Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 13. januar 2015

Mer fra Oslo

I går, (etter at jeg hadde vært, på Blindern), så dro jeg for å handle, i en Kiwi-butikk, som ligger, i Waldemar Thranes gate/Sannergata, (like ved Akerselva).

(Like ved der Siri Rognli Olsen, (fra Ranheim), bodde før).

Det er fordi, at jeg synes det, at dette er en stor og oversiktlig butikk.

I motsetning til mange andre Kiwi-butikker, som jeg ofte syntes, at er trange og uoversiktlige.

(Og de butikkene er derfor, (må man vel si), også ganske ofte utsolgt, for diverse varer.

Og disse trange butikkene, har også noen ganger, veldig få igjen, av enkelte varer.

Og disse varene, er da kanskje også vanskelige å få tak i, siden at de ganske ofte står, for eksempel nesten helt innerst, på den nederste hylla.

(Noe sånt).

Og noen Kiwi-butikker, pleier også, å liksom 'spre' vare-eskene, (fra grossist-lageret), rundt om i butikken, (før de fyller opp disse varene, i hylla).

Noe som også kan gjøre det vanskelig, (for kundene), å liksom få tak i, de varene, som står, på de nederste hyllene.

Samtidig så er Kiwi sin billig-cola, (som heter First Price), mye bedre, (i smak), synes jeg, enn for eksempel Rema sin billig-cola, (fra Grans).

Så derfor, så synes jeg egentlig det, at det er veldig bra, med en stor og oversiktlig Kiwi-butikk.

(Som liksom har mer enn en flaske 1.5 liter First Price-cola, stående helt innerst, på den nederste hylla, (med masse vare-esker stablet foran), da).

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og nå tenker jeg det.

Hvor skal jeg dra, og handle, i dag?

For ikke bare er Kiwi-butikkene ofte trange og uoversiktlige.

Men betjeningen der, er også ofte veldig uprofesjonelle, (synes jeg).

For eksempel, så var det sånn, i går.

At mens jeg stod og pakket varene, i kassa.

Så satt den blonde kassadama.

Og chatta, med en kar, som stod i tippekassa, (som hadde felles inngang, som den eneste åpne kassa, vel).

Og han som stod i tippekassa.

Han begynte å flørte, (må man vel si), med hu kassadama.

(Mens jeg stod og pakka varene, da).

'Du er den eneste jeg kjenner, som aldri har sett Dagsrevyen', sa han tippe-medarbeideren til hu kassadama.

(Noe sånt).

Og så fortsatte de, i den duren liksom, da.

Som om jeg ikke var der, liksom.

Så nå blir det som noe klamt, å handle der, (synes jeg).

Det blir som noe som byr meg imot, liksom.

(Og dette er på toppen, av han sære 'lagerhjelp-kassereren', som de har, på Kiwi Slependen.

Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.

Og som jeg har klaget om, til Kiwi).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter