Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 14. desember 2014

Bort her, så lå det noen svaberg, som jeg noen ganger ble dratt med til, på begynnelsen av 80-tallet. Det var onkel Håkon og Christell, som var mest glad i, å ligge på svabergene og sole seg, (tror jeg). Noe sånt

WP_20141105_591

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

Det var på de svabergene, at onkel Håkon fikk hu dattera til Ivar Kalsaas, til å ta av seg bikinioverdelen, (og sole seg toppløs), mens hu fortsatt gikk på barneskolen, (i klassen over meg vel), og såvidt hadde begynt å få pupper, vel.

Man måtte gå forbi disse svabergene, (som muligens ligger på tomta til Øystein 'ØA' Andersen og dem), for å komme fram, til båtplassen, til Haldis, (husker jeg).

Og Kjetil Holshagen dro meg en gang ned hit, (rundt midten av 80-tallet, må det vel ha vært).

For å vise meg noen dassmort, som noen vel hadde fanget.

Og som svømte rundt, i en 'svaberg-grop', som noen hadde fyllt, med vann, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Å sole seg, var kanskje ikke grunnen, til at Christell, likte svabergene.

Men, hu likte å bade.

(Selv om det var utenom fellesferien, og ganske kaldt i vannet).

Så vi, (Christell, Tom Ivar Myrberg, Gry Stenberg, søstera mi og meg, var det vel).

Vi kunne dra ned hit, for å bade, (i underbuksa), da.

(Mens vi fortsatt gikk på barneskolen.

Var vel det her).

Og da måtte vi ligge, på svabergene, for å få litt varme i kroppen igjen, (etter badinga), husker jeg.

Og en gang, (etter at vi hadde badet).

Så sa Christell det til meg, at jeg ikke burde gå med vått badetøy, på land.

(Noe sånt).

For da fikk jeg blærekatar, (mente Christell).

Men det har jeg lest litt om, (på nettet vel), seinere.

Og det er visst sånn, at jenter lettere får blærekatar.

Siden at de har kortere urinrør, (siden at de ikke har penis), da.

Så derfor, så var det nok ikke så stor fare, for meg, å få blærekatar, (som for jenter, som Christell).

Men det skjønte visst ikke Christell.

(Hvis ikke hu kødda, da.

Hvem vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter