Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. november 2014

Jeg sendte en e-post til Ullern videregående

Erik Ribsskog

HiO IU

Erik Ribsskog Tue, Nov 25, 2014 at 5:39 AM
To: Helle Hofgaard
Cc: post@hioa.no
Hei,

vi satt ofte, og løste gruppe-oppgaver, i 'kro-rommet', som jeg tenker
på det som.

Og det er i første etasje, (ut mot Cort Adelers gate), der dere holder til nå.

Så at det har blitt klasserom, det høres litt rart ut, syntes jeg.

Men jeg gikk på Gjerdes vgs., i Drammen, russeåret, (som
utvekslingselev fra nordre Vestfold), 1988/89.

Og der hadde de heller ikke kantine.

Men vi spiste, ved pulten vår, i klasserommet.

Og 'alle' kjøpte baguetter og skolebrød osv., hos et lokalt konditori.

Og der var det kølapp-ordning, (som på et apotek, kanskje).

Og det var stapp fullt av folk der.

(Altså Gjerde-elever).

I storefri.

Men en gang, så var det ei 'vanlig' dame der, i 40-åra, kanskje.

Og hu lot som, at hu ikke skjønte, kølapp-ordningen.

Og stod der, og dreiv med skuespill.

(Og sa, hva er det som skjer.

Hu skjønte liksom ikke køsystemet, da.

Og stod der og skapte seg.

Og klagde da.

Så man kunne jo ikke handle der noe mer, syntes jeg.

Hvis vanlige folk ikke fikk handla).

Men den skolen er nå nedlagt, av en eller annen grunn.

Men men.

Men jeg kjenner ihvertfall til problemet.

Jeg har også vært med IT-akademiet, (hvor foreleser Magne Winnem dro
meg med), og drevet med bedrifts-fotball-trening, hos barneskolen,
rundt hjørnet, for der dere holder til.

Det var vel IT akademiet-ansatt Espen Tokerud, som ordnet med at vi
fikk låne den gymsalen.

Så hvis dere flytter, fordi at dere mangler gymsal.

Så kan dere kanskje få låne den gymsalen dere og.

Bare snakk med han Espen Tokerud.

Ellers, så regner jeg med, at dere har noen husstell-elever osv., som
kan passe på ungene, til han Dagga, når vi dukker opp der.

For jeg husker en gang, som jeg var hos Magne Winnem, (en
russe-kamerat, fra nettopp Gjerde, i Drammen), når han dreiv med
ungepass, og muligens pappaperm.

Da endte vi opp, i akebakken, i Spikkestad.

Så sånne pappaperm-folk, dem er jo ikke helt tilstede, vil jeg si.

Så noe sånt, (at vi ender opp, i leke-apparatene, på barneskolen, i
nabo-bygget deres).

Det orker jeg ikke igjen.

Så jeg vi bare slipper av dem, (tvillingene), hos inspektørens kontor.

Håper dette er i orden, og igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-11-24 10:15 GMT+01:00 Helle Hofgaard <Helle.Hofgaard@ude.oslo.kommune.no>:
> Hei
>
> Ullern vgs leier lokalene midlertidig og vi flytter ut til sommeren. Vi har dessverre ingen kantine, men kun et slags klasserom som er laget om til et personalrom der vi har litt liten plass.
> I B-bygget har vi noen klasserom, men der er det mest andre leietakere. Sodexo har driver en kantine der, men denne har ikke vi  noe med å gjøre. Tror det er like hyggelig at dere møtes på en kafe i nærheten og vet kommer innom og tar en rask tur i gangene dersom dere ønsker å mimre litt.
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Helle E. Hofgaard
> Administrasjons sjef Ullern vgs
> Mail: helle.hofgaard@ude.oslo.kommune.no | Mobil: 91 37 80 78
> www.ullern.vgs.no
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 22. november 2014 09:56
> Til: Ullern VGS Postmottak
> Kopi: TONO@tono.no
> Emne: HiO IU
>
> Hei,
>
> vi er to tidligere HiO IU-karer, (Dag Anders Rougseth og meg), som ikke har møttes, på mange år.
>
> (Vi begynte begge på HiO IU Bachelor IT, høsten 2002.
>
> Men jeg gikk sisteåret i Sunderland).
>
> Nå er det jo ikke ingeniørhøyskolen i Cort Adelers gate lenger.
>
> Men dere har tatt over.
>
> Er det greit hvis vi gamle 'ingeniørhøyskole-kara', får låne den gamle kantina vår litt, for en 'pratings'?
>
> Dagga har fått tvillinger, og å ha noe meningsfull kontakt, mens han har pappaperm og driver med bleieskift og det som er.
>
> Det har jeg min tvil om.
>
> (Jeg har tidligere blitt mast på om å bli med min russekamerat Magne Winnem på pappaperm-ting og blitt dratt med til akebakken i Spikkestad, osv.
>
> Så jeg har fått litt nok av sånne 'møter', hvor pappaperm-kompiser liksom ikke er helt til stede).
>
> Dere har kanskje en kaffetår og matbit å by på og dere, (til oss gamle HiO IU-kara), tenkte jeg.
>
> Det hadde vært storslagent.
>
> Hvem vet om fler, (som hu lave Kristin, eller 'Vestlandsdama'), henger seg på.
>
> På forhånd takk for positivt svar!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter