

(Istedet for å vaske det).

For det kunne jo ingen se liksom, (at var uvasket), som Håkon sa.

Så onkel Håkon, han sa veldig mye rart da, (må man vel si), på 80-tallet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter