Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 31. januar 2015

Jeg sendte enda en e-post til UIO

Erik Ribsskog

StudentWeb/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

Erik Ribsskog Sat, Jan 31, 2015 at 1:41 PM
To: postmottak@uio.no
Cc: Studentombudet UiO , postmottak@uhr.no
Hei,

og mens jeg er i farta.

Så har jeg også tenkt litt mer, på StudentWeb.

Jeg har bakgrunn, fra datalinja handel og kontor.

Og NHI-kandidat-studie i informasjonsbehandling, bachelor IT-studie
ved HiO IU, (ingeniørhøyskolen) og Bachelor Computing-studie ved
University of Sunderland.

Og jeg har også utviklet nettsteder og nettbutikker, fra 2008 deromkring.

Og jeg har jobbet som Company Researcher, butikksjef i Rimi og på
vegne av Microsoft sin produktaktivering, (ansatt av Randstad og
Bertelsmann).

Og StudentWeb virker som å være lite brukervennlig, synes jeg.

Det blir liksom som noe hulter til bulter, over det, mener jeg.

Menyene virker som å være bygget opp, som et filsystem.

Windows lar vel ikke brukerne se filsystemet lenger engang, (som default).

Så dette må vel sies å være en 'nerdete' løsning.

Det er vanskelig å fokusere på de forskjellige meny-valgene, synes jeg.

For de står så tett over hverandre.

Og det er mulig det er på grunn av fargevalgene.

Hva vet jeg.

Men det er en dårlig og nerdete design, som StudentWeb har, vil jeg si.

Ikke engang på videregående, (datalinja), kunne vi ha laget en så
dårlig, (og lite brukervennlig), design, for et program, (eller app,
som de sier, i våre dager).

Så selv om jeg skjønner, at dette er på web.

Så synes jeg det, at dette er litt bånn i bøtta, for å si det sånn.

Bare en tilbakemelding her, mens jeg er i farta.

Jeg lærte om forskning, da jeg gikk det året, på University of Sunderland.

(I forbindelse med et fag, som het Final Year Project).

Og er det virkelig forsket, når det gjelder hvilken design, som
StudentWeb skulle ha?

Det lurer jeg på.

Og jeg vil si, at jeg blir overrasket hvis det er det.

(På grunn av dette med at det virker hulter til bulter osv., for meg).

Her burde man søke gjennom journaler osv., på noe som heter Athens for
eksempel, (som de hadde, ved UOS).

Og så finne ut hvilken design, som brukerne synes, at er mest brukervennlig.

Dette er jo ikke bare et UIO-program, mener jeg.

Dette StudentWeb, har jo liksom 'spredd seg', til alle akademier,
(bortsett fra BI), i Norge.

Og det finnes også SøknadsWeb.

(Som vel har en lignende design, sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Man kan lure på, hvordan dette StudentWeb har blitt utviklet.

(Hvem har stått bak dette.

Hvem hadde ideen til dette?

Osv.).

Det virker som at det har vært dårlig ledelse, av prosjektet.

Også i en annen sammenheng, enn design.

For dette har jo nå tatt over, for samordna opptak mye, hvis jeg har
forstått det riktig.

Så her kan man lure på, hva som egentlig har skjedd, (rundt
utviklingen av disse web-stedene StudentWeb og SøknadsWeb), vil jeg
si.

Søknads Web burde ha hett Samordna Opptak, mener jeg.

Og at StudentWeb virker sårbar, (ihvertfall hvis man ikke bruker dette Feide).

Hvem har bestemt, at alt skal ligge på web, lurer jeg.

Jeg ble utsatt for mye ID-tyveri, via studentweb.

Det hadde vært interessant, å fått svar, på disse spørsmålene.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-31 12:49 GMT+01:00
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: postmottak@uio.no
Cc: Studentombudet UiO <studentombudet@uio.no>, postmottak@uhr.no


Hei,

nå sjekka jeg enda mer, på 'SovjetWeb-ern'.

(Det blir mest til at jeg trykker på noen knapper.

For hva som ligger hvor osv., det er det sikkert en lur årsak til.

Men det er vel ikke så inuitivt, at det gjør noe, (for å si det sånn).

Jeg må klage igjen på at sånt her ikke sendt per e-post, til privat
e-post-adresse, (som dere kaller det)).

Det står at jeg har stemmerett, ved: Historie, Ex-Phil,
Studentadminstrasjonen, Humanistisk fakultet og
Matematisk-Naturvitenskapelig fakultet.

Men siden jeg studerer et juss-fag.

Så burde jeg også hatt stemmerett, ved juridisk fakultet, mener jeg.

For hva hvis jeg var nede i sentrum.

Og så bestemte jeg meg, for å stemme.

Da ville jeg har sluppet det, å dratt helt opp til Blindern, for å stemme.

Så dette var merksnodig, må jeg si.

Og hvorfor har jeg stemmerett, ved Studentadministrasjonen?

Er det istedet for juridisk fakultet?

Dette var 'X-files'.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-31 11:59 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
To: postmottak@uio.no
Cc: Studentombudet UiO <studentombudet@uio.no>, postmottak@uhr.no


Hei,

jeg så også det nå.

At UIO har gitt meg en e-post-adresse, som heter noe med 'IAKH'.

Og det betydde visst institutt for arkeologi, konservering og historie.

Men jeg er enkeltfag-student.

Så dere må vel bytte e-post-adresse for meg, til
eriklri@student.enkeltfag.uio.no.

Sånn at folk skjønner det, at jeg er enkeltfag-student.

Hvor lenge beholder jeg UIO-e-post-adresse, forresten?

Hvor lenge etter at jeg slutter å studere, liksom.

For hvis den plutselig blir slettet, så er det ikke noe særlig vist, å
bruke den e-post-adressen så mye, tenker jeg.

(Man vil jo gjerne beholde e-postene sine, for senere referanse, osv.).

At min e-post-adresse har noe med IAKH å gjøre.

Betyr det at humanistiske fag, er mitt hjemme-fakultet, på noen annen
måte, enn det med e-poster?

Jeg har som tidligere nevnt, en høgskolekandidatgrad, i IT, fra HiO IU.

Og jeg har også studert informasjonsbehandling på NHI.

Og Computing, ved University of Sunderland.

Så det var litt uvant for meg, å ikke ha 'nerde e-post-adresse',
(altså her for realfag/informatikk).

Dessuten, så tar jeg jo også et juss-fag.

Så det ble kanskje litt rart, med den e-post-adressen.

Men det er kanskje en 'forklarings'.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Når det gjaldt kopiavgiften, så leste jeg det sånn, (da jeg betalte
semesteravgiften).

At enkeltfagstudenter ville få egen faktura for kopiavgiften, i februar.

Men det 'sludderet', som dere sendte til meg, på min UIO-e-post, (som
jeg ikke har brukt før, og ikke fått noe info om, må jeg si), det
passer ikke helt, med det jeg mener å huske, å ha lest, da jeg dreiv
og betalte semesteravgiften osv., rundt midten av januar.

Så her er det fare for, at jeg har fått dårlig informasjon, vil jeg si.

Så her måtte jeg klage, syntes jeg.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-31 11:32 GMT+01:00
Subject: Klage
To: postmottak@uio.no
Cc: Studentombudet UiO <studentombudet@uio.no>


Hei,

Jeg viser til e-post mottat, (og som bare tilfeldigvis så nå), på SovjetWeb.

Unnskyld StudentWeb.

Nav tuller med meg.

Så jeg får ikke betalt dette før 1. februar, som det står i skrivet dykkar.

Det står ikke oppgitt hvordan man betaler dette, etter 1. februar.

Hva i huleste skal dette bety, undrer jeg.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Manglende betaling av kopiavgift våren 2015 / Copy fee not paid spring
2015 (eriklri@student.iakh.uio.no)

(For English, scroll down)

Hei,

Studenter ved UiO må hvert semester betale en kopiavgift. Avgiften skal
dekke deler av UiOs utgifter til opphavsrettslig beskyttede kopier som
deles ut til studentene.

I følge UiOs studentsystem har du ikke betalt kopiavgiften for våren 2015.
Dette skyldes at du ikke hadde gyldig studierett da du fikk giro/hentet
betalingsopplysninger for betaling av semesteravgift i StudentWeb. Dermed
var ikke kopiavgift inkludert i det samlede beløpet.

Til og med 1. februar finner du nødvendige betalingsopplysninger (KID-nr,
kontonr og beløp) i StudentWeb i menyen under Betaling. Velg
Semesteravgift. Kopiavgiften vises som en egen faktura i bildet. Se
http://www.uio.no/studier/admin/semesteravgift/

Dersom du ikke betaler kopiavgiften for våren 2015, vil din utskriftskvote
sperres 15. februar, og du vil ikke kunne skrive ut via UiOs
utskriftssystem. Dette gjelder uavhengig av hvor mange utskrifter du har
igjen på din utskriftskvote.

For mer informasjon, se
http://www.uio.no/studier/admin/semesteravgift/kopiavgift.html

Hvis du har betalt kopiavgift etter 22. januar, kan du se bort fra denne
henvendelsen.

Vennlig hilsen
Seksjon for studieadministrative datasystemer
Avdeling for fagstøtte
Universitetet i Oslo


Hi,

Each semester, students at UiO must pay a copy fee. The fee covers parts of
UiO's expenses for copyrighted materials to be distributed to students.

According to UiO's student database you have not paid the copy fee for the
spring term 2015. The copy fee was not included in the total amount payable
because you did not have admission to a course or specific programme of
study when you ordered an invoice/fetched payment information for payment
of the semester fee in Studentweb.

Up to and including 1 February, you will find the necessary payment
information (KID number, account number and amount) in StudentWeb in the
menu under "Payment". Choose "Semester Fee". The copy fee appears as a
separate invoice. See
http://www.uio.no/english/studies/admin/semester-fee/index.html

If you do not pay the copy fee for the spring term 2015, your print quota
will be blocked from  15 February and you will not be able to print out via
the UiO's printing system. This applies regardless of how many prints you
have left in your print quota.

For more information, see
http://www.uio.no/english/studies/admin/semester-fee/copy-fee.html

If you have paid the copy fee after 22 January, please disregard this notice.

Regards,
Office for Administrative IT Systems
Department of Academic Administration
University of Oslo

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter