Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. september 2015

Jeg får minne huringer, (og andre), om at det er sett sjøorm, i Drammensfjorden

se opp for sjøorm

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/01/det-var-visst-noen-som-sa-en-stor-sjorm.html

PS.

Fler sagn fra Svelvik-området:

mer om svelvik

https://no.wikisource.org/wiki/Side:Christiania-Drammens_Jernbane.djvu/7

PS 2.

Jeg har jo gått tre år, på Svelvik ungdomsskole, (fra 1983 til 1986).

Men der lærte vi ikke noe, om disse sagnene, (av klasseforestander Aakvåg, eller andre), sånn som jeg husker det, ihvertfall.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg har også lest, i Svelvikposten.no, at de må grave sand der, hvert år, (eller noe sånt), for at ikke Svelviksundet, skal tette seg.

(At de _mudrer_, (med en båt), heter det vel).

Og dette kan være, (tenker jeg), dette fra norrøn mytologi, med at Midgardsormen, liksom må bite seg selv i halen, ellers så blir det ragnarok.

For hvis det ikke er en åpning, i Svelvikmorenen, (som blir kalt en kjempedemning, i det første PS-et), så blir det nok storflom, (en slags syndeflod kanskje), i Kobbervikdalen, (og for Sande-folka), da.

Noe sånt.

Og det med at Svelvikmorenen åpner og lukker seg, det kan jo ha ført til flom, både i Svelvik/Berger og Sande.

Og dette kan kanskje ha noe med syndefloden, fra bibelen, å gjøre.

(Og at Gud kanskje da er Odin, eller noe sånt.

Jeg har skrevet om, at Svelvik/Berger/Sande, kan være Midgard, og at fjorden (og elva) rundt kan være Midgardsormen, på bloggen tidligere, (se tag-en 'Norrøn mytologi').

Hvem vet.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Grunnen til at jeg begynte, å tenke, på dette med norrøn mytologi og Svelvik-området, må vel ha vært, det første sagnet, i bloggposten, (om den sjøormen, som vel kan hinte litt, til Midgardsormen).

Min farfar, (Øivind Olsen), pleide også å prate, om Seljordsormen og Marianergropa, (liksom ut av lufta).

(Dette var i tida, like etter at jeg flytta, til faren min, fra mora mi, i Larvik.

Noe jeg gjorde, i oktober 1979).

Og faren min har også blogga noe om gud og noe som kanskje skal være en orm.

Noe sånt.

(Og Svelvikposten har kanskje også hinta litt, om at det er noe, med Svelvikmorenen, osv.

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det også noe rart, med stedene rundt Berger, (vil jeg si).

Tangen-folk, ble kalt 'Tangen-dyr', da jeg gikk, på Svelvik ungdomsskole.

Og det ble hintet, i en bok, om Strømms historie, (av en Eier), at de bygde skip, (Noas ark?), i eldre tid.

Og Hurum-folk, blir kalt 'huringer', og det høres nesten ut, som 'horunger', så om Hurum betyr, at de var horene, til Svelvik/Midgard-folka?

(For Svelvik/Sand-damer blir også rimelig 'horete', på Hurumlandet.

Husker jeg selv, fra min oppvekst.

Det gjelder to brunetter, nemlig Turid Sand og Anne Grossvoll.

Fra 80-tallet.

Som jeg har skrevet om, i Min Bok).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om min fars blogg, (som jeg kanskje huska litt feil fra, da jeg skrev PS4, ovenfor):

gud far blogg

http://johncons-mirror.blogspot.no/2009/11/faren-min-har-ogsa-blogg-det-star-det.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter