Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 31. januar 2015

Jeg sendte en e-post til UIO

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Klage

Erik Ribsskog Sat, Jan 31, 2015 at 6:28 PM
To: postmottak@uio.no
Cc: utvalget@jsu.no, postmottak@jus.uio.no, Akademikerforbundet , post@tekna.no, postmottak@uhr.no
Hei,

jeg syntes det, at det hadde vært bra, hvis noen fra fakultetets
ledelse, kunne vært med, på forelsningen, i dette faget, neste uke.

Og forklart mer, om denne foreleseren, sin utradisjonelle
'dialog'-forelesnings-stil.

Hvor er denne stilen fra?

Og hvorfor står det ikke noe om dette, på fagets nettside?

Det blir ganske nærgående spørsmål.

Det er som at foreleseren, lager profiler liksom, på oss studentene.

Han er jo fra Australia, og dette er jo i Norge.

Jeg synes det, at det virker rart.

Og hvor stopper disse nærgående spørsmålene, liksom?

Neste uke, så dukker det vel opp spørsmål, som: 'Who's had an abortion'?

Og: 'Who's a virgin'.

Hvis jeg skulle tippe, (for å prøve å forklare).

Dette faget er jo om Privacy, (privatliv).

Så det er undelig, at jeg oppfatter dette faget, som å være en
inngripen nesten, i mitt privatliv.

(Siden at jeg blir spurt så mange nærgående spørsmål, (av
foreleseren), som jeg må rekke opp hånden, for å svare ja eller nei
på).

Det blir som et paradoks, må jeg si.

Så om noen fra fakultetets ledelse, (som er gode på pedagogikk osv.),
kunne forklart mer om dette utradisjonelle, rundt denne modulen, (som
de kalte det, ved University of Sunderland), så hadde det vært veldig
bra.

Bernhof Ribsskog, (den kjente pedagogen), var min mors grandonkel.

Så jeg kan nesten ikke sitte stille, (eller holde munn), og se på
dette 'rare', ved det pedagogiske, synes jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-30 13:37 GMT+01:00
Subject: Fwd: Klage
To: postmottak@uio.no
Cc: utvalget@jsu.no, postmottak@jus.uio.no, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, post@tekna.no, postmottak@uhr.no


Hei,

han foreleseren, sa også det, at vi var 'True Blue Norwegians':

Og jeg har bodd ti år i England, men hva betyr det, liksom.

Mener han at vi er på høyresida, i politikken?

Han brukte også mer slang, og spurte om det var noen 'Kiwis' der, (og
det betyr folk fra New Zealand, tror jeg).

Og det var noe om en saksofonist, utenfor.

Og han sa først, at han delte ut 'hand-outs', i timene.

Men seinere i forelesningen, så sa han, at det var kun denne økten.

Og han lurte på om vi ville ha enda et kompendium, med noen lov-saker i.

Men dette burde vel ha stått, på nettsiden til faget.

Det stod heller ikke noe, på fagets nettside, om at dette var et
utradisjonelt fag.

Det virker som at dette er et utradisjonelt fag, på to måter.

At det ikke er et tradisjonelt juss-fag, (foreleseren nevnte sosiologi
og teknologi, var det vel).

Og han sa også det, at han satset på dialog.

Så det var som på ungdomsskolen, cirka.

Så både pensum og forelesningsmetoden er utradisjonelle, virker det som.

Det blir kanskje litt mye, som er utradisjonelt, kan man vel kanskje si.

Og han sa først at bachelor-studentene hadde en prøve 'mid-term', men
så rettet en student han, (sa han), og sa det, at dette gjaldt kun
master-studenter.

Så det virker som at det er litt dårlig organisering, i forbindelse
med dette faget.

Selv om foreleseren også kom med mye bra informasjon, må jeg si.

Men det ble så mye rart, så jeg måtte nesten klage, syntes jeg.

Som en oppdatering.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Foreleseren nevnte også 'Queens English', og at han ikke snakket den dialekten.

Og jeg lurer på om han bytta dialekt, under forelesningen.

Det kunne kanskje virke sånn.

Og han gjorde et poeng av det, at han ikke var etterkommer, av
straff-fanger, (som britene sendte, til Australia).


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-29 16:55 GMT+01:00
Subject: Klage
To: postmottak@uio.no
Cc: utvalget@jsu.no, postmottak@jus.uio.no


Hei,

jeg vil klage på foreleser Lee Bygrave, i faget JUR1630.

Først så rakka han ned på auditoret i Domus Academica, og klage på, at
benkene satt fast, mm.

Og vi måtte rekke opp hånda, hele tida.

De som går master, rekk opp hånda.

De som kjører bil, rekk opp hånda.

De som har lest '1984', rekk opp hånda.

De som har lest 'Brave New World', rekk opp hånda.

Det er jo mye personlige ting, må man vel si.

Jeg har hatt forelesninger, på NHI, HiO IU og University of Sunderland
tidligere.

Men aldri følt meg 'voldtatt' før liksom, etter en forelesning.

Er det speed dating, eller er det forelesning, liksom.

Det må da være lov å klage på det.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter