Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. mars 2015

Mer fra Danmark

På søndag, så var jeg på noe, som heter Ny Carlsberg Glyptotek.

Det lå ikke så langt unna Anker Heegaards gade, (gaten oppkalt etter min danske tipptippoldefar, Anker Heegaard).

Og Ny Carlsberg Glyptotek.

Det var et museum, som i sin tid ble grunnlagt, (sånn som jeg forstod det), av eieren av Carlsberg bryggeri.

Og der hadde de en fabelaktig samling, av kunst osv., fra det gamle Egypt, og fra etruskerne, osv.

Og det var gratis å komme inn der, på søndager.

Det var til og med gratis omvisning, på søndager.

(En omvisning som jeg fulgte med litt på.

Men så la jeg merke til det, at alle de andre, (på den omvisningen), hadde navnskilt på seg.

Så det er nok sånn, at man egentlig må registrere seg. et eller annet sted, for å få være med, på den omvisningen.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har også funnet steder som Rådhusplassen, Strøget og Nørrebro, osv.

Selv om det nok hadde vært artigere her, med penger.

Hele København indre by,  er visst omringet, av elver eller sjøer.

(Kan det ihvertfall se ut som.

Noe sånt).

Men dette er visst gamle vollgraver, fra middelalderen, (eller noe i den duren), som fortsatt finnes.

Og hvor svaner, måker og ender osv., svømmer rundt.

Så her kunne myndighetene i København, ha tjent en del penger, på å demme opp, disse vollgravene, (har jeg tenkt).

(Og så solgt dette, som tomter, til skyskrapere, for eksempel).

Men det er vel sånn, at folk i Danmark, synes at disse små sjøene, er fine.

Siden at de liksom blir som en fin avveksling, i byen, da.

(Københavnerne liker for eksempel å jogge, rundt disse små sjøene).

For vollgraver har vel mistet sin betydning en del, i vår moderne tid.

(Skulle man vel tro, ihvertfall).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter