Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. november 2014

På den her tida, (i 1987), så var det onkel Håkon, som hadde tatt over driften, av Strømm Trevare. Min far, (Arne Mogan Olsen), brukte all sin tid, på å hjelpe sin samboer Haldis, med vannsengbutikken, i Drammen. Noe sånt

håkon

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge.html

PS.

Håkon syntes det, (husker jeg).

At bestemot Ågot, surra for mye, når hu svarte telefonene, (til Strømm Trevare), etter arbeidsdagens slutt.

(For 'Ågot-huset' og Strømm Trevare, delte samme telefonlinje, da).

Så Håkon ville ikke det, at Ågot skulle ta imot beskjeder, (for han), husker jeg.

Så det telefonnummeret, som står i annonsen, (som kundene skal ringe, etter stengetid), det er nok Håkon sitt telefonnummer, på Bergeråsen, (hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

telefon håkon bergeråsen

http://www.gulesider.no/person/resultat/h%C3%A5kon+mogan+olsen

PS 3.

Jeg husker det, (fra midten/slutten, av 80-tallet), at faren min, kjøpte en god del vannseng-madrasser, fra Jensen Møbler.

Disse var vel da for vannsengbutikken, (til Haldis), i Drammen.

En gang, da jeg satt på med faren min, (inn til Drammen, eller noe sånt), en morgen.

Så kjørte faren min innom Jensen Møbler, (på Sand), for å kjøpe en eller to vannseng-madrasser, (på kreditt vel), husker jeg.

Så det er mulig, at faren min, (og Haldis), ikke trengte å ha, så mange vannseng-madrasser, på lager.

Siden at de kjørte forbi, Jensen Møbler, å vei til jobben, (i vannsengbutikken, i Drammen), hver dag.

Så de ventet kanskje, til at de solgte, en vannseng.

Og så kjøpte de vannseng-madrassen, hos Jensen Møbler, (som holdt til, cirka 50 meter, bortenfor Strømm Trevare), dagen etter.

Noe sånt.

Og hvis jeg skulle tippe, så var det vel kanskje noe lignende, som onkel Håkon gjorde, (på Strømm Trevare).

Og Jensen Møbler, de solgte også vannsenger.

Så dette var altså tre konkurrenter, (Norsk Vannsenger/HAJ Vannsenger i Drammen, Strømm Trevare og Jensen Møbler).

Så dette var vel litt spesielt, (at faren min og onkel Håkon, konkurrerte mot hverandre, og kjøpte vannseng-madrasser, fra en tredje konkurrent, (nemlig Jensen Møbler), må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Man kan også se det, at onkel Håkon.

Han slutta _alltid_, å jobbe, (på verkstedet, på Sand), klokka 16.

(Da min far, dreiv og styrte der, (på Strømm Trevare), på slutten av 70/begynnelsen av 80-tallet.

Så jobba han så og si alltid, minst en time overtid, (vil jeg si).

Noe sånt.

Og på den tida, så dro også Håkon alltid hjem, klokka 16, husker jeg).

Og så kjørte Håkon bort, til Bergeråsen, (i sin gamle, svart/grønne Peugeot, fra cirka 50/60-tallet vel, med håndgir), som han hadde, ihvertfall fram til den tida, som jeg begynte å ta kjøretimer, (nemlig skoleåret 1987/88), husker jeg).

(En distanse på cirka en kilometer).

Han kjørte kanskje innom butikken, (til Oddmund Larsen, (som seinere het Prima og så Micro Berger)), på Sand.

Og så spiste han vel middag, (som hans kone Tone vel må ha lagd), cirka klokka 16.30, kanskje.

(Men dette tørr jeg ikke å si sikkert.

For det var ikke sånn, at jeg noen gang, ble invitert, til å bli med onkel Håkon/Haakon hjem, og spise middag, hos han, etter at han var ferdig, å jobbe, (for dagen), på Strømm Trevare).

Men  på Sand, (i 'Ågot-huset', som lå nesten vegg i vegg, med Strømm Trevare), så spiste de middag, (ihvertfall før min farfar Øivind ble dårlig, etter at han fikk slag), klokka 13, (hver ukedag).

Så Håkon spiste nok da to middager, (hvis jeg skulle tippe), hver arbeidsdag.

Han spiste Ågot sin middag, klokka 13.

Og så spilte han vel Tone sin middag, cirka klokka 16.30.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter