Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 10. april 2015

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Akershus

Erik Ribsskog

Klage på vedtak/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage på Nav/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)

Erik Ribsskog Fri, Apr 10, 2015 at 12:01 PM
To: postmottak@fmoa.no
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen , "post@nav.no" , nav.baerum@nav.no, "hv-02.kontakt" , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , she
Hei,

siden jeg sendte den forrige klagen/e-posten i går, så har følgende hendt.

Jeg fikk en tekstmelding fra Nav Bærum, om at de hadde forsøkt å ringe meg.

Og de skrev at jeg måtte prøve å ringe de på nytt.

Så jeg ringte igjen, fra telefonkiosk, (for fjerde gang, når det
gjelder det å få vite om hva det stod, i dette aktuelle vedtaket).

Og jeg fikk snakke med ei Hansen, for Nav sitt sentralbord, for Oslo
og Akershus, (eller noe i den duren), på 55553333.

Hansen sa det, at saksbehandler Ingrid Øyen, (hos Nav Bærum), ikke var
på jobb, i dag.

Men hu sa også det, at hu forstod det, at dette var akutt, (for jeg
forklarte henne, at dette var om penger, som jeg egentlig skulle ha
fått, i slutten, av mars).

Så hu satte meg over, til ei som sa hu het Gabrielsen, hos Nav Bærum,
som sa det, at hu satt på et sentralbord der.

Hu sa også etterhvert det, at Øyen ikke var på jobb.

Og Gabrielsen hadde tilgang til vedtaket, og sa det, at søknaden min
ble avslått, rundt den 13. mars, (var det vel), ettersom at jeg hadde
flyttet til Danmark.

Jeg sa at det var riktig, at jeg hadde sendt e-post om at jeg hadde
flyttet, til Danmark.

Men det var for at de skulle sende pengene tidligere, siden at jeg ble
raskt blakk, i mars-måned, på grunn av utgifter, til flyttingen.

Så å da bare avslå søknaden min.

Uten å informere meg.

Det blir som noe ondskapsfullt, synes jeg, at det virker som.

Da skulle man jo ha svart på min e-post, i den minste.

Istedet for å sende et brev, til min norske adresse, etter at jeg
hadde fortalt dere, at jeg for tiden bodde i Danmark.

Det var slemt, må jeg si.

Og jeg fortalte også, at dette var fjerde gangen, som jeg ringte, om
dette vedtaket, (fra Danmark), fra telefonkiosk.

Og at jeg har måttet bruke en liten formue, i mynter, for å ringe, om dette.

(For siden jeg ikke har fått penger, av Nav, så har jeg måttet samle
tomflasker, som i min barndom, da jeg bodde hos min mor, i Larvik
sentrum, på slutten av 70-tallet).

Og jeg har ringt for over hundre kroner, ihvertfall, vil jeg si, til
Nav, (for å vite om kun _et_ vedtak).

Og det tar minst en dag, å samle inn nok tomflasker, for å ringe fire
ganger, til Nav, fra dansk telefonkiosk.

Så jeg må si at Nav virker ondskapsfulle.

Jeg forstår at dere gruer dere, for å informere meg, om et vedtak, som
går ut på, at søknaden min var avslått, (på grunn av at dere var
ondskapsfulle, må jeg si).

Så her lukter det av umodenhet, fra Nav, vil jeg si.

Ingen vil fortelle meg om avslaget.

Og jeg må ringe igjen og igjen.

Og må bruke masse tid og penger, for å få denne informasjonen, som
ingen hos Nav, er modne nok, til å gi meg, virker det som.

Så dette var bånn i bøtta, må jeg si.

Dessuten, så informerte jeg Øyen om, per telefon, for cirka en måned siden.

Om at jeg fremover ville konsentrere meg om, å søke jobber.

(Og ikke ha noe mer, med UIO, å gjøre).

For det som skjedde, var jo det, at UIO klikka.

De demonisterte meg, og fikk Bærum kommune, til å tvangsinnlegge meg,
på grunn av at de ikke likte min korrespondanse.

En skandale som ikke engang kunne ha skjedd i det gamle
Sovjet-Russland under Stalin, mener jeg.

Og derfor så er jeg nå jobbsøker, mener jeg.

Og da kan man få penger, fra Nav, for å søke jobber, i utlandet,
ihvertfall de første tre månedene, har jeg lest.

Dette har med EØS-avtalen å gjøre.

Så at jeg ikke skal få penger, til livsopphold og husleie osv., mens
jeg søker jobber, i Danmark.

Det er bare tull, mener jeg.

Gabrielsen sa noe om at dette ikke var for sosialhjelp.

Men Nav er både sosialkontor og arbeidsledighetskontor.

Jeg er ikke ekspert på Nav.

Og når Nav regner meg som sosial-klient.

Og når de regner meg som jobbsøker.

Inne i sin 'black box'/sorte box.

Det kan ikke jeg vite, (mener jeg).

Det må Nav holde styr på.

Så her kan de ikke nekte meg penger, på grunn av noe
'paragraf-rytteri', i sin 'Kafka/Black Box-organisasjon', mener jeg.

Så det vil jeg klage på.

Når jeg sa til Øyen, per telefon, for cirka en måned siden.

At jeg fremover kom til å søke jobber, (og ikke ha mer med UIO å gjøre).

Da er jeg jobbsøker nå, (når jeg har flyttet hit til Danmark), mener jeg.

Så her tuller Nav fælt, innenfor sine kompliserte og uforståelige
systemer, (mener jeg).

Jeg forklarte nemlig for Gabrielsen.

At jeg hadde vært, på det internasjonale Jobcenter-et, (i Gyldenløves
gade), her i København.

Og for å bli dansk jobbsøker.

Så må man ha pass, og bekreftelse på adresse.

Så jeg trenger penger fra Nav, for å komme igang, i Danmark.

Jeg må ha penger til pass, og gå til den norske ambassaden, (her i
København), og få nytt pass.

(Det gamle passet mitt, ble borte, en gang jeg var ute på byen, i
Liverpool, for mange år siden).

Og jeg må ha penger til å klippe meg.

Og jeg må ha penger til nye bukser.

For det er hull i lomma, på den buksa jeg går i nå, så nøklene mine,
er i fare, for å falle ut, av den lomma.

Jeg har fortsatt nøkkelen, til hybelen, (på 'russer-brakka'), på Slependen.

Jeg har ikke sagt opp den boligen formelt.

Selv om det har vært veldig mye tull der.

Husverten gikk inn på rommet mitt, mens jeg sov i senga.

De har også gitt bort koden, til døra, sånn at noen har stjålet alle
tingene mine.

Så jeg trives ikke så bra der.

Men formelt, så bor jeg der enda.

Så jeg har norsk adresse, og bor formelt i Norge.

Så jeg mener det er feil, å si, (som saksbehandleren), at jeg bor i
Danmark, og så avslå vedtaket.

Jeg trenger penger til ringetid, på min norske, (og også min danske), mobil.

Jeg trenger penger til mat, klær og husleie.

(For å få den bekreftelsen, som det internasjonale Jobcenteret i
Gyldenløves gate trenger.

Så må jeg vel ha en form for leieboer-kontrakt, mistenker jeg.

Så jeg må nok ha en lignende bolig, (her i Danmark), som den jeg hadde
på Slependen, før jeg kan få dansk personnummer, og komme igang med
jobbsøking her).

Hun Hansen, (hos deres sentralbord, for Oslo og Akershus), hun sa det,
at det hadde vært veldig mye, fram og tilbake, i forbindelse med dette
vedtaket.

Og det er Nav sin feil, som ikke klarer å svare vanlig på e-poster, (mener jeg).

Og hu Hansen, hu sa også det, at hu forstod det, at dette, var akutt,
(når det gjaldt det, å få sendt, de pengene mine, for livsopphold og
husleie, for april).

Så jeg synes her, at Nav Bærum, tuller fælt, med dette vedtaket.

De viser liten forståelse, (og smidighet), når det gjelder, min situasjon.

Og det må jeg klage på, synes jeg.

For det kan ikke være sånn, at det ikke er lov å bruke hue, i denne
Nav/Kafka/Black Box-smørja og EØS-smørja, må jeg si.

Så her håper jeg at Fylkesmannen i Oslo og Akershus, kan få Nav til å
bruke litt vett, og omgjøre dette tøysete og umodne avslaget deres,
(må man vel kalle det).

(Og det ganske raskt, håper jeg, sånn at jeg snart kan komme meg litt
videre, her i Danmark, og få meg dansk personnummer osv., sånn at jeg
kan søke jobber her, og få meg dansk bankkonto, osv.).

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-04-09 11:51 GMT+02:00
Subject: Ny klage/Fwd: Klage på Nav/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd:
Delivery Status Notification (Failure)
To: postmottak@fmoa.no
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>,
"post@nav.no" <post@nav.no>, nav.baerum@nav.no, "hv-02.kontakt"
<hv-02.kontakt@mil.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>


Hei,

som nevnt før påske, så ringte jeg Nav, på mandag før påske, og fikk
snakke med ei Kaval, da jeg ringte Nav på nummeret 55553333.

Men jeg fikk ingen penger, og heller ingen e-post eller tekstmelding, fra Nav.

Kaval kunne ikke fortelle meg, om hva vedtaket fra Nav Bærum var.

For hun hadde ikke tilgang til det dokumentet, (av en eller annen grunn).

Og ingen hos Nav Bærum, kunne ta telefonen, (den dagen).

Så kom, (og gikk), påskeferien.

Så ringte jeg Nav igjen, på tirsdag.

(På det samme nummeret).

Jeg fikk snakke med ei Guliksen der.

Og hu skrev en melding, til saksbehandler Ingrid Øyen, (på Nav Bærum),
om å ringe meg, på min norske mobil.

Og ingen ringte den dagen.

Så i går, (onsdag), så ringte jeg Nav igjen, på 55553333.

Da fikk jeg snakke med en Kjetil Madsen, (som snakket Bergensdialekt,
eller noe sånt, vel).

Han sa da, at jeg skulle få svar, innen tre virkedager.

Og jeg fikk ikke noe telefon i går.

Men i dag, så ringte telefonen min nettopp, to ganger.

Jeg satt ved siden av telefonen, (her på biblioteket i København), men
rakk ikke å svare, siden Nav ringte så kort tid, (fra 55553333).

Så så jeg det, at det ble lagt igjen, en talebeskjed, fra Nav.

Da ble jeg sinna.

For jeg har sagt klart fra til Nav, flere ganger, om at jeg har et
'tulle-abonement', fra Netcom, hvor ringesaldoen blir slettet, på
slutten av hver måned.

Så jeg får ikke hørt den beskjeden.

Så dette var som trakassering, fra Nav, vil jeg si.

En provokasjon, må man vel kalle det.

Send e-post eller tekstmelding, mener jeg, at jeg sa, til Kaval, før påske.

Og jeg har vel nevnt dette også, i e-poster til Nav.

Men Nav bare ignorerer mine e-poster.

Man må altså sitte med mobilen foran øret, i tre dager, for å få
telefon fra Nav.

Det er urimelig, mener jeg.

Og å legge igjen talebeskjeder til sosialklienter.

Det er noe slags nazisme i praksis, vil jeg si.

Så jeg får lyst til å banke noen gule og blå her.

Helvetes pakk, vil jeg si.

Ignorerer mine e-poster gjør dere og.

Helvetes fitter!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-03-31 14:53 GMT+02:00
Subject: Klage på Nav/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Delivery Status
Notification (Failure)
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: "post@nav.no" <post@nav.no>, nav.baerum@nav.no,
postmottak@fmoa.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, Politikk
Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>


Hei,

jeg sender kopi av denne klagen til dere hos Sivilombudsmannen også.

Det er fordi at Nav Bærum ignorerer e-postene mine.

Og når jeg prøver å ringe dem, (som i går, se videresendt e-post), så
er det ingen der, som har tid, til å ta telefonen.

Så hos Nav er det bare surr og rot, må jeg si.

Så det vil jeg klage på.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-03-30 14:35 GMT+02:00
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)
To: nav.baerum@nav.no
Cc: "post@nav.no" <post@nav.no>, postmottak@fmoa.no


Hei,

jeg prøvde å ringe dere, nå litt etter klokken 13, her fra København.

Jeg ringte fra telefonkiosk, og hadde lagt på 30 kroner.

Og det tok 10-15 minutter før jeg fikk snakke med noen.

Og det var Kanal Arrak, (eller noe i den duren), fra Nav Oslo og
Akershus, (på +4755553333).

Hun sa det, at hos Nav Bærum, så var ikke min kontaktperson, (Ingrid), tilstede.

Jeg nevnte at jeg tidligere hadde snakket med Bård og Helene der.

Men da sa hu Kaval, at det ikke stod noen Bård, på lista.

Så det hørtes litt rart ut, må jeg si.

Det er også rart, synes jeg, at jeg hver måned må ringe, ettersom at
dere ikke klarer det, å behandle søknadene, innenfor deres frist, på
tre uker.

Har dere noen slags hemmelige kriterier, for å godkjenne søknadene?

Ingrid sa forrige måned, at det ikke var nok å søke, man måtte også ha
'kontakt'.

Men det kan dere vel være åpne om.

Dessuten, når man se på firmaers nettsider, så står e-post-adressen,
under 'Kontakt'.

Men Nav regner altså ikke e-post, som kontakt?

Det blir som noe surr, dette å søke hos Nav, så det vil jeg klage på.

Nå er det snart påske, og at ingen folk hos Nav Bærum, kan snakke med
meg, når jeg ringer, et par timer før dere stenger.

Det synes jeg, at er for dårlig.

Dere har heller ikke svart på mine e-poster, her fra København.

Jeg trenger penger til pass, (fra ambassaden), sånn at jeg kan få
dansk personnummer.

Det må man ha for å få dansk bank-konto.

Og jeg må også ha mer fast adresse, (eller ihvertfall en bekreftelse),
for å få dette CPR-nummeret.

Trenger også å få klippet meg, og en del mer tøy, og selvfølgelig til
mat og husleie.

Jeg har kjøpt meg dansk mobil.

Men har også min norske mobil, (som dere har nummeret til).

Men jeg har ikke på lyden, på biblioteket, osv.

Men dere kan jo skrive tekstmelding eller sende e-post.

Det fulgte med et litt rart kontantkort-abonement, (Netcom), med den
norske mobilen.

Så all 'crediten', blir slettet, på slutten av måneden.

Men jeg kan ringe fra telefonkiosk, hvis det er noe spesielt.

(Jeg pleide å samle tomflasker, under oppveksten min, i Larvik, på
slutten av 70-tallet.

Og det må jeg gjøre her i København og, for å ringe dere osv., siden
at dere ikke har sendt pengene tidligere.

Selv om jeg har bedt dere om å gjøre dette).

Håper at dere ikke finner på noe mer 'tull' nå.

Og at jeg får pengene jeg har søkt om, for april, så fort som mulig.

Sånn at jeg kan bruke tiden på å søke jobber osv., her nede.

Istedet for å bo på den sovesalen, som jeg bor på nå, og det er ikke
så lett, å søke jobber, når jeg trenger å klippe meg osv., og ikke har
dette danske CPR-nummeret.

Så håper at dere ikke finner på noen grunn, til å utsette den april-betalingen.

Men at jeg får den, så fort som mulig.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-03-19 14:01 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

hvorfor virker ikke e-post-adressen til Næringsdepartementet?

Det er for dårlig, mener jeg.

Så dette vil jeg klage på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>
Date: 2015-03-19 13:53 GMT+01:00
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
To: eribsskog@gmail.com


Delivery to the following recipient failed permanently:

     postmottak@nhd.dep.no

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the
server for the recipient domain nhd.dep.no by mx2.u.dep.no.
[132.150.12.16].

The error that the other server returned was:
550 #5.1.0 Address rejected.


----- Original message -----

DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
        d=gmail.com; s=20120113;
        h=mime-version:date:message-id:subject:from:to:cc:content-type
         :content-transfer-encoding;
        bh=TZw5NEFKTSccuzeT6OI8F51/24ev6y96y6z5IsJs+h4=;
        b=OwSfUv4dT63HOWHeOPu0I5bEArRWhF53/rBJotOsA3YcBizXEZ11V92i+mKCnkCY/G
         vV0eKPOaL0E3id9ZX5Ppq8XDY8lG100Fv55OS07w4WgRBKyUzOp/W5zMVwKzPmB05D6h
         2PFTP2RsEovcwl6O1xeVO3FAKuQx9ONkBQ+4i6DSVjE4o7ZY1e9imPlqv/VqjYGh12s4
         RC7nDZ8lqlZVUJIlRPvq16zhKDtUoibiSLGNqb/EIipSLODKcTbkPkeHlajnaPEmzLFp
         oVMXcfYT1OzitOTHNBO5uGT6/gQuzkjFuO2m8otBhLgORX7SNSnBjl1bI9CMeq+aWb7M
         UBxg==
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.70.108.232 with SMTP id hn8mr67909248pdb.68.1426769592394;
 Thu, 19 Mar 2015 05:53:12 -0700 (PDT)
Received: by 10.70.76.234 with HTTP; Thu, 19 Mar 2015 05:53:12 -0700 (PDT)
Date: Thu, 19 Mar 2015 13:53:12 +0100
Message-ID: <CAGtfns5O-ZmthBNabYTqC4QKOJ566j0t2YQaRaHeFwAen64XaA@mail.gmail.com>
Subject: =?UTF-8?Q?Oppdatering=2FFwd=3A_Deres_ringe=2Dfors=C3=B8k_i_g=C3=A5r=2FFwd=3A_Lei?=
        =?UTF-8?Q?e_av_rom_i_Slependvn=2E_80=2E?=
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: nav.baerum@nav.no
Cc: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>,
        Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>, emb.copenhagen@mfa.no,
        postmottak@nhd.dep.no
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Hei,

i dag var jeg på noe som heter Jobcentre Copenhagen International.

Jeg fikk snakke med ei negerdame som het Caroline der.

Hu sa det, (når jeg snakket engelsk, for hun skjønte ikke norsk).

At for å bli registrert som jobbsøker i Danmark, så måtte man først ha
CPR-nummer.

Og så ble jeg sendt til en annen kasse.

Og der sa en pakistansk kollega av henne det, at for å få CPR-nummer.

Så måtte jeg først ha pass og bevis på dansk adresse.

Jeg har kun førerkort, (og ikke pass), siden at jeg klarte å miste
passet mitt i England, for en del år siden, (og hadde bare et
'engangs-brev', fra konsulatet i Liverpool, da jeg fløy hjem til
Norge, i fjor).

Og jeg vet ikke om det stedet, (en slags sovesal), hvor jeg bor nå,
kan skrive noe bekreftelse, på at jeg bor der.

Jeg må vel muligens da ha et sånt hotellrom, som jeg har lest om, som
koster drøye 6000 danske, i måneden.

Og så kan jeg få CPR-nummer og dansk sosialhjelp da, antagelig.

Og også for å få bankkonto, (noe jeg var i en Nordea-filial i går, for
å prøve å få dansk konto), så trenger man dette CPR-nummer.

Jeg vet ikke om det er riktig, at nordmenn trenger så mye
dokumentasjon, for å få, dette CPR-nummeret.

Det er jo noe som heter de fire frihetene, innen EU.

Og noe som heter at nordiske folk, har lov til å bo, i de andre
nordiske landene.

Så jeg håper dere kan sende penger raskt, siden at jeg visst ikke får
noen penger, av danskene.

(Ihvertfall ikke på en god stund).

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-03-18 11:59 GMT+01:00
Subject: Deres ringe-forsøk i går/Fwd: Leie av rom i Slependvn. 80.
To: nav.baerum@nav.no
Cc: Resepsjonen <resepsjon@lbf.no>, Lars Aasen <lbf@lbf.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, postmottak@fmoa.no,
Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg så på mobilen, at noen fra Nav, har prøvd å

----- Message truncated -----

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter