Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. januar 2015

Mer fra Norge

Studieåret 1991/92.

Så var det jo sånn, at jeg bodde, (på Ellingsrudåsen), og studerte, (på Helsfyr), i Oslo kommune.

Men jeg jobba, på OBS! Triaden, i Lørenskog kommune.

Men det gikk an å få kjøpt månedskort, (husker jeg), som kosta cirka 600-700 kroner vel, og som gjaldt i både Oslo og Lørenskog, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og i 'våre dager'.

Så er det også mulig å kjøpe reisekort, som gjelder, i Oslo og nabokommunene, (for å si det sånn).

Nå heter det 30 dagers kort, (og ikke månedskort).

Og disse kortene, skal man ikke ha bilde av seg selv på lenger, (av en eller annen grunn).

Så disse nye kortene, må kanskje sies, å være upersonlige?

Hvem vet.

Da jeg skulle på jobb, i Lørenskog, etter å ha vært på forelesninger, (eller sittet i datasalen), på NHI.

Så bare viste jeg busskortet mitt, til buss-sjåføren, (da jeg gikk på bussen), husker jeg.

Men det holder visst ikke lenger, (i våre dager), sånn som jeg har forstått det.

Man skal visst nå legge reisekortet, oppå en slags 'elektronisk sone', i bussen.

(Noe sånt).

Så det holder visst ikke, å bare vise fram reisekortet lenger, da.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Ofte, så er det negre, som er buss-sjåfører, mellom Oslo og Bærum.

(Har jeg inntrykk av).

Og de neger-bussjåførene.

De er ofte dårlig på kundeservice, (er mitt inntrykk).

Og hva skal man si når man går på bussen?

'Jeg skal til Ikea Slependen, og har 30 dagers kort'?

Eller skal man ikke si noen ting, og bare prøve å få kortet sitt, til å få grønt lys, i den elektroniske sonen?

Hva vet jeg.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

'Lese av kortet', er det visst man skal gjøre, (når man går på bussen), i 'våre dager':

lese av kortet

https://ruter.no/billetter/oslo_og_akershus/30-dagersbillett/

PS 4.

Det er kanskje litt rart.

At man skal lese av billetten, på et bord, som står, like ved sjåføren.

Det blir litt intimt nesten, (kan man vel si).

Kanskje kortleseren, (som man skal prøve å få, til å lyse grønt), burde vært plassert, litt lenger unna sjåføren?

Hvem vet.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter