Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 15. januar 2015

Jeg sendte en e-post til UIO

Erik Ribsskog

Vedrørende din søknad om å bli enkeltemnestudent

Erik Ribsskog Thu, Jan 15, 2015 at 3:11 PM

To: opptaksinfo@admin.uio.no
Cc: Studentombudet UiO , postmottak@uhr.no
Hei,

takk for svar.

Jeg hadde fire timer matte, (i uka), VKI-året.

Og to timer matte, (i uka), VKII-året.

Og jeg hadde også regnskap, det første året.

Så det burde være i orden, (mener jeg).

Sender ved kopi av vitnemål, for Grunnkurs og VKI, (fra handel og kontor).

Hu Knutepunkt-dama, fra mandag, (ei brunette, i 20-åra), hu sa det, at
Søknadsweb var stengt.

Så jeg sender heller disse dokumentene, per e-post.

Da jeg ble immatrikuert, ved UIO, våren 1991.

Så fantes hverken Studentweb, Søknadsweb eller Knutepunktet.

Disse tre 'tingene', virker litt som noe 'nerde-greier', eller som noe
'degenerert', for meg, (må jeg innrømme).

Så jeg sender bare vanlig e-post.

Håper dette er i orden!

Jeg har egentlig nok studiepoeng, til å få en Bachelor-grad i IT, (fra
HiO IU/HIOA), og informasjonsbehandling, (fra NHI/Westerdahls).

Men disse akademiene, er 'onde' mot meg, må jeg si, og nekter å skrive
ut disse gradene.

(Jeg har også kontaktet UIO om dette tidligere.

Og prøvd å få en grad, fra dere, siden at min yngre halvbror Axel
Thomassen, jobbet som praktikant, på kantina deres, (Frederikke), i
sin tid, da han skulle få svennebrev, som kokk.

Men uten å lykkes.

Men dere har blitt informert, om 'ståa', ihvertfall).

Og jeg er også medlem, av Akademiker-forbundet.

Og der må man ha mer enn 180 studiepoeng, (antall studiepoeng, i en
Bachelor-grad), for å bli medlem.

Jeg tok opp det, at Ex-Phil, nå har samme pensum, men kun en tredel av
studiepoengene, (iforhold til på begynnelsen av 90-tallet).

Men det har dere ikke svart om.

Dere har heller ikke undertegnet e-posten, med noe navn.

Det er vanlig, å gjøre, (ellers i samfunnet), hvis jeg ikke tar helt feil.

Så dette var dårlig, må jeg si.

Jeg skal jo også ta ex-phil nå.

Men jeg regner ikke med, at jeg må registreres som enkeltemnestudent,
på noe spesielt fakultet, for å få studert dette.

(Jeg var på Knutepunktet, og snakket med en gutt som jobbet der, i november.

Og han sa at det var bare å sitte foran PC-en, i morgen tidlig, klokka ni.

Og så registrere meg på Ex-Phil, (på en eller annen måte)).

Det faget, (Ledelse og IT), har bare 'anbefalte forkunnskaper'.

Jeg har en allsidig bakgrunn, innen både ledelse og IT.

Så jeg tror at jeg har en grei bakgrunn, for å ta det faget, (da jeg
bodde i England, (fram til ifjor), så søkte jeg på en del IT
Manager-jobber, blant annet).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg vet ikke når dere får svart, om jeg kan studere, disse informatikk-fagene.

Så jeg kommer nok til å også melde meg opp, til noen
kultur/språk/samfunnsfag, (som dere nevner, i e-posten deres).

Sånn at jeg blir heltids-student.

Så får jeg heller eventuelt kutte ut noen av de fagene, hvis jeg
klarer å få meldt meg på, noen passende informatikk-fag.

Vi får se.

PS 2.

Jeg studerte, ved NHI, studieårene 1989/90 og 1991/92.

Hvordan får jeg opp disse fagene, på min UIO Studentweb.

(Det samme gjelder fag, fra HiO IU.

Hvor jeg studerte, fra 2002 til 2004).

PS 3.

Sender også med kopi av arbeidsbekrefelse fra ICA, (for å dokumentere
noe av min ledererfaring).


2015-01-15 13:47 GMT+01:00  <opptaksinfo@admin.uio.no>:
> Oslo, 15. januar 2015
>
> Hei,
>
> For å få vurdert om man dekker de spesielle opptakskravene til emner innen
> informatikk på bachelornivå, må man først søke om å bli enkeltemnestudent.
> Vi har nå registrert en søknad om å bli enkeltemnestudent innen informatikk
> for deg.
>
> Det spesielle opptakskravet til emner innen informatikk på bachelornivå er
> Matematikk R1/S1+S2.
>
> Vi ber deg laste opp vitnemål fra grunnkurs og VKI fra Handels- og
> kontorfag. Kravet R1/ S1+S2 kan dekkes med minimum 5 uketimer matematikk fra
> Handels- og kontorfag VKI og VKII, i tillegg til Matematikk I og
> Regnskapslære fra grunnkurset. Dokumentasjonen må lastes opp i Søknadweb så
> fort som mulig, og senest innen én uke.
>
> For å dekke kravet R1/S1+S2 på grunnlag av høyere utdanning, må man
> dokumentere minimum 9 studiepoeng innen matematikk. For mer informasjon, se:
> http://www.uio.no/studier/opptak/spesielle-krav/realfagene.html
>
> Du har ikke dokumentert 9 studiepoeng innen matematikk, og kravet kan dermed
> ikke dekkes på grunnlag av den høyere utdanningen din.
>
> I søknaden din oppgir du at du er interessert i emnet IT og Ledelse (fagkode
> INF5890):
> http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/INF5890/
>
> Emnet er på masternivå, og man trenger ikke dokumentere spesielle
> opptakskrav for å være kvalifisert til dette emnet. Vi gjør oppmerksom på at
> emnene på masternivå kan ha andre forkunnskapskrav. Informasjon om
> forkunnskapskrav finner du på de aktuelle emnesidene.
>
> Vi har registrert en søknad om å bli enkeltemnestudent på masternivå ved
> MN-fakultetet for deg. For mer informasjon om dette opptaket, se:
> http://www.mn.uio.no/studier/opptak/enkeltemner-master.html
>
> Vi minner om at du kan søke på emner med ledig plass innen kultur-, språk-
> og samfunnsfag fra 16. januar kl. 9.
>
> Vennlig hilsen
> Seksjon for opptak og tilrettelegging
> Universitetet i Oslo
>

3 attachments

videregaaende1.jpg
487K

videregaaende2.jpg
486K

ica.jpg
213K

PS.

Her er vedleggene:

videregaaende1

¨videregaaende2

ica

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter