Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. august 2015

Mer fra Facebook









Vestre Gran har delt ditt bilde.


2 t · Redigert · 






Vi har fått inn en slektsforespørsel fra Erik Ribskog fra Vestfold, bosatt i Liverpool: Kjenner noen i bygda til ei dame herfra som het(er) Anne Edvartsen? Les Eriks spørsmål her:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206406640339042&set=o.214848565213666&type=1











Erik Ribsskog sitt bilde.





Erik RibsskogVestre Gran



Hei,

jeg lurte på, om noen her, har noe kjennskap, til ei Vestre Gran-dame, ved navn Anne Edvartsen.

Hu var forlovet, på 50-tallet, med Arne Thormod Thomassen, (fra Nordland), som var min stefar, på 70-tallet, i Larvik.


Jeg vet nesten ingenting om bakgrunnen til Thomassen.

Så da jeg tilfeldigvis fant ut dette, så syntes jeg at det var artig, å få vite.

Kanskje hu dama lever enda, (har jeg tenkt), og kanskje hu kan fortelle litt, om historia, til stefaren min, (og deres historie), da.

På forhånd takk for eventuell tips, om denne Vestre Gran-frøkna.

Mvh.

Erik Ribsskog





















Liker   Kommenter   













  • Erik Ribsskog Hei,

    jeg fikk også en e-post, om at dette var noen sin tante:

    'Erik Ribsskog
    Vestre Gran kommenterte ditt bilde.
    Facebook Wed, Aug 12, 2015 at 6:53 PM
    Reply-To: Send svar for å kommentere
    To: Erik Ribsskog

    Facebook

    Vestre Gran kommenterte ditt bilde.

    Vestre Gran
    12. august kl. 18:53

    @Finn Einar Steen..Her er noen som etterlyser din tante

    Liker

    Kommenter

    Se kommentar

    Svar på denne e-posten for å kommentere dette bildet.'.

    Jeg kan også ta med om, at mora mi, en gang lo en god del, av Hadeland.

    Det var da Brødrene Dal-serien ble vist på TV, for første gang, (på slutten av 70-tallet), og Dal-brødrene, på slutten av en av de første episodene, dro fra Hadeland, (hvor folk stod på brygga, og sa 'hadet').

    Min mor, (og søster), sa også det, en gang, (på rundt den samme tida, på slutten av 70-tallet, da vi bodde, i Jegersborggate, i Larvik), at Arne Tormod Thomassen, var delvis svensk.

    Men dette skulle egentlig være, om hun forloveden, til Thomassen.

    Jeg visste ikke at hun fantes, (før jeg fant ut om dette, hos Nasjonalbiblioteket, i dag).

    Men min mor sa en gang, (også på slutten av 70-tallet), at Arne Tormod Thomassen, hadde tre unger, med ei annen dame, i Larvik.

    Det har jeg ikke hørt noe mer om seinere, 

    Så det hadde vært artig, å komme i kontakt, med hu Anne Edvartsen.

    For å sjekke ut, hva som var fleip, og hva som var fakta, av det mora mi, (og andre), sa, på 70-tallet, (og seinere).

    Mora mi døde i 1999.

    Og Arne Tormod Thomassen, døde visst, mens jeg bodde i England, (fikk jeg vel en e-post om).

    Men jeg har ikke klart å finne ut hvor graven til Arne Thormod Thomassen er.

    Så det at han er død, må kanskje tas, med en klype salt.

    Takk for svar, ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Liker · Svar · 1 min











    https://www.facebook.com/vestregran

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter