Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 13. september 2015

Mer fra Oslo og Bærum

Nå var jeg, inne i Oslo, for å kjøpe mat.

(For det er ikke så mange matbutikker, her på Høvik.

Og når det kommer fremmedkulturelle, på vinduer og dører.

Og de henger i gangen, osv.

Så er det 'digg', å komme bort litt, (for eksempel ved å ta bussen, inn til Oslo), synes jeg).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg dro, til St. Hanshaugen, for å handle.

(For der har de, så mange forskjellige, mat-butikk-kjeder).

Men jeg glemte det, at Rema St. Hanshaugen, stengte klokken ni, på lørdager.

Men jeg fant, en Rema-butikk, som ligger, ikke så langt unna, det første treningsstudioet, som jeg pleide å gå på.

(Nemlig Sentrum Treningsstudio.

Som det het før.

Her pleide jeg å trene, på søndager, mens jeg bodde, på St. Hanshaugen, (fra 1996).

Fram til jeg ble medlem av Sats Ila, på den tida, som jeg begynte, på HiO IU, (i 2002).

For David Hjort, (fra Rimi), og hans kamerat Alex, (fra Rimi Sinsen), skulle visstnok begynne, å trene, på Sentrum Treningsstudio.

Og jeg var ikke sikker på, om de syntes det, at jeg var så velkommen der, da.

(For å si det sånn).

Så jeg droppa jeg, å trene der).

Og Rema Fredensborg, var åpen, til klokka 23, også på lørdager.

(Det visste jeg, for det sjekka jeg, med min smart-telefon, en gang, for noen uker siden.

Men da dro jeg heller på Rema Majorstua, siden at jeg ikke visste nøyaktig, hvor Rema Fredensborg lå.

Men det gikk greit, å finne, den butikken, i dag, (lørdag kveld), må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

I kassa der, så var det ei brunette, vel.

Men da jeg skulle betale, så dukka det opp, en pakistaner der, som snakka 'svorsk'.

Og han ødela, en pakke nudler, som jeg skulle kjøpe.

(Det har jeg aldri sett før, (enda jeg har jobbet, som kassa-medarbeider, i matbutikker, i mange år).

Men han ødela visst emballasjen, når han skulle scanne, da.

Noe sånt).

Og så, ba han meg, om å hente, en ny pakke.

Jeg sa bare det, at jeg hadde noen hjemme og, så jeg klarte meg, med tre nuddel-pakker.

Men da jeg jobbet i butikk, så ville vi sagt, at det, var dårlig kundeservice.

Han pakistaneren, skulle selvfølgelig, ha ropt på en kollega.

Og fått kollegaen, til å hente, en ny pakke nudler.

Så denne dårlige kundeservicen, måtte jeg skrive om, på bloggen min, tenkte jeg.

Makan.

Men det er kanskje dette som menes, med multikultur.

At ting som kundeservice, går tapt, i prosessen.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter