Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 29. desember 2014

Er dette noe forsøk, på å sverte meg, og få det til å se ut som, at jeg er muslim? Jeg vil gjerne ta avstand, fra all regligion, (og kanskje spesielt islam)

nettmobbing

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/402957-internett-fakkeltog-mot-nettmobbing-og-mafian/

PS.

Jeg må si det, at jeg ser på all religion, som noe tull og tøys.

(Noe sånt).

Jeg har ikke vært religiøs, i det hele tatt, (på noen måte), hele mitt liv, vil jeg si.

Min mor, (Karen Ribsskog), fikk meg til å be aftenbønn, i en kort periode, (nemlig da vi bodde, i Storgata, på Østre Halsen, i 1974 deromkring, (på den tida, som jeg var cirka fire år gammel), vel), og min yngre søster Pia, og jeg, delte soverom der, (og sov i en køyeseng, hvor jeg sov nederst, mener jeg å huske).

På den tida, så fikk mora mi meg, til å be en del 'fadervår'-bønner, om kvelden, (husker jeg).

Men om jeg faktisk trodde på gud.

Det tror jeg ikke.

(Selv om jeg kanskje noen ganger ba til gud, om forskjellig, (i de etterfølgende årene).

Men jeg trodde vel ikke helt på gud, tror jeg).

Og like etter at jeg flytta tilbake, til Berger.

(Noe jeg gjorde, høsten 1979).

Så spurte jeg min far, (Arne Mogan Olsen), om han trodde på Gud.

(Dette var i 'Ågot-huset', en dag etter skolen vel, husker jeg).

Og da svarte min far, ved å begynne, å 'bable', om Fenrisulven og Midgardsormen, (husker jeg).

Men det syntes jeg, at hørtes enda mer ut som tøys, enn det med Gud og Jesus, osv.

Så etter at min far tulla sånn, (må man vel si), så har jeg ikke vært religiøs, i det hele tatt, (må jeg innrømme).

Men jeg har lært om kristendommen, på søndagskoler, (som min mor sendte meg til, som barn).

Og på barneskolen og ungdomsskolen.

Men islam vet jeg ikke mye om.

(Annet enn det som har vært i nyhetene osv., de siste årene).

Jeg forbinder islam med terror osv., (må jeg innrømme).

Og jeg synes egentlig det, (må jeg si), at all religion, er noe tull og tøys.

(Ihvertfall, så tror jeg ikke på det, at det finnes noen gud, oppe i himmelen, liksom.

For å si det sånn).

Men hvis jeg skal trekke fram noe, som jeg synes er bra, fra religionen.

Så må det være menneskeverdet, som man har, i kristendommen.

Dette lærte vi om, i første klasse, på Østre Halsen barneskole, (skoleåret 1977/78), husker jeg.

Men ellers har jeg ikke mye sans, for religion, (må jeg innrømme).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter