Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. desember 2014

Her er mer om Rødgata 8, (på Gulskogen), i Drammen. Hit, (til andre etasje, i dette bygget), dro min far, (og Haldis), med Pia og meg, på middagsselskap, høsten 1988. I dette middagsselskapet, så deltok det også et eldre ektepar, (fra Bergen), husker jeg. Og dette ekteparet, tror jeg at må ha vært, Haldis sin eldre bror, Rasmus Brekke og hans kone Aagoth Brekke f. Wille. Noe sånt

rødgata 8

http://forbruker.dt.no/eiendomsbasen/searchresult/display/s/R%D8DGATA%2B8/year/0001,2009/opts/109,68,0,1

PS.

Her kan man se det, at dette bygget, (som faren min og Haldis kjøpte i 1987, (året før dette middagsselskapet)), tidligere pleide å være, Gulskogen gamle bedehus:

WP_20141202_076

PS 2.

Enda mer om dette:

WP_20141202_079

PS 3.

Dette bygget, kjøpte faren min og Haldis, etter at faren min, leste i Drammens Tidende, (i vannsengbutikken, i Tordenskioldsgate), om at dette bedehuset skulle selges, (en gang jeg tilfeldigvis var i vannsengbutikken), mener jeg å huske.

Og jeg tror at de fikk dette bygget ganske billig, siden at dette var et bedehus, (og at det derfor ikke, var så mange andre kjøpere, som var interesserte, vel).

(Noe sånt).

I første etasje, så hadde de lager, (for vannsengbutikken), husker jeg.

De hadde også en solarium-seng stående der, (som blant annet Christell pleide å bruke vel, hvis jeg forstod det riktig).

I andre etasje, så bodde Haldis sin nest eldste sønn Jan Snoghøj.

(Hennes eldste sønn Viggo Snoghøj, bodde i Danmark vel, på den her tida).

Og Christell bodde vel også mye her, (ihvertfall fra høsten 1988), sånn som jeg forstod det, (selv om hu dette skoleåret, (1988/89), vel gikk på skole, i Holmestrand).

Faren min og Haldis, bodde fortsatt, i Havnehagen 32, (på Bergeråsen), på den her tida, (skoleåret 1988/89), mener jeg å huske.

For de pleide en god del ganger, å dukke opp, på jobben min, CC Storkjøp, (hvor jeg jobba, ved siden av Gjerdes videregående, hvor jeg var utvekslingselev, dette skoleåret), fordi at de ville, at jeg skulle sitte på, hjem til Bergeråsen, (hvor jeg bodde, i Leirfaret 4B, fra våren 1981 til våren 1989, da faren min plutselig solgte, den leiligheten), med dem, (liggende bak i deres japanske varebil), av en eller annen grunn.

Noen ganger, (skoleåret 1988/89), så lå jeg på en madrass, på gulvet, i stua, i andre etasje, i dette tidligere bedehuset.

Dette var, noen av de helgene, som jeg skulle på jobb, på lørdag morgen, på CC Storkjøp.

(Og det var fordi, at faren min, en gang sa det, (i vannsengbutikken, høsten 1988, vel), at jeg skulle, (eller burde eller kunne), bo, i Rødgata 8.

De helgene, som jeg hadde arbeidslørdager, på CC Storkjøp).

Men jeg hadde jo gått så dårlig overens, med Jan Snoghøj, Haldis Humblen og Christell, på 80-tallet.

Så det var ikke hver arbeidshelg, som jeg orket å ligger over, i Rødgata 8, (for å si det sånn).

Og jeg vet ikke om jeg hadde vært velkommen der, noe særlig oftere, heller.

Enn de kanskje 4-5 nettene, som jeg overnattet, på stuegulvet der.

(Hva vet jeg).

For jeg hadde vel skjønt det sånn, som at det var hovedsakelig Jan Snoghøj, som bodde, i Rødgata 8, (på den her tida).

Jeg visste vel ikke, at Rødgata 8, også stod, i faren min sitt navn.

(Dette var vel ikke så veldig klart, må jeg si).

Men faren min hadde rådet meg, til å sove, i Rødgata 8, de fredagskveldene.

Som var før arbeids-lørdagene mine, på CC Storkjøp.

Men jeg trodde vel kanskje det, at denne eiendommen, var eiet av Haldis, (siden at Jan bodde der).

(Noe sånt).

Så det var bare unntaksvis, (må jeg si), at jeg sov over, i Rødgata 8.

Hvis jeg liksom gikk på 'autopilot'.

Så dro jeg bare rett hjem til Bergeråsen, (og Leirfaret 4B), også de fredagene, som var før arbeids-lørdagene mine, på CC Storkjøp.

Og jeg husker det, at jeg ihvertfall en gang, fikk kjeft, av Christell, (som en morgen, stod over meg, (og liksom 'freste'), der jeg lå og halvsov, på en madrass, på stuegulvet), i Rødgata 8.

Og det var vel fordi, at jeg hadde brukt telefonen der, (og ringt kontakt-telefonen), en fredagskveld, som jeg satt aleine der, (og kjeda meg), høsten 1988.

(Mens Christell vel var på besøk, hos sin venninne Hege Snoghøj f. Lund vel, (Jan sin seinere kone), som vel også bodde, i Rødgata, på den her tida).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Det var også sånn, at det hang en gjeng, (med 'Berger-gærninger'), i dette huset, (Rødgata 8), skoleåret 1988/89.

Dette var folk som Tom Bråthen og Erik Thorhallsson.

Og det ble sagt, (av søstera mi Pia vel), at denne gjengen, med 'gærninger', skulle få 50.000 kroner, av Jan Snoghøj, til å pusse opp badet, i Rødgata 8.

(Som var leiligheten til Jan, må man vel si).

For Jan skulle visst, på en flere måneder lang ferie, rundt årskiftet 1988/1989.

Så det var vel mest høsten 1988.

At jeg noen fredager, (når jeg skulle jobbe lørdag, på CC Storkjøp), lå over, i dette tidligere bedehuset.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn.

At min søster Pia.

Hu dro meg en gang med, på fest, (en lørdag, etter at jeg hadde jobba, på CC Storkjøp), hos sin kjæreste, Thor Espen, fra Åssida, vel.

Og der, så sovna jeg, (for jeg var sliten, etter jobben, vel).

Og Thor Espen, (og muligens en eller flere av hans kamerater), tok tannpasta, under nesa mi, (mens jeg satt og sov, i sofaen der), husker jeg.

Og da, så blir man litt rar, (i hue), vel.

(Av å 'sniffe' tannpasta, liksom).

Og da dro Pia med sin bekjente Kenneth Ek og meg.

Til Rødgata 8.

For Pia visste om et soverom nummer to, i denne leiligheten.

(Altså i andre etasje, i Rødgata 8).

Og da ble det sånn, at Kenneth Ek, søstera mi og meg.

Vi sov alle tre, (med klærna på vel), i en dobbeltseng, som stod, i dette 'klokker-rommet', (eller hva det kan ha vært).

(Så for å få litt mer oversikt over det.

Så kan jeg vel kalle Jan sitt soverom, for 'preste-rommet'.

Og så var det bad, stue og vel også kjøkken der.

Og et soverom til, (til venstre når man kom opp trappa), som man vel kan kalle for 'klokker-rommet'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jan nevnte en gang det, (i Rødgata 8), dette skoleåret, (1988/89).

At når disse 'Berger-gærningene', sov over, i dette 'klokker-rommet', hos Jan.

Så måtte Jan alltid, vaske sengetøyet etter dem.

(Noe sånt).

For da hadde dem liggi og runka, (sa Jan), og fått masse sperm, på sengetøyet der, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Pia sa det, at Jan, hadde en kvinnelig kollega.

Som var så forelska, i Jan.

At hu flytta inn, på dette 'klokker-rommet'.

Og da var det sånn, (sa Jan, en gang), at disse 'Berger-gærningene', pleide å gå å lukte, (i fylla), på de brukte trusene, til hun kollegaen, til Jan.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg kan også ta med om det, at søstera mi Pia, en gang, dette skoleåret, (1988/89), viste meg det, at Jan Snoghøj, hadde en kjempesvær dildo liggende, i et skap, (like ved TV-en), i andre etasje, i Rødgata 8.

Og en seinere gang.

Så dro Pia med sin venninne Heidi, (fra Depeche/Lyche-gjengen), og meg, til Rødgata 8.

Og da var det sånn, at Pia hadde vist meg den dildoen, ( til Jan), den forrige gangen, (må det vel ha vært), som jeg var der.

Og jeg hadde vel bare sett en dildo, en gang før.

(Og det var den gangen, som Jeanette Aulie, i klassen min, på ungdomsskolen.

Dro med en dildo, på skolen, (av en eller annen grunn), i åttende eller niende klasse.

Noe sånt).

Så jeg syntes jo det, at dette, (med dildoen til Jan), var veldig spesielt, da.

(Og jeg prøvde vel kanskje, å være litt morsom, og.

Noe sånt).

Så jeg fant derfor fram, denne 'Jan-dildoen', og viste den, til Pia sin venninne Heidi, (som hadde vært på fest hos meg, (en fest Pia arrangerte, må man vel si), i Leirfaret 4B), og da tok meg på tissen, i vannsenga 'mi', (mener jeg å huske), av en eller annen grunn, (mens jeg lå og klappa en kattunge, (som Pia hadde tatt med opp dit, fra Haldis), husker jeg).

Og akkurat, mens jeg viste hu Heidi, denne 'Jan-dildoen'.

Så kom faren min opp trappa, og inn i 'preste-stua' der, (husker jeg).

Og så på det, at jeg viste fram denne 'Jan-dildoen', til hu 'Lyche/Depeche-Heidi', da.

Men faren min sa ingenting.

Og jeg sa ingenting.

Og 'Lyche/Depeche-Heidi' sa ingenting.

Og Pia sa ingenting.

Så det ble litt rart der, siden at han Jan Snoghøj, absolutt måtte ha en svær dildo liggende, (i stua), i 'bedehus-leiligheten' sin, da.

(Uten at jeg vet, hva Jan Snoghøj, egentlig brukte den dildoen til.

Eller hvem han eventuelt brukte den på, (for å si det sånn).

Dette spurte jeg vel ikke min søster Pia om, (såvidt jeg kan huske, ihvertfall)

Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Nå har jeg tenkt litt mer, på den 'dildo-episoden', fra det forrige PS-et.

Og jeg er nå ikke sikker på, om det var 'Depeche/Lyche-Heidi', som jeg viste fram, den 'Jan-dildoen' til.

Det kan også ha vært Cecilie Hyde, (en annen lav brunette, fra den 'Depeche/Lyche-gjengen', til Pia), tenkte jeg.

(Men hu 'Depeche/Lyche-Heidi', hu var ihvertfall i Rødgata 8, en annen gang, (husker jeg).

Da søstera mi Pia, fikk Erik Thorhallsson, til å kjøpe, (og levere), en six-pack med øl, for hu 'Depeche/Lyche-Heidi', (husker jeg).

(Noe sånt).

Og 'Depeche/Lyche-Heidi', sa da, (like etter at Erik Thorhallsson hadde gått igjen), at Erik Thorhallsson, så ut, som en 'gresk gud', (husker jeg)).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter