Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 20. desember 2014

Enda mer om 'Ågot-huset'

WP_20141105_646 enkeltseng

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/11/fler-bilder-fra-norge_7.html

PS.

På dette soverommet, så stod det en enkeltseng, (husker jeg).

Jeg bodde på dette rommet, når min far, var på to USA-ferier, (med et eller to års mellomrom vel), på begynnelsen/midten, av 80-tallet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Den ene gangen, (mens min far, var i USA), som jeg bodde, på dette rommet.

Så fikk jeg meslinger, (var det vel), husker jeg.

Ågot klarte ikke å vekke meg, (var det vel), en morgen.

Så Øivind gikk inn, for å vekke meg, da.

Og så sa han til meg, (som var i ørska, mener jeg å huske), at jeg hadde noen prikker, på kroppen, da.

(Noe sånt).

Og da ringte de legen.

Og det viste seg, at disse prikkene, var meslinger, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Den gangen, som jeg hadde meslinger, (må det vel ha vært).

Så lå jeg mye, i senga, da.

Og da var det vel sånn, at bestemor Ågot, fant noen bøker, til meg, som lå, i et skap, på dette rommet.

Og da stod det stemplet, i en av disse bøkene, (en Hardy-bok, var det vel muligens):

'Arne Olsen Bok No. 2'.

(Noe sånt).

Så dette rommet, var kanskje min fars rom, under oppveksten, da.

(Eller slutten av oppveksten, må det vel ha vært, for min fars del.

Siden at min far, og hans to brødre, og hans foreldre.

Jo bodde på Berger, (hvor min farfar, jobba for Jebsen), den første tida, av min fars oppvekst).

Og så bodde muligens Haakon og Runar sammen, på det ytterste rommet, (det til venstre, på bildet).

(Noe sånt).

Hvis ikke Runar hadde dette rommet, (som vinduet til, er merket, med rød ramme), da.

Og min far og onkel Haakon, delte på å ha, det ytterste rommet.

Hvem vet.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Etter å ha søkt litt, på Google nå, (om barnesykdommer).

Så lurer jeg på, om det kan ha vært vannkopper, som jeg hadde, da jeg bodde, på dette rommet.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Etter at bestefar Øivind døde.

(Sommeren 1984, var det vel).

Så ville ikke bestemor Ågot sove, på 'the master bedroom', (som de sier, i England), lenger.

(Et soverom, som var helt til høyre, på bildet ovenfor.

Men man ser ikke vinduene, til det soverommet, på bildet.

For de vinduene, de vender ut, mot nordsida, av 'Ågot-huset'.

Og man ser bare øst-sida, og litt av sør-sida, (av 'Ågot-huset'), på bildet ovenfor).

Bestemor Ågot ville, (av en eller annen grunn), bo, på dette rommet, (som vinduet til, er markert, med rød ramme, på bildet ovenfor).

Så bestemor Ågot, bodde på dette rommet, (med enkeltseng), fra bestefar Øivind døde, i 1984, (var det vel).

Og fram til hu flytta, til Svelvik sykehjem.

Noe hu gjorde, i 1995 eller 1996, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter