Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 4. september 2015

Mer fra Oslo og Bærum

Jeg var også i dag, i Oslo, for å handle mat.

Og bussen hjem, til Bærum.

Den hadde for det første ikke ordentlig skilt, (hvor det pleier å stå: '151 Rykkinn').

Og buss-sjåføren, brukte lang tid, (jeg måtte rope, gjennom hele bussen), på å åpne døra bak, (når jeg skulle av bussen).

Det var også noe rart, (må man vel si), som skjedde, da jeg satt, på bussen.

Og det var at en vestlending, (med hund), spurte, om hvor lang tid bussen brukte, til Sandvika.

Sånn er det aldri på Oslo-bussene, (vil jeg si), at folk spør om sånne ting, (så det syntes jeg, at var litt merkelig, (eller ihvertfall uvant)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også noe rart, som skjedde, da jeg tok bussen, fra St. Hanshaugen, (hvor jeg hadde handla mat), og ned til sentrum.

En hipster, (eller hva man skal kalle han), satt seg helt inntil meg, på buss-setet.

Og ikke nok med det.

Han hipsteren, begynte også, å spise på noe slags mat.

Og han dreiv også å ringte.

Så han kom hele tida borti, noen slags begynnende bil-ringer, som jeg har, på sida.

Selv om jeg prøvde å flytte meg, så langt inn mot vinduet, som det gikk an.

Men da spurte bare han hipsteren, om jeg skulle av bussen.

Jeg forklarte, at jeg bare flytta meg, nærmere vinduet.

Og da sa hipsteren, at: 'Det er lov det'.

Så man kan nesten ikke ta 37-bussen lenger, (virker det som, for meg).

(Det har skjedd andre rare ting, på den bussen, de forrige gangene, som jeg har tatt den).

Men da jeg bodde på St. Hanshaugen, (fra 1996 til 2004), så var det aldri noen problemer, på den bussen, (sånn som jeg husker det).

Men nå er det visst gått inflasjon, i noen slags frekke folk, på den buss-linja.

(Hvis det ikke er noe slags gateteater, da).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg også innom Rimi, på det tidligere Rikshospitalet.

Jeg tenkte det, at jeg skulle kjøpe to store flasker Coca Cola, (som er på tilbud, til 40 kroner, på Rimi).

Men de hadde satt noe Coca Cola Life, med dårlig dato, (stod det på en plakat, på svensk), i brus-avdelingen.

Og så solgte de den brusen, for fem kroner flaska.

Men det var ikke sånn, vi lærte å gjøre det, da jeg jobba, i Rimi.

Da skulle sånt på svinn-lister, osv.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg så fra bussen, (i går, var det vel), at de hadde billig kjøttdeig, på Meny, i Vika, (var det vel).

Men på Meny Oslo City, så klarte jeg ikke å finne noe billig kjøttdeig, i dag, (av en eller annen grunn).

Denne butikken var tidligere en Oluf Lorentzen-butikk, (mener jeg å huske).

(En butikk, som jeg handla mye på, det første året, som jeg studerte, i Oslo.

Nemlig studieåret 1989/90, (da jeg bodde, på Abildsø)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg tok så bussen, opp til St. Hanshaugen.

(For der har de både Rema, Rimi, Kiwi og Bunnpris.

Innenfor ikke så mange hundre meter.

Og da kan jeg, (som arbeidsledig), handle det billigste, i hver butikk, liksom.

Noe sånt).

Og på Rema, så hadde de masse varer, (som små pakker kjøttdeig), liggende, utafor kassa-området.

Og det lærte vi, i Rimi, (eller om det var på CC Storkjøp eller OBS Triaden), at man ikke skulle ha.

Jeg lurer på, om det er vanskelig, å si, at det er kriminelt, å ta de varene, som ligger, utafor kassaområdet.

Men jeg tørr ikke å si det helt sikkert.

Men jeg mener, (ganske vagt), å huske, at jeg har lært noe sånt, (at varene, ikke skal ligge, utafor kassaområdet), på CC Storkjøp, (var det vel antagelig), for 25-30 år siden, (jeg jobbet på CC Storkjøp, fra høsten 1988 til høsten 1989).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

På Kiwi St. Hanshaugen.

Så fikk jeg ikke satt tilbake handlevogna, som jeg brukte, når jeg handla der.

For noen hadde lagt en sparkesykkel, foran handlevognene.

Så det var fullt kaos der, må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og på bussen, inn til Oslo.

Så var det sånn, at det satt en afrikaner, på det bakerste setet, på bussen.

Og han lagde sånne høye 'sokke-lyder', (eller hva man skal kalle det).

Sånn at det hørtes, i hele bussen.

Det minnet meg om min tidligere Rimi-butikksjef Kristian Kvehaugen.

(Som var min butikksjef, da jeg jobbet som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

Noe jeg jobbet som, fra våren 1996 til høsten 1998).

Kvehaugen pleide også å lage noen slags sånne 'sokke-lyder', (eller hva man skal kalle det), med kjeften, (sånn som jeg husker det).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter