Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 25. desember 2014

Mer fra Facebook

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg har drivi med litt slektsforskning, osv.
    Jeg lurte på om det er du som har satt inn det her i DT/BB, (på 90-tallet)?
    Er du oldebarnet til Margit Nordahl f. Mogan, som har drevet systue, på Sand og på Strømsø, sammen med sin tvillingssøster Anne/Anna?
    Min farmor Ågot, var lillesøster vel, til Margit og Anne.
    Hvis det var riktig person, da.
    Beklager hvis det ikke var riktig person!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Marianne Bråten Skinnes
    Marianne Bråten Skinnes

    Hei, dette stemmer helt det Nå ble vi nysgjerrig her!
    Mamma lurer på hvem som er faren din
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg er sønn av Arne, (som var eldste sønn, til Ågot og Øivind).
    Jeg bodde hos mora mi i Larvik, fra jeg var tre år til jeg var ni år.
    Men flytta så tilbake til Berger, og spiste middag, hos Ågot, etter skolen, hver dag.
    Og Ågot pleide å ta meg med, ned til hytta, til Margit og Anne, (ved Snippen).
    Og viste meg systua deres, osv.
    Og jeg søkte i eiendomsbasen, til Drammens Tidende, og fant navnene Inger Thoresen og Bjørg Bråten.
    Skrev også på en Drammens-gruppe på Facebook, og fikk nevnt navnet Inger Thoresen.
    Regner med at det er døtrene til Margit.
    Søkte også på Margit hos Nasjonalbiblioteket, og fant dit fornavn.
    Regna med at du var etter Bjørg Bråten, så jeg søkte på 'Marianne Bråten', og fant deg.
    Jeg husker ikke Bjørg og Inger, kun Margit og Anne, dessverre.
    Jeg var noen ganger på Systua deres, på Strømsø, på 80-tallet, (en gang for å låne penger til bussen tilbake til Berger, og en gang, (noen år før det), så var jeg med Ågot dit, og husker at det var noen unger i gata der, som fløyt rundt der og.
    Var også med til systua på Sand, en gang, helt på begynnelsen av 70-tallet, (mener jeg vagt å huske), men da var jeg bare 3-4-5 år gammel, kanskje.
    Det er vel der det er Smia MC nå.
    Har sett navnet A/S Pikant nevnt, for ei Anne/Anna Mogan, hos Nasjonalbiblioteket.
    Har også skrevet e-post til en Bjørn Thoresen, i Drammen, (fant e-post-adressen på nettet).
    Min søster Pia er en dårlig søster, (vil jeg si), så å ta noe med henne, da får man vel bare jug tilbake, tror jeg.
    Litt det samme med min far.
    Ei Stine Mogan Olsen, (barnebarn av Nils Mogan vel), skreiv til meg, for noen år siden.
    Men hu visste ikke hvem Margit og Anne var.
    Enda hu hadde bodd på Sand, skreiv hu.
    Jeg blogger også litt om denne slektsforskinga mi, forresten.
    Din mor, (som jeg ikke har hørt navnet på en gang vel), blir vel da min tremenning.
    Og du blir vel da min halv-niese, (eller noe), som de sier, i Danmark.
    Noe sånt.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog

    Hei,
    sender også med slektsforskinga mi, (som jeg har drivi med, litt nå og da, etter at min danske mormor Ingeborg døde, i 2009).
    Mvh.
    Erik Ribsskog

PS.

Her er vedlegget:

slektsforskning

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter