Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. juli 2015

Mer om 'Jordet til Lersbryggen'

Erik Ribsskog

Oppdatering om Jensen-bygging/Fwd: tomt på sand

Erik Ribsskog Fri, Jul 24, 2015 at 7:30 AM
To: "postmottak@svelvik.kommune.no"
Cc: fmbupost@fylkesmannen.no
Bcc: post@kartverket.no, "drammen.tingrett"
Hei,

faren min har lest på bloggen min, og hadde visst en litt annen versjon.

Men jeg mener nå likevel at det jordet som Jensen har bygget på,
(Jordet til Lersbryggen), egentlig var mitt, (siden at jeg lekte der,
under oppveksten osv., mens Jensen Møbler fortsatt lå i Svelvik, (like
ved Svelvik Kroa, for jeg var med faren min dit ihvertfall en gang, så
jeg husker hvor Jensen holdt til)).

Faren min pleide ofte å si: 'For en gjøk', og det var kanskje meg, som
han mente, at var en gjøk, og han selv var kanskje også en 'gjøk'.

Hva vet jeg.

Så jeg mener at dette er mitt, for jeg har altså bruksretten på huset
til Ågot, og da hører verkstedet og jordet til Lersbryggen med, (mener
jeg).

Faren min skriver også, (på sitt 'realskole-norsk', eller hva man skal
kalle det), at han har et bilde av meg og lillesøstera mi Pia, på det
jordet, (som han vel brukte til å ha bilvrak på, rett på nordsiden av
Kjelleråsveien, mener jeg å huske, på 70-tallet, noen Cortina-er,
mener jeg å huske, derfra).

Pruppen-indianerne, det var min onkel Runar, (sånn som jeg har
forstått det, for han ble kalt 'pruppen', har han sagt til meg, en
julaften på begynnelsen av 80-tallet, da han fjerta en stille fis i
hjørnet av spisestua til Ågot, under julemiddagen), så jeg tror at
faren min blander meg og sin yngre bror Runar her. Noe sånt.

Som en oppdatering.

Jeg vil gjerne ha økonomisk kompansasjon, for dette området, som
Jensen har stjålet fra meg, (med Svelvik kommune sin velsignelse), må
jeg si.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>
Date: 2015-07-22 10:22 GMT-07:00
Subject: tomt på sand
To: erikribsskog@gmail.com


den sagtomta som du skriver om het kjeller sag og det var Røstberg som
eide den. den tomta som øivind hadde kassefabrikken sin var kun ca 500
m3 i hjørnet av området det nå er nedbygget med industri. ved veien
ned til snippen.
tomta til ågot og strømm trevare var bykslet av lersbryggen.
dette til orintering ellers er det en del feil i din fremstilling.
riktig at jordet ble
brukt til lekeplass jeg har bilde av dere kalt pruppindianerne sittene på taket
av en ceva 1952 mod som jeg kjøpte for 400 kroner i kongsberg.
amo. send en epost til meg før du skriver om ting om familien slik at det
ikke blir så mye feil i din fremstilling. niseday.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter