Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. september 2015

Mer fra Oslo og Bærum

Da jeg dro hjem, fra Oslo, i kveld.

Så var det en buss, som går litt oppi åsen her, (og ikke nede ved fjorden, som Rykkinn-bussen), som jeg tok.

For 'troll-bussen', eller hva man skal kalle den, gikk først.

(Den 'troll/ås-bussen', den oppdaget jeg forresten, da jeg prøvde å ta toget, fra Blommenholm, (en togstasjon, som jeg kjenner, fra 80-tallet, siden at Magne Winnem dro meg med, på noen fester der, på slutten av 80-tallet, hos noen Rimi Asker-damer, som var hans kollegaer.

Men Blommenholm stasjon, er stengt, (og har vært stengt, i et par år vel), grunnet noe slags ombygging).

Men det jeg egentlig skulle skrive om, var at, da jeg gikk på, den 'troll-bussen'.

(Nummer 121 Sandvika, var det vel).

Så sa han buss-sjåføren, (en sliten pakistaner), at: 'Hei, min venn'.

Men det er vel ikke vestlig, tenkte jeg.

Dette er Al Quaida-bussen, tenkte jeg da.

For hva mener en pakistaner, når han kaller deg venn?

Mener han 'mate', (som de sier, i England).

Eller mener han kjæreste, altså at han er homo?

Nei, her har multikulturen gått for langt, synes jeg.

Når jeg ikke skjønner noe, når jeg går på bussen, (i mitt hjemland).

Jeg har ei kusine, (Heidi Sundby f. Olsen), som var opptatt av sånt, på midten/slutten av 90-tallet.

Hu spurte meg, om jeg hadde noen venninner, (altså kvinnelige venner).

Da var jeg homo, sa Heidi til meg, siden at jeg svarte 'ja', på det.

Så her kan man lure, mener jeg.

Det er jo ikke sånn, at Norge er et komformt samfunn, heller.

Det finnes hippie-bryllup, som er uformelle.

Når en 'pakkis' kaller deg venn, har han 'hippie-bryllup', da?

Dette kan man lure på, mener jeg.

Hvem vet.

Hm.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter