Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 5. februar 2015

Privatiser NSB

Når jeg har vært, på UIO-forelesninger.

Så har jeg pleid, (i det siste), å ta en buss, som går fra like ved Ikea, (her på Slependen).

(Ikke Ikea-bussen.

Men en Ruter-buss.

Heter vel selskapet).

Men for å ta den bussen.

Så må jeg gå ned, en trapp, på cirka 20 trappetrinn, vel.

Og den trappa, er full av snø/is.

(Og har vært det, i flere uker nå.

Vil jeg si).

Så man må holde seg fast, i et iskaldt metall-gelender, (heter det vel).

(Noe sånt).

Ellers, så kan man gå rundt, denne trappen.

Men det tar litt lenger tid.

Og det er glatt, å gå ned, den skråningen, også.

Så jeg har tenkt det, at hva med å istedet gå oppover, til Slependen togstasjon.

(Om morgenen, når jeg skal til UIO).

For når man går oppover en bakke.

Så minsker risikoen.

For å falle og slå seg helseløs, på isen, (har jeg tenkt).

Og som sagt, så gjort.

Men når jeg stod og skulle ta toget, som ville være framme, ved Nasjonalteateret, i god tid, før dobbelt-forelesningen 'min' begynte.

Så står det, på en TV, nede på plattformen.

(Eller om det heter perongen).

At: 'Toget har ikke startet fra Asker'.

Enda toget skulle ha vært, på Slependen.

Og også etterhvert var forsinket der.

Så jeg venta der, i 20-30 minutter, (eller noe i den duren).

(Blant annet sammen med en litt original dame, (i 40/50-åra), vel.

Som gikk i grønt miniskjørt, (eller noe i den duren)).

Og så gikk jeg opp trappa igjen, (til overgangen, som går over togsporene).

Og der stod det, (sånn som jeg forstod det, ihvertfall).

At det neste toget, var innstilt.

Så det første toget hadde ikke startet, fra Asker.

Og det neste var innstilt.

(Sånn som jeg forstod NSB).

Har noen kastet seg foran togsporet i Asker, (eller noe i den duren), tenkte jeg.

(Noe sånt).

Og jeg begynte også å fryse litt, i kulda.

Så jeg heiv meg derfor på toget, som dukket opp, og som gikk i den andre retningen, (i retning Asker).

Jeg får høre på togstasjonen i Asker, hva som foregår, (tenkte jeg).

(Og jeg tenkte også, på å ta bussen.

Men å gå fra Slependen togstasjon.

Og ned til ved Ikea Slependen.

Det er et ganske drøyt stykke.

(Ihvertfall når man først har gått til toget).

Vil jeg si.

For 'russer-brakka' ligger liksom imellom togstasjonen og bussholdeplassen, (ved Ikea Slependen), da.

(Noe sånt).

Og jeg lurte også på å gå av Asker-toget, på Billingstad togstasjon.

For så å gå ned, til der bussen kjørte.

Men jeg er ikke kjent, rundt Billingstad togstasjon der.

Så jeg droppa det.

Og hva skjedde, et par stasjoner etter Billingstad?

Jo, selvfølgelig, så dukket det Lillestrøm-toget opp, (som liksom skulle vært innstilt), på det togsporet, som gikk i motsatt retning.

Så selv om NSB har all verden, av moderne informasjonssystemer.

(Må man vel si).

Så er alt bare surr og tull med dem.

Og de klarer ikke å informere ordentlig, (må jeg si).

Så NSB klarer ikke å kjøre togene.

Og de klarer heller ikke å informere.

Så privatiser NSB, (mener jeg).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og da jeg kom fram, til Asker.

Så viste det seg det.

At togstasjonen i Asker, bare var en Narvesen-kiosk.

(Noe sånt).

Og der jobba vel ingen med å selge billetter.

(Sånn som jeg forstod det, ihvertfall).

Men det var en sånn 'Audun automat', (billett-automat), der.

Og et venterom, vel.

Så ingen å klage til.

Og da tenkte jeg på det, at jeg får prøve å komme meg, til Oslo, da.

Og det gikk et tog, til Dal, (så jeg, på en TV-skjerm).

Og da jeg var i Drammen, i fjor høst, (for å snakke med Drammen tingrett).

Så måtte jeg ta Dal-toget, til Oslo, (husker jeg, at en Audun automat 'fortalte' meg), siden at dette var det første toget, som gikk i rettning, av Oslo, etter at jeg hadde kjøpt en billett, av automaten, (som folk nesten blir 'manet' til, å bruke, av NSB-folk, som liksom skal lære opp folk, i å bruke, disse maskinene. Sånn var det ihvertfall, i Drammen, den dagen, sånn som jeg husker det).

Og da jeg skulle ta Dal-toget, til Oslo, (fra Asker).

Så stod ikke dette toget oppført, (på informasjonsssystemet, på plattformen).

Men et Kongsvinger-tog, gikk fra nabo-plattformen, (på det samme klokkeslettet), stod det.

Ok, Kongsvinger-toget går jo innom Oslo, (tenkte jeg).

Og så sa NSB det, over høytalerne.

At Dal-toget, var innstilt, grunnet signalfeil på Skøyen, (noe som de også sa, at hadde forårsaket andre problemer, den dagen).

Og da, så tenkte jeg det, at hva med Kongsvinger-toget.

Og så skjedde det, at toget _fra_ Kongsvinger dukket opp der.

(Det gikk vel til Drammen, tenker jeg).

Så det var bare tull og surr og idioti, (hos NSB), vil jeg si.

Det virker som at deres forskjellige informasjons-systemer, ikke er koblet sammen.

Men at de har forskjellige systemer, som de driver og tuller med.

Og som tilsammen kan brukes, til å sende noen til Drammen, når de egentlig skulle, til Oslo.

(Noe sånt).

Jeg så faren, og gikk ned igjen, til undergangen, som gikk, under plattformene.

(Mens folk, (som var nesten som vei-arbeidere, for å prøve å forklare), jobba både her og der, på Asker stasjon).

Og så det, at det neste Lillestrøm-toget, snart gikk.

Og jeg rakk såvidt det toget.

(Som var et lokaltog, som brukte lenger tid, enn Dal-toget ville ha brukt.

Siden at Lillestrøm-toget, er en slags 'mjælkerute', da.

Som de sier).

Og så kom jeg fram, til Domus Academica, (som det heter), det vil si et av UIO sine bygg, ved Karl Johan der.

Når det var igjen cirka ti minutter, av den første forelesningen, (av dagens dobbelt-forelesning).

Så da var jeg litt irritert.

For dette er et ganske aktuelt fag, (Data Protection).

Så det var ikke så morsomt, å gå glipp av, mye lærdom derfra, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter