Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. desember 2014

Her, (i Svelvik Nytt, 23. august 1989), så står det om et byggeprosjekt, som faren min, (Arne Mogan Olsen), begynte på, i Sandsveien, (i Svelvik), like etter at jeg flytta, til Oslo, for å studere, høsten 1989

WP_20141117_171

WP_20141117_172

WP_20141117_173

WP_20141117_174

WP_20141117_175

WP_20141117_176

WP_20141117_177

PS.

Svelvik Nytt skriver her, at min far, (Arne Mogan Olsen), er fra Drammen.

Men min far, var oppvokst, (og også født vel), på Berger.

(Og han bodde, på Berger, (i Svelvik), på Sand, (i Svelvik) og på Bergeråsen, (i Svelvik).

Fra han ble født, (i 1944, var det vel), til langt ut på 90-tallet ihvertfall, (vil jeg si).

Og hans samboer Haldis Humblen, eier et hus, i Havnehagen, (på Bergeråsen, i Svelvik), enda, per dags dato, (såvidt jeg vet).

Så man kan vel si det, at min far, er født på Berger, er oppvokst på Berger, og har levd hele livet sitt, på Berger.

Noe sånt).

Og min far, bodde egentlig på Berger, (i Havnehagen, hos Haldis Humblen), på den her tida, (i 1989), også.

(For jeg husker det, at jeg feira jul, hos dem, i Havnehagen, jula 1992, jula 1993 og jula 1995).

Så å skrive det, at min far, er fra Drammen.

Uten å forklare det, at min far, er oppvokst, på Berger, (i Svelvik).

(Hvor han blant annet spilte fotball, for Berger IL, vel).

Og uten å opplyse om det, at min far, har vært fabrikk-eier og fabrikk-direktør, (må man vel si), for Strømm Trevare, (på Sand), i Svelvik.

Det blir som noe tull, (må man vel nesten si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg lurer på om det var bestemor Ågot, som en gang viste meg noen papirer, i forbindelse med dette bygge-prosjektet.

(Jeg husker ihvertfall det, at jeg en gang leste noen dokumenter, om dette prosjektet, på kjøkkenet, i 'Ågot-huset'.

(Noen papirer, som lå på kjøkkenbenken, til bestemor Ågot, vel)).

Og da var det sånn, (mener jeg å huske), at familien Sand, (min tidigere arbeidsgiver, på midten av 80-tallet, når det gjaldt jordbær-plukking), hadde protestert, på at det kom til å bli for mye trafikk, i Sandsveien, med seks nye boliger, (på tomta, til faren min).

Og denne protesten, var vel antagelig grunnen, til at Svelvik kommune, ikke godkjente, disse byggeplanene.

(Og at faren min, måtte 'nedjustere' prosjektet sitt, fra seks til fire boliger, da).

Noe sånt.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter