Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. november 2014

Jeg lurer på om dette, er den Rema-butikken, hvor Monika Andersen, (fra klassen min, på Sande videregående), jobber som assistent. Hm

rema hm

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

Men hu Monika Andersen.

Hu har ikke svart meg.

(På Facebook, osv.).

Så derfor, så gadd jeg ikke, å gå innom, den Rema-butikken.

(For å se om hu Monika Andersen, (fra Selvik vel), var på jobb, da jeg gikk forbi der).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Denne butikken, het ikke Rema, på 80-tallet, (hvis jeg husker det riktig).

Jeg var her en gang, (hvis jeg ikke tar helt feil), på begynnelsen, av 80-tallet.

Faren min, hadde lest, i Lokalavisen, (må det vel ha vært).

(Lokalavisen, var en sammenslåing, av Svelviks Tidende, Sandebladet og Jarlsberg.

Noe sånt).

Og jeg lurer på, om dette kan ha vært, sommeren 1981.

(Siden det vel var det siste året, som Lokalavisen, ble gitt ut.

Noe sånt.

Og jeg mener å huske det, at jeg bodde, i Leirfaret 4B, (på den tida, som min far absolutt, ville handle slangeagurker, i Sande).

Og dit flytta 'vi', (eller egentlig jeg), i mai 1981, (mener jeg å huske).

Noe sånt).

Og da hadde de tilbud, på slangeagurker, (til en krone), i denne butikken.

(Siden at det var Sande-dagene, (samtidig med at det var agurk-sesong), eller noe i den duren.

Noe sånt).

Og dette ville min far gjerne kjøpe, da.

Og jeg tror jammen, at det var sånn, at vi kjøpte to slangeagurker der og, (i 'samme slengen').

(Siden at disse var så billige, da).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, (ihvertfall det første året, som jeg gikk), på Sande videregående.

At vi kunne bestille mat/snacks/aviser, fra denne butikken.

Siden at for eksempel Søren Larsen, (som gikk i klassen min, det første året, (grunnkurs-året), på handel og kontor).

Han hadde lappen og bil.

Og da pleide vel han, ofte å kjøre ned, til denne matbutikken, (og handle for en 'haug' av elever), i storefri/midt-timen.

(Men hvorfor Søren Larsen, var et par år eldre, enn oss andre 'grunnkurs-folka', det veit jeg ikke.

Søren Larsen var sønn, av direktøren, på en stor fabrikk, (Sande Paper Mill vel), i Selvik.

Og han var også sørlending, (husker jeg).

Det er mulig, at jeg ikke kom så langt, som til å spørre, Søren Larsen, om hva han hadde drevet med, i de to årene, som han var forsinka, (etter ungdomsskolen), liksom.

Det husker jeg ikke helt nå).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter