Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. november 2014

Og enda enda mer fra Facebook

tina facebook

PS.

Her er mer om dette:

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei Tina,
    Christian Grønli, mente det, at du heter Hanssen, til etternavn.
    Så da regner jeg med, at det er deg.
    (Siden du er på vennelista til Eva Olsen).
    Du var barnebarnet, (eller noe i den duren), til Solveig 'Teskjekjærringa' Theodorsen, (på Bergeråsen).
    Og du gikk i klassen til Christian Grønli og Aina Svendsen blant annet, vel.
    Christian og jeg møtte deg en gang, nederst i Havnehagen, og da gikk du og Teskjekjærringa tur, på et jorde der, (husker jeg).
    Du ble kalt Tina 'Turbo' og 'hore', av andre folk, på Bergeråsen.
    Du gikk også handel og kontor, (som meg), og du hadde klasserom, ovenfor meg, i en brakk, skoleåret 1987/88, på Sande videregående.
    Søstera mi Pia, (som var din venninne etterhvert), fikk meg til å begynne å røyke, sommeren 1987, (da vi var i Sveits, hos tante Ellen), og en gang jeg stod ute og røyka, (eller fikk meg noe frisk luft, i et friminutt), så var Snorre Skaug i klassen min også der, og sa det, (da du gikk forbi i stretch-bukse), at du kunne like gjerne ha gått naken, (siden at du gikk med en stretch-bukse, som var litt for liten vel, og som var veldig tynn.
    Og de fleste jentene, som kledde, å gå, i sånne trange stretch-bukser, de hadde kanskje litt mindre rompe, enn deg, (husker jeg, at jeg tenkte da).
    Noe sånt.
    Var det bursdagen din jeg var i, (på Peppes eller Lizzys, i Drammen), det året, som jeg var utvekslingselev, på Gjerdes videregående, (skoleåret 1988/89)?
    Pia var byvanker, i Drammen, det året, og jeg pleide å treffe henne, etter skolen, (ofte tilfeldig), og så måtte jeg nesten si hei til henne, og så ble det bare til, at jeg hang, sammen med henne, (noen timer), når hu var, i Drammen.
    Jeg skulle ligge over, hos Jan Snoghøj, på Gulskogen.
    (For min far hadde sagt, at jeg kunne ligge over der, enkelte ganger.
    Spesielt hvis jeg skulle på jobb, på CC Storkjøp, dagen etter.
    Så dette var kanskje en fredag, før jeg skulle på jobb, lørdag morgen).
    Du og Eva Olsen, (vi tre var de siste, som var igjen, av bursdag-selskap-gjengen), satt dere inn, i samme drosje, som meg.
    Og jeg måtte 'hive dere ut', når drosjen kjørte over, på Strømsø-sida.
    For jeg visste ikke om Jan Snoghøj og min far og dem.
    Hadde tålt det.
    Hvis jeg hadde dratt med to hotte søtten år gamle damer, (som kledde seg som horer nesten), hjem til Jan, på Gulskogen.
    Da hadde de kanskje begynt å kjefte på meg, (mistenkte jeg).
    Så det turte jeg ikke, dessverre.
    Kom dere dere hjem, til Svelvik/Berger eller?
    Jeg tørr ikke tenke på hvordan natten kunne ha blitt, hvis jeg hadde tatt dere med, til Jan der, (og funnet det soverommet, hvor Pia, Kenneth Ek og meg, en gang sov, når jeg var invitert, på en fest, hos Pia sin kjæreste Thor Espen, og hadde blitt litt full).
    (Bare fleiper).
    Var disse nazister, tror du, forresten?
    Det var jo gothere og pønkere osv., i den Drammens-gjengen, som Pia var i.
    Men om Pia var med som pønker, gother eller nazist.
    Det veit jeg ikke.
    (Ole Skistad, fra markedsførings-delen, av klassen min, på Gjerde, kalte den gjengen for 'berme', en gang, etter at han så meg, gå over bybrua med dem, for å gå, på en the Cure-konsert, som søstera mi dro meg med på, må jeg si).
    Det var også noe med at Christell pleide å dra meg med, til Fremad, i Selvik/Sande, det skoleåret.
    Og der pleide du å være.
    Og du var så forelska i Stekke, (en kamerat av Kjetil Holshagen).
    Men du ville likevel ha med meg, borti skauen der, (og pule vel?).
    Men da syntes jeg det var rart, siden du liksom var dama til Stekke, (som jeg kjente), da.
    Så da svarte jeg vel ikke noe.
    Men men.
    Og jeg pleide å få sitte på med folk i den gamle klassen min hjem.
    En gang i samme bil som Sten Rune Nilsen, (fra klassen min på Berger skole og Svelvik ungdomsskole).
    Og da slo du på bilen.
    For du ville sitte på.
    (Jeg husker ikke hvem som var sjåfør).
    Og da sa Sten Rune Nilsen det, at du var den værste hora, på Berger, så sjåføren burde ikke la deg sitte på.
    Det var også noe med at vi var på Brygge-fest, på Berger, og så ble begge oss med søstera mi, til Kommersøya, (vi haika med en båt), og du rappa røykpakka til 'båt-dama'.
    Og sikkert mer og, som jeg har glemt.
    Det var tider det.
    Eva Olsen skylder meg penger, (cirka tusen kroner, justert for inflasjon), etter en Danmarkstur, i 1990.
    (Jeg bodde i Oslo, og traff tilfeldigvis din venninne Eva, på Oslo City.
    Og de skulle til Danmark, (hu og kjæresten, som jobba i Se og Hør, sa Pia), med Gjerdes videregående).
    Jeg hadde nettopp vært russ, (sammen med ganske gæerne Gjerde-folk, som Magne Winnem), og sneik meg på Stena Saga, og ble med til Fredrikshavn.
    Og der sa Eva Olsen at hu hadde mista pengene sine på båten.
    Så jeg tok ut penger, i en dansk bank, (fra min norske konto).
    Penger jeg fortsatt ikke har fått tilbake.
    Men men.
    Er det geg på bildet, (fra Berlin vel).
    Du ser jo ut som at du går på videregående enda.
    Enda du nå vel må være et par og førti år gammel.
    Men men.
    Bare lurte.
    Det er sikkert mer og, som jeg har glemt å skrive om, som vi kunne ha chatta om.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter