Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 3. november 2014

Jeg sendte en e-post til Dag Furuheim

Erik Ribsskog

Fra Bergeråsen?

Erik Ribsskog Mon, Nov 3, 2014 at 9:57 AM
To: Dag Furuheim
Hei,

ok, min far må ha hatt en annen arbeider, som ligna på deg, med seg,
til vannsengbutikken, i Drammen, da.

(Det var kanskje deg, likevel.

Bare at dette var noe du sa, mens du hadde noe dødtid, i
vannsengbutikken, mens du venta på at faren min, skulle kjøre til
Sand, eller noe.

For jeg så ikke at du jobba i vannsengbutikken, liksom.

Men at du var der, (og prata), da.

Det blir vel ikke det samme).

Jeg har også oppsporet han vannsengbutikk-praktikanten, som bodde
'under Fjell', (som Jan Snoghøj sa).

(Han het visst Lars Petter Anfinsen:

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/07/og-enda-enda-enda-mer-fra-facebook_27.html

Selv om det kanskje høres ut som et tullenavn.

Men han er å finne, på Skattelister.no, så det er vel en ekte person
da, naturligvis.).

Hvis du var en del i vannsengbutikken, så husker du kanskje, hva hu
'andre' blonde dama, (i tillegg til Haldis), het.

(Hu med 'pasje'-klipp.

Som Christell kopierte en gang, på begynnelsen/midten av 80-tallet, husker jeg).

Jeg ser du skriver, at du ikke vil skrive så mye.

Det er greit.

Men du får hilse dine brødre Per og Erik, eventuelt.

Si sorry til Erik Furuheim, for det som hendte, med luftgeværet.

Jeg var egentlig ikke så hypp på å skyte med det luftgeværet, (jeg
hadde mitt eget luftgevær selv), men Ulf Havmo maste.

Og et helikopter, kom etter oss, så jeg fikk litt 'Karasjokk'.

Og misforstod Ulf Havmo litt, angående hvor han satt fra seg luftgeværet.

For det viste seg å være _utenfor_ verkstedet.

(Jeg trodde at han satt det inne på verkstedet).

Så det geværet ble jo veldig rustent.

(Enda det var omtrent helt nytt.

Så det var jo synd.

For det ble stående, utafor verkstedet, i et halvt år, eller noe.

På midten av 80-tallet.

Var det vel).

Når det gjelder, at din yngste bror Thor Furuheim, døde, i hagen til
Petter og Christian Grønli og dem, (var det vel).

Så kan jeg opplyse om det, at jeg husker det, at vinteren etter,
(eller noe), så prøvde Petter og Christian, å få meg, til å gå inn i
en snøgang/hule, med hue først.

Utafor huset til Ågot, på Sand, (like ved der du jobbet).

Har seinere jobbet som butikksjef.

Og kan peke på at det ikke var spiserom, på verkstedet på Sand.

(Du fikk vel ikke lov, til å spise, hjemme hos Ågot?).

Så det var kanskje litt 'apartheid' der, mellom de som var i slekt med
Ågot, (og som fikk spise hos henne), og de som ikke var det.

Noe sånt.

Har også vært i Geværkompaniet, i Oppland Regiment, (stående styrke),
under førstegangstjenesten.

(Under troppsjef Frøshaug).

Da var vi et par ganger, på Heistadmoen.

Eller, vi var i fjellene rundt Heistadmoen.

Vi var reserver, for Garden, (som hadde andre oppdrag).

Og vi var 'prøve-kaniner', for noen reserve-offiserer.

Som dro rundt på oss, i Kongsberg-traktene.

Husker at jeg stod oppå fjellet Barmen, (ved Heistadmoen), og prøvde å
se, om jeg kunne se Svelvik/Berger.

Men jeg klarte det ikke.

Kongsberg ligger i samme fylke, som Drammen.

Men det hører vel mer til Larvik og Lågendalen, på en måte.

Så å se Svelvik, er kanskje ikke så enkelt.

Dette var høsten 1992.

Men da var du vel ferdig der, for lenge siden.

(Ble også overført, til HV, (i 1996), etter at jeg var ferdig, med et
års førstegangstjeneste, (må jeg si).

Og innimellom, så var jeg på en rep, med mob-hæren, i 1994, var det vel.

I HV, så var jeg i 'støtte-området'.

Noe lignende av Derby, vel.

Men synes det var litt sånn cowboy-aktig, (eller hva man skal kalle det).

I forhold til geværkompaniet.

Det var 12/7-tropp, blant annet, i HV.

Og det er jo sånn cowboy-greier, mener jeg.

Det hadde vi ikke engang i IR5/Oppland regiment/Geværkompaniet).

Vi får eventuelt ta et slag bordtennis, på Sofus igjen, en gang.

(Bare fleiper).

Den skolen er jo lagt ned nå.

Og vi er vel litt gamle, til å trene, på en barneskole, kanskje.

Jeg har også et dårlig kne nå, etter en fotballskade, som jeg fikk,
sommeren 1995, var det vel.

Som legene ikke har 'giddi', å fikse ordentlig.

Men men.

(Erland Borgen hadde forresten bordtennis hjemme.

Og dro meg med hjem en gang, på den tida, (mens vi gikk, på Berger skole).

Og slo meg 21-0, etter sikkert å ha øvd mye, hjemme, mot sin storebror
og far antagelig.).

Takk for svar ihvertfall.

Selv om du ikke skrev så veldig mye.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det er en nød/varsle-blogg, som jeg har, det er derfor jeg poster
Facebook-samtaler osv., på blogg.

Men det blir jo noe lignende, av Twitter, mener jeg.

Så det er vel ikke så nøye, liksom.

Vi har vel ikke noen hemmeligheter, akkurat.

Men men.


2014-11-03 9:13 GMT+01:00 Dag Furuheim <dag.furuheim@innherred-samkommune.no>:
> Ja, det er rett person.
> Jeg jobbet kun på sand.
>
> Har sett litt av det du sprer på nett,  og velger derfor å begrense kommunikasjonen med deg.
>
> Mvh Dag Furuheim.
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 1. november 2014 08:13
> Til: Dag Furuheim
> Emne: Fra Bergeråsen?
>
> Hallå,
>
> er det Dag Furuheim, fra Bergeråsen?
>
> Jeg så i noen gamle utgaver, av Svelvik Nytt, (fra Nasjonalbiblioteket), at du ble sersjant, (i 1986).
>
> Det visste jeg ikke.
>
> Jeg husker at du jobba en del, for min far, på Strømm Trevare.
>
> (Du jobba en del der aleine, i det ganske svære verkstedet.
>
> Med selvstendig arbeid, vel).
>
> Og jeg lurer på om du også jobba, for min far, i vannsengbutikken, i Drammen?
>
> (Det var en gang, som faren min diskuterte, å kalle vannsengbutikken 'Seede', eller noe sånt.
>
> For faren min hadde en slags 'coach', eller kollega, som het Magne Hjeltnes vel, som foreslo det navnet.
>
> Noe sånt.
>
> Og da sa du, til ei ung dame, i vannsengbutikken.
>
> At oss unge folk, vi forbandt noe koffert, med et sånt ord.
>
> Mens foreldra stod der).
>
> Du sa en gang, at du dro til Oslo, for å sjekke damer.
>
> Og at hvis du fikk en utlending etter deg, så fikk du fetteren og onkelen og en svær gjeng etter deg.
>
> Jeg møtte din mor, på Lambertseter T-bane-stasjon.
>
> En gang sommeren 1994, eller noe sånt.
>
> Hu hadde solgt leiligheten din, sa hu.
>
> Jeg var der sammen med ei Rimi-leder-dame, som het Hilde, (fra Groruddalen).
>
> For det var på den tida, at jeg selv, fikk leder-opplæring, i Rimi.
>
> Og jeg ble seinere butikksjef, på tre Rimi-butikker, (ikke samtidig), blant annet Rimi Lambertseter, (fra 1998 til 2000).
>
> Du var også med-arrangør, av Sofus, (en slags fritidsklubb, på Berger skole?).
>
> (Du var ihvertfall der, og spilte bordtennis, husker jeg).
>
> Bare lurte på om det var riktig Dag Furuheim.
>
> Sender med det jeg tilfeldigvis fant om det, i Svelvik-avisa.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter