Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 11. januar 2015

Mer fra Slependen

I den brakka, (i Slependveien), som jeg bor nå.

Så bor det også 5-6-7 russiske bygningsarbeidere.

Og de sitter omtrent bare inne på kjøkkenet, fra fredag ettermiddag til mandag morgen.

(Noe sånt).

Så det beste med jula, var at disse russerne, da var hjemme i Russland, i et par uker.

For disse russerne, de bruker ikke bare kjøkkenet, til å lage mat, (for så å spise maten, ved spisebordet, inne på kjøkkenet).

Neida, kjøkkenet er som et slags russisk festlokale, (med fulle russere), hele helgen.

De bruker kjøkkenet som en slags lounge, (må man vel si).

Istedet for å bruke loungen, (altså TV-stua), her på brakka.

Men døra til TV-stua, er alltid låst, (av en eller annen grunn).

Så det er jo helt idiotisk.

Hvis russerne kunne ha sitti, (og skravla), inne på TV-stua, (her på brakka), i helgene.

Så hadde det vært ok.

For man kan nesten ikke gå inn på kjøkkenet, når det sitter en 'bøling' fulle russere der, (synes jeg).

For da skal de skåle og øve på engelsken sin osv., da.

Og hvis jeg vasker opp, (eller skal hente posten), mens de er der.

Så klapper de meg på ryggen, (og tuller med meg), mens de går ut kjøkkendøra, (som er like ved vasken), for å røyke, osv.

(Noe sånt).

Så man kan nesten ikke være på kjøkkenet, når de fulle russerne er der, (synes jeg).

Og sånn som i går.

Så kjøpte jeg en pakke kjøttdeig, (til taco), på Rema.

Og da hang jeg den kjøttdeigen, ut av vinduet, (i en pose), i et noen timer, (for at den skulle holde seg kjølig, og ikke bli 'råtten', liksom), da.

Fram til at russerne hadde lagt seg, (noen timer etter midnatt).

Og så lagde jeg middag, da.

Og i dag, (nå søndag formiddag), så sitter russerne på kjøkkenet, (og prater høyt/skråler), igjen.

Så jeg får ikke laget pizzaen min, (for eksempel), som ligger i fryseren, inne på kjøkkenet.

Så jeg har bare spist en pose tortilla-chips, (i dag), da

(Jeg må liksom ha noe sånn 'tørrmat', liggende inne på rommet.

På grunn av at disse russerne, 'hele tida', sitter inne på kjøkkenet, (og skravler/fester), da).

Og hvis jeg har noe brus liggende, i kjøleskapet, på kjøkkenet.

Så blir den bare stjålet.

(Det har skjedd flere ganger).

Og det samme, hvis jeg har vaskepulver stående, inne på vaskerommet.

Så jeg må ha alt av sånt, inne på rommet mitt, (har jeg nå skjønt).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter