Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 23. november 2014

Thor Furuheim døde, i hagen til Tove Grønli, vinteren 1980, (var det vel). Og Tove Grønli døde selv, vinteren 1981, (var det vel). Men i mellomtiden, så var jeg kamerat, med Tove Grønli sine sønner Petter og Christian, (siden at min far, dro meg med, på besøk, til Tove Grønli og dem, en gang, i 1980, må det vel ha vært)

WP_20141105_338

PS.

Faren min, flytta ned, til Haldis Humblen.

(Og lot meg bli boende alene, i Hellinga 7B).

Våren 1980, (var det vel).

Og det var antagelig like etter dette, at faren min, dro meg med, til Tove Grønli og dem.

For da kunne jeg være hos dem, om kveldene da, (hvis jeg følte meg ensom), ble det vel sagt.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Petter var et år eldre enn meg.

Og Christian, var et år yngre, enn meg.

Carl Fredrik Fallan, (i klassen min), hadde advart meg, mot folk, på Petter sin alder, (som Christer og Svein Erik).

Så jeg var kanskje litt skeptisk/redd, for Petter.

Men Christian var jeg kanskje ikke like redd for, da.

Siden at Christian var et år yngre, (og kanskje litt lavere/mindre), enn meg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var ikke bare sånn, at jeg besøkte, Petter og Christian og dem, (i Havnehagen 4).

Petter og Christian, besøkte også meg, i Hellinga 7B, (hvor jeg bodde aleine), en god del.

Og de besøkte meg også noen ganger, borte på Sand, (hvor bestemor Ågot bodde).

Og de var også noen ganger med faren min, for å levere køyesenger, i Oslo, osv.

(Uten at det da vel var helt klart.

Om Petter og Christian var med meg.

Eller om de var med faren min.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

En gang, iløpet av det snaue året, som jeg var kamerat, med Petter og Christian, (mens de bodde, på Bergeråsen).

(For Petter og Christian, de flytta, til faren sin, (Carl-Otto Grønli vel), i Mexico, (Acapulco), etter at mora deres Tove døde, vinteren 1981).

Så dro Christian Grønli meg med, til det jordet, som man ser, på bildet øverst, i bloggposten.

Og der, så møtte vi Solveig 'Teskjekjærringa' Theodorsen og Tina 'Turbo'.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Christian gikk nok antagelig i samme klasse, som Tina 'Turbo', (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Christian sa hei til Tina, (husker jeg).

Tina, (som jeg vel ikke hadde møtt, før dette), svarte vel ikke noe særlig.

(Kanskje fordi, at hu gikk der, i lag, med Teskjekjærringa).

Og det så ut som, (for meg), som at dette, var en bestemor og hennes barnebarn, (som var ute, og gikk tur sammen).

(Noe sånt).

Men jeg så vel aldri Teskjekjærringa og Tina 'Turbo' sammen igjen, etter dette.

(Det var vel ikke så ofte, at jeg så Teskjekjærringa, når hu ikke var, utafor huset sitt, og ropte, (at det var 'privat vei').

Jeg kan ikke huske, at jeg så Teskjekjærringa igjen, sammen med noen på min alder, etter dette).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter