Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 9. juni 2015

Jeg sendte en e-post til Dansk Retursystem A/S

Erik Ribsskog

VS: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København

Erik Ribsskog Tue, Jun 9, 2015 at 12:36 PM
To: kommunikation
Cc: Jytte Marie Hansen , postmottak@mattilsynet.no, medlemsservice@coop.no, "post@nav.no" , nav.baerum@nav.no, solvit-norway@nfd.dep.no, admin@ohf.no, she , kundeservice@netto.dk
Hei,

det var det samme problem, på Irma, på Ny Nørreport Torv, her om dagen.

En lyshåret butikkdame, med ring i nesen, nektet å skrive manuell pante-bon.

Hun talte med en kollega, (en mørkhudet dame, i 20/30-årene), men hun
ville heller ikke skrive manuell pantebon.

De skyldte på at flaskeautomaten var i ustand.

Sånn er det ofte, her i København, er mitt inntrykk.

Men det er bra, at man får svar.

Jeg har jobbet som butikksjef, i Norge, (i Rimi/ICA), og i Norge, så
opplevde jeg aldri det, at man måtte ta med seg tomflaskene hjem
igjen.

Og heller ikke som butikksjef, så sendte jeg noen kunder hjem igjen
med tomflaskene.

Så det er bra, at noen tar dette problemet på alvor.

Jeg vet ikke hva som er galt, i butikkene.

Jeg spør de, om de streiker.

Eller om de er komunister.

Men det ville de ikke være enige i.

Men hun med ring i nesa, var enige i det, at de var litt dumme, i hodet.

Så det blir ofte litt ampert, i butikkene.

Kanskje dere hos Dansk Retursystem, kunne ha sendt
informasjons-blader, til butikkene.

Sånn at de ansatte, i butikkene, forstår det, at de har en plikt, til
å ta imot panten.

Bare et forslag.

Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-06-09 11:43 GMT+02:00 kommunikation <kommunikation@dansk-retursystem.dk>:
> Hej Erik,
>
> Tak for din henvendelse.
>
> Jeg er ked af, at du har oplevet problemer med at få udbetalt pant fra Netto i Fiolstræde, København og i andre butikker, når deres returautomater har været ude af drift.
>
> I Danmark er det lovpligtigt at udbetale pant på emballager, som man selv forhandler. Derfor har en af vores konsulenter besøgt Netto i Fiolstræde og talt med butikschefen om de oplevelser du har haft. Vi har også talt med ham om hans pligt til at udbetale pant - også når returautomaten er ude af drift.
>
> Desuden har vores chef for butiksservice kontaktet Nettos hovedkontor og er i dialog med dem om problemet, så der kan blive taget hånd om det i samtlige af de Nettoer, du må have oplevet problemet med.
>
> Jeg håber ikke, at du oplever problemet igen. Skulle det alligevel vise sig, at vores henvendelse til både den pågældende Netto og højere i systemet hos Netto ikke har hjulpet, hører vi meget gerne fra dig igen. Pantudbetalingen er meget vigtig for Dansk Retursystem A/S, så vi vil altid følge op på det, hvis vi hører, at en butik ikke overholder sin forpligtelse til at udbetale pant.
>
>
>
> Med venlig hilsen
>
>
> Signe Bast
> Kvalitetskonsulent
> _______________________________
>
> Dansk Retursystem A/S
> Baldersbuen 1
> 2640 Hedehusene
> Telefon: 43 32 32 32,
> Fax: 43 32 32 39
> www.dansk-retursystem.dk
>
> BEMÆRK!!!
>
>
> Denne e-mail og de til denne vedhæftede filer må kun anvendes af den af Dansk Retursystem A/S tilsigtede modtager. E-mailen og de vedhæftede filer kan indeholde fortrolige informationer, der kan være særligt beskyttet ved lov.
> Enhver uautoriseret anvendelse, herunder læsning, kopiering, offentliggørelse eller distribution af nærværende e-mail eller de til denne vedhæftede filer må ikke finde sted.
> Såfremt De ikke er den rette modtager, bedes De venligst straks kontakte afsenderen via e-mail. Herefter bedes De venligst destruere alle kopier af nærværende e-mail og de til denne vedhæftede filer.
> Direkte henvendelse til Dansk Retursystem A/S’ e-mail administrator kan ske ved e-mail til adressen: postmaster@dansk-retursystem.dk Dansk Retursystem A/S påtager sig intet ansvar for uautoriseret adgang til og ændring af indholdet af denne e-mail eller de til denne vedhæftede filer.
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Info - Dansk Retursystem A/S
> Sendt: 3. juni 2015 14:49
> Til: kommunikation
> Emne: VS: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København
>
>
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto: eribsskog@gmail.com ]
> Sendt: 3. juni 2015 14:36
> Til: postmottak@mattilsynet.no
> Cc: kundeservice@netto.dk; post@nav.no; nav.baerum@nav.no; solvit-norway@nfd.dep.no; Info - Dansk Retursystem A/S; admin@ohf.no; she
> Emne: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København
>
> Hei,
>
> jeg har bodd i København i snart tre måneder nå.
>
> Og fordi at Nav nekter å sende meg arbeidsledighetstrygd hit, så har jeg måttet samle tomflasker, for å kjøpe mat, osv.
>
> Og nå, (på vei til biblioteket, her i Krystallgade), så var jeg innom Netto i Fiolstrædet.
>
> Flaskeautomaten stod med dekselet åpnet.
>
> (Så man kunne ikke bruke den).
>
> En butikkleder, (en ganske lav og skallet kar, i 30/40-årene), sa til meg det, at den maskinen ikke kom til å virke, i dag.
>
> Og da sa jeg det, at da tok de vel imot flaskene på gamlemåten, og skrev en 'manuell' pantelapp, til meg.
>
> Men da sa han karen bare nei.
>
> Jeg sa at de hadde vel en plikt til å ta imot tomflasker.
>
> Da sa han at det visste han godt, at de hadde, men han nektet likevel å ta imot mine tomflasker.
>
> Da sa jeg det, at Mattilsynet skulle stenge butikken.
>
> Så jeg håper dere får til det.
>
> (For jeg er ikke sikker på, hvem i Danmark, som man skal sende til).
>
> Jeg har selv jobbet som butikksjef, i Rimi.
>
> Og hvis flaskeautomaten ikke virket, en dag.
>
> Så tok jeg imot kundens poser med tomflasker.
>
> Og så heiv jeg de flaskene, oppi en handlevogn, mens jeg telte dem.
>
> Og så skrev jeg bare en pantelapp, (med forbokstavene mine på), på en bit, av et vanlig A4-ark.
>
> Og så fikk kundene pantet flaskene.
>
> I Norge så er vi nok mer vestlige, (enn i Danmark), og tenker det, at kunden alltid har rett, (eller 'customers first', som de sier, i England).
>
> Men her i Danmark, så tenker kanskje folk mer sånn, at alle er på samme 'Hitler-jugend-leir'.
>
> Hva vet jeg.
>
> Dette, (at butikkmedarbeiderne bare skrur av panteautomaten), har skjedd, flere titalls ganger, siden jeg flytta, hit til København, (i mars).
>
> Så dette er visst noe danskene synes er greit å gjøre, hvis de må ta varebestillingen, (eller noe sånt noe).
>
> Dette har jeg aldri opplevd, i Norge.
>
> Så jeg er regelrett litt sjokkert, over danskenes holdninger, ovenfor kundene, (må jeg si).
>
> Og jeg er også skuffet, over de vanlige københavn-borgerne, som ikke rydder opp, i 'kommunist-kaoset'.
>
> Så jeg får klage, hjem til gamlelandet da.
>
> Så kanskje dere hos Mattilsynet vet, hvem i Danmark, som man skal klage til, om sånt som dette.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter