Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. desember 2014

Mer fra Slependen

Nå var jeg og handla, i noen butikker, (Coop Extra og Rema), her på Slependen.

Det var ikke strødd ordentlig, (må jeg si), det siste stykket, fram mot det tidligere 'Smart Club-senteret', (her på Slependen).

Så jeg holdt på å gå på trynet, på glattisen.

(Det kunne kanskje ha vært mer gatelys osv. også.

Rundt det senteret.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Rema her på Slependen, (som er åpent, til klokken 23, på hverdager).

Har egentlig ikke noen ordentlig kunde-inngang, (må man vel si).

(Ihvertfall ikke etter at treningsstudioet stenger, klokka 21).

Man må gå der hvor bilene kjører.

(Og det er ikke noe fortau).

Så det var kanskje ikke ment, å være butikk, der hvor Rema Slependen er nå.

(Hvem vet).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Nå har jeg skrevet mye, på bloggen, i det siste.

Om at jeg jobba, på OBS Triaden.

Den første tida, som jeg jobba, på OBS Triaden.

Så var det Forbrukersamvirket Lørenskog, som eide butikken.

Og de prøvde å drive, som gamle Matland.

Med mye av de samme ansatte, (må man vel si).

Det vil si, at de hadde en forbrukerorientert holdning, (som det stod, i en stillingsannonse, for OBS Triaden, på den tida, som Forbrukersamvirket Lørenskog eide butikken, husker jeg).

(Og på handel og kontor.

Så lærte vi jo det, at: 'Kunder har alltid rett'.

Så det var omtrent det samme, som var mottoet, til Matland/OBS Triaden, vil jeg si.

(Ihvertfall før Forbrukersamvirket Øst overtok.

I 1992, var det vel)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Men på Rema Slependen idag.

Så ble jeg nesten påkjørt, (må jeg si), av en slags gulvvaskemaskin, (med en innvandrer oppå, som kjørte).

Og det var cirka klokka 22.

Og den butikken stenger klokka 23.

Så Rema har ikke en forbrukerorientert holdning, (vil jeg si).

Da hadde de venta, til etter at den siste kunden, var ute av butikken, med å begynne å vaske, (vil jeg si).

Sånn var det ikke, på Forbrukersamvirket Lørenskog, (hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, på Rema Slependen.

At kassereren, (en kar i 40-åra vel), stod oppreist, i kassa.

På den tida, som jeg selv begynte å jobbe, som kasserer, (da jeg jobba deltid, på CC Storkjøp, skoleåret 1988/89).

Så satt vel så og si alle kasserere, i Norge.

Jeg husker det, fra da jeg jobba lørdager, som ferskvareavdeling-medarbeider, på OBS Triaden, studieåret 1991/92.

At det er mer slitsomt, å stå, (istedet for å sitte), hele dagen.

Så hvorfor kassererne står, (noen av dem), istedet for å sitte, (i kassene), nå for tida.

Det synes jeg at virker litt rart, (må jeg si).

Er det noe slags nazisme over det?

Er det sånn, at disse kassererne, prøver å si, (uten å bruke ord), at: 'Jeg er supersterk, så jeg skal stå hele dagen, i kassa'.

Er det noe sånt som foregår?

Hvem vet.

Hm.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter