Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. mars 2015

Mer om Ribsskog-slektsforskning

Erik Ribsskog

familie historie

Erik Ribsskog Tue, Mar 17, 2015 at 11:02 AM
To: Dagfinn Moe <29dmoe gmail.com="">
Hei,

ok, jeg møtte aldri Øivin Ribsskog, dessverre.

Men han var storebroren, til min morfar, Johannes Ribsskog.

Han dro aldri med meg, (og min søster), til Romerike.

Men min stefar Arne Thomassen kjente en eldre kar fra Romerike, som
hadde hatt min oldemor, (Helga Ribsskog f. Dørumsgaard), som
lærerinne, i Asak.

Jeg snakket også såvidt med Øivins rektor-sønn Ola Ribsskog, (i
Bærum), før han døde.

(Jeg ringte han, på telefon, fra England, hvor jeg bodde, for noen år siden).

Og han har flere avkom, blant annet ei som heter Samasati Margrethe
Ribsskog, (min tremenning).

Men de tremenningene mine i Bærum, har jeg ikke klart å få kontakt med.

Men det var artig å få e-post fra noen som kjente min grandonkel.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Sender kopi til Bjørn Ribsskog, som har drevet med 'Ribsskog-slektsforskning'.

PS 2.

Og min grandonkel, han fikk visst sparken, av nazistene, under krigen.

Så han var arbeidsledig, under andre verdenskrig.

Så det er kanskje derfor, at du blander han, med han som tok over, den jobben.

Hva vet jeg.

PS 3.

Da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Lambertseter, (noe jeg jobbet
som, fra 1998 til 2000).

Så ansatte jeg noen nye kassadamer etterhvert, husker jeg.

Og ei av dem, (ei som jobba deltid), spilte kirkeorgel husker jeg.

Dette var ei blond Ingunn, fra Numedal, (mener jeg å huske).

Bare noe jeg tenkte på.


2015-03-14 19:24 GMT+01:00 Dagfinn Moe <29dmoe@gmail.com>:
>  Erik Ribsskog,
>
> Jeg arbeider en del med min computer, hver dag, og idag fant jeg kontakten
> tilbake til min hjembygd, Aurskog.
> Lensmann Øivin Ribsskog ble et hyggeli bekjentskap, og jeg blander av og til
> Ribsskog med lensmann Solerød,
> som jeg hadde mye kontakt med under krigen. Han skrev de fleste av mine
> reisetillatelser når jeg skulle til mine
> orgeltimer i Oslo.
>
> Med vennlig hilsen
>
> Organist Dagfinn Moe

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter