Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. desember 2014

Jeg sendte en e-post til Drammens Museum

Erik Ribsskog

Henrik Sørensens sønn

Erik Ribsskog Tue, Dec 2, 2014 at 12:51 PM

To: Turid Delerud
Hei,

mine tre grandonkler, Gunnar Bergstø, Otto Bergstø og Idar Sandersen.

(De er tre brødre, men ville ha forskjellig etternavn, av en eller annen grunn.

Og den fjerde broren, (min farfar), Øivind Olsen, ville ha et tredje etternavn.

Så dette er nok noen sære fisker-folk).

De har jo ikke flyttet til Holmsbu.

Men de er vokst opp der, (i Støa).

Faren deres, (min oldefar), Hans Otto Olsen, var fisker, (sildefisker
vel), i Drammensfjorden osv., da.

Gunnar Bergstø er død.

Men Idar Sandersen lever enda.

Og er også 94 år, (som Sørensen).

Jeg har ringt Idar Sandersen en del ganger, (de siste årene).

Så jeg tørr ikke å ringe han noe mer.

I tilfelle noen kommer til å si, at jeg maser mye, på gamle folk.

Du får si fra til hu Idun, at jeg har en kjekk grandonkel, som heter
Idar, som bor i nabolaget hennes, (i Støa).

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-12-02 12:10 GMT+01:00 Turid Delerud <turid.delerud@drammens.museum.no>:
> Hei,
>
> Hvorfor din grandonkel ønsket å bosette seg i Støa vet jeg ikke og tror nok ikke Sven Oluf  Sørensen (94 år) har kjennskap til det, men jeg skal videresende din mail til han.
> Holmsbu Billedgalleri inneholder kun verker av Henrik Sørensen, Thorvald Erichsen og Oluf Wold Torne, men det finnes flotte verker av Gunnar Bergstø i Holmsbu kirke.
> Det har nylig kommet ut en ny kirkebok med illustrasjoner av alle maleriene der.
> Jeg kjenner til Idun, som fortsatt bor i Støa.
>
> Med vennlig hilsen Turid
> .________________________________________
> Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 30. november 2014 18:18
> Til: Turid Delerud
> Emne: Henrik Sørensens sønn
>
> Hei,
>
> på Holmsbu Billedgalleri sine nettsider, (ledet av Henrik Sørensen sin
> sønn Sven Olof vel), så fant jeg bare din e-post-adresse:
>
> http://www.bratlie.no/sorensen/info.html
>
> Så om du kan sende denne e-posten videre til maler-sønnen.
>
> For jeg leste i en gammel utgave av Drammens Tidende at Sven Olof
> Sørensen var kamerat med min grandonkel Gunnar Bergstø, (som også var
> Henrik Sørensen sin elev), under oppveksten.
>
> Fortalte min grandonkel, (Gunnar Bergstø), han noen gang, om hvorfor
> han og hans to brødre, (Idar Sandersen og Otto Bergstø), valgte å bo
> sammen, i Støa, uten å gifte seg, eller få etterkommere?
>
> På min mors side, så var hennes grandonkel Bernhof Ribsskog, som
> Henrik Sørensen malte.
>
> Bernhof Ribsskog fikk heller ikke noen etterkommere.
>
> Sa Bernhof Ribsskog noe om dette?
>
> Og er det noen verk, av min grandonkel Gunnar Bergstø, (Henrik
> Sørensen-eleven), som jeg beundre, i deres 'kamulerte' galleri, på
> Hurum-landet?
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter