Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. januar 2015

Mer fra Slependen

I dag, så skulle jeg handle mat, igjen.

Og jeg er, (som jeg har skrevet om, på bloggen tidligere), rimelig lei, av 'tulle-butikkene', her på Slependen.

Så jeg gikk til bussholdeplassen.

Og så skulle jeg se, når bussen går.

(Det er omtrent det samme, om jeg tar bussen til Asker eller Sandvika.

Mitt busskort dekker begge disse stedene.

Sånn som jeg har forstått det).

Men det stod en kinesisk gutt, rett foran bussrute-skiltet, på bussholdeplassen, i retning av Asker.

Jeg prøvde å si noe om: 'Når går bussen'.

For å få han gutten til å flytte seg.

Men han flytta seg ikke.

Men han begynte istedet å opplyse, om at bussen dit og dit, gikk da og da.

Men jeg hadde lyst til å se selv.

Men han kineseren flytta seg ikke.

Dette var klokka åtte om kvelden, cirka.

Han gutten burde nesten blitt tatt hånd om, av Barnevernet, mener jeg.

For foreldrene hans, har visst ikke lært han det, at han ikke skal stå rett foran et skilt, som er til, for at folk skal se på det.

(Og han tok ikke et hint, heller).

Det var vel skuespill igjen, (tenker jeg).

Det skulle ikke forundre meg, ihvertfall.

'Gapahuk', (altså Norge), lar underverdenen styre landet for tida, (virker det som for meg).

Erik Ribsskog

PS.

Og på den Kiwi-butikken, som er rett utafor, Sandvika Storsenter.

Så stod det to svære trøndere, (i 30-åra cirka), rett foran handlekurvene.

(Da jeg gikk inn, i butikken).

Og de tok heller ikke et hint.

(For jeg stod liksom og så på dem litt, da.

Mens de prata sammen.

For å prøve å få dem, til å skjønne det, at de stod i veien, for folk, da.

Men til ingen nytte).

Så dette var vel også noe skuespill, (hvis jeg skulle tippe).

Så det er noe rart som foregår, (vil jeg si, at det nok virker som).

Noe lignende, har jeg aldri opplevd, i en matbutikk før.

Og jeg har handla mat, flere tusen ganger, siden min mor begynte å sende meg til butikken, som 3-4 åring, i 1974, (i Storgata, på Østre Halsen), må det vel ha vært.

(Altså for mer enn 40 år siden).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg sjekka handlelappen, fra Kiwi, nå.

Og den butikken, som de uhølige 'trønder-kjempene', var på.

Den heter Kiwi 461 Sandvika Kino, (står det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og mens jeg stod og venta, (på Sandvika bussterminal), på bussen tilbake, til Slependen.

Så kom det en politibil rullende, rundt den store plattformen, som folk står på der, (for å vente, på bussene).

Og på den politibilen, (fra Asker og Bærum politikammer), som liksom skulle markere seg, (virka det som).

Så stod det: 'Innsatsleder', (husker jeg).

Så det er tydelig, at det var en slags _hendelse_, (eller noe i den duren), på gang, (i Sandvika), da.

Jeg likte ikke det, at politiet, (i tillegg til å være bevepnede, som de jo er, nå for tida), også liksom skulle rulle/gli rundt, og markere seg, (av en eller annen grunn), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

innsatsleder

http://no.wikipedia.org/wiki/Innsatsleder

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter